طلاق

دلایل طلاق در سال اول زندگی

در دوران آشنایی و دوستی نقاب به چهره نگذارید

  • دلایل طلاق در سال اول زندگی

    طبق آمار به دست آمده از طلاق، این رخداد تلخ بیشتر در سال اول زندگی اتفاق افتاده است. با شروع مسئولیت‌ها و تغییر نقش زن و شوهر در زندگی مشترک، آنها با کشمکش‌های فراوانی روبه‌رو می‌شوند. از این رو باید برای تداوم زندگی خود نهایت تلاش را بکنید. به صورت کلی در سال اول زندگی سنگ بنای بنیان خانواده شکل می‌گیرد و اگر به شکل درست انجام شود، در آینده و سال‌های پیش‌رو با موفقیت بیشتری مواجه می‌شوید.

    نیود مهارت برای اداره زندگی و همچنین، ارتکاب به اشتباهاتی که در سال اول زندگی رخ می‌دهد باعث شده تا زوجین ارتباط عمیقی را باهم نتوانند ایجاد کنند و در همان سال اول اقدام به جدایی می‌کنند. ما در وب‌سایت آموزشی و پژوهشی رابینیا قصد داریم تا به مهم‌ترین اشتباهاتی که ختم به طلاق می‌شوند را بررسی کنیم، همراه ما باشید.

    1. کمبود در مهارت‌های زندگی

    کسب مهارت‌های کافی در زندگی به شما کمک می‌کند که راحت‌تر بتوانید با مشکلاتی که بر سر راه زندگی‌تان قرار می‌گیرند مبارزه کرده و به حل آن‌ها بپردازید. برای مثال مهارت حل مسئله به شما خواهد آموخت که چگونه در سخت‌ترین شرایط بهترین راه‌حل‌ها را بیابید. همچنین داشتن مهارت مقابله با استرس به شما کمک می‌کند که در موقعیت‌های دشوار زندگی هیجانات خود را بهتر مدیریت نمایید.

    2. نداشتن صداقت کافی در مورد مسائل مالی

    مسائل مالی و اقتصادی نقش بسیار مهمی در کیفیت زندگی زوجین ایفا می‌کنند. با این حال بسیاری از افراد در زمان خواستگاری و آشنایی اطلاعات دقیق و درستی از وضعیت مالی خود به فرد مقابل نمی‌دهند. این مسئله باعث می‌شود که افراد با تصورات متفاوتی وارد زندگی شوند در حالیکه شرایط واقعی چیز دیگری باشد. این وضعیت سازگاری را برای هر دو طرف دشوار خواهد کرد.

    این مطلب را هم ببینید  در جلسه مشاوره طلاق چه بگوییم

    3. نشان دادن تصویر غیر واقعی از خود در نامزدی

    بسیاری از افراد در دوره آشنایی و یا حتی در زمان دوستی، چهره واقعی خود را نشان نداده و تصویر غیرواقعی از خود را به نمایش می‌گذارند. با وجود این نقاب گذاشته شده به صورت، همسرش به خیال اینکه با همسری ایده‌آل آشنا شده زندگی را آغاز می‌کند. هیچ‌کس تا آخر زندگی توانایی نقش بازی کرن و نقاب زدن را ندارد. پس از وارد شدن به زندگی و شروع زندگی مشترک این نقاب برداشته شده و با چهره واقعی روبه‌رو می‌شوید. در این زمان است که اختلافات آشکار شده و ادامه زندگی برای شما سخت و دردآور می‌شود.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    4. عدم گفتگو در مورد نقش‌ها و وظایف پیش از ازدواج

    بسیار اهمیت دارد که زوجین در مورد انتظارات خود از یکدیگر  پیش از ازدواج به طور دقیق با یکدیگر صحبت کنند تا تصویر واضحی از وظایف و نقش‌های خود و دیگری در زندگی مشترک داشته باشند. اگر این موارد قبل از ازدواج به روشنی مورد بحث قرار نگیرد زوجین پس از آغاز زندگی خود دائماً دچار تعارض و اختلاف خواهند شد. چرا که ممکن است همه وظایف به دوش یک نفر افتاده و او فشار زیادی متحمل شود که بیش از آستانه تحمل او را باشد. جمع شدن فشارهای مختلف زندگی را به سمت جدایی بکشاند.

    شما می‌توانید 5 اشتباهی که منجر به طلاق می‌شود را مطالعه کرده و از آنها جلوگیری کنید.

     

     

    راه‌های پیشگیری

    در سال اول زندگی، اکثر افراد با تنش‌هایی مواجه می‌شوند که در بالا به برخی از آنها اشاره کردیم حال به راه‌های پیشگیری از آن می‌پردازیم.

    این مطلب را هم ببینید  در اولین جلسه مشاوره طلاق چه چیزی در انتظار شماست

    1. مهارت حل مسئله را بیاموزید

    با افزایش وظایف با شروع زندگی، فشار زیادی به شما وارد می‌شود که امری کاملا طبیعی است. در این بین شما باید این مسئولیت ها را مدیریت کرده تا از فشارها کاسته شود. با مهارت حل مسئله، به راحتی بحران‌ها و مشکلات را پشت سر گذاشته و ناخوشی‌های رابطه را کاهش دهید.

    2. در روش ارتباطی خود تجدید نظر کنید

    اقدامی که باید در جهت حفظ رابطه خود انجام دهید این است که مهارت‌های ارتباطی خود و به‌ خصوص مهارت‌های ارتباطی کلامی‌تان را بهبود ببخشید و یاد بگیرید در فضایی صمیمانه مشکلاتتان را حل کنید. ریشه اکثر اختلافات ناتوانی در برقراری ارتباطی سالم است. درواقع بسیاری از افراد نمی‌توانند به درستی با یکدیگر گفت وگو کنند و مکالمات آن‌ها دائماً به رفتارهای پرخاشگرانه نسبت به یکدیگر می‌انجامد.

    3. در مورد انتظارت مالی با همسرتان گفت و گو کنید

    بسیاری از اختلافات زوجین مسائل مالی است. با این حال بسیاری از آن‌ها از صحبت در این باره با یکدیگر اجتناب می‌کنند. چراکه باورهای غلطی دراین باره وجود دارد. برای مثال ممکن است شما فکر کنید اگر من در مورد مسائل مالی با همسرم حرف بزنم او فکر می‌کند که من شخص مادی‌گرایی هستم. در حالی که این فکرها و خودداری کردن از مکالمه در این باره تنها به مشکلاتتان اضافه خواهد کرد. اگر شما روش‌های گفت و گوی سالم را بلد باشید با کمترین مشکلی می‌توانید تفاوت انتظارات خود را با همسرتان در مورد مسائل مالی بررسی کرده و به رفع آن‌ها بپردازید.

    4. تأثیر مشاوره روانشناسی و زوج درمانی را نادیده نگیرید

    زمان‌های بسیاری در زندگی فرا می‌رسند که زوجین دچار اختلافاتی می‌شوند و احساس می‌کنند خود قادر به حل آن‌ها نیستند. به همین خاطر سعی در کمک گرفتن از دیگران می‌کنند. اما هرکسی نمی‌تواند به‌طور کاملاً بی‌طرفانه میان زوجین قضاوت کند. آشنایان در هر صورت به خاطر تعلق عاطفی بیشتری که نسبت به یکی از زوجین دارند ممکن است جانبداری بیشتری از او بکنند. این موضوع می‌تواند اختلافات زن و شوهر را افزایش دهد. زوج درمانگر به‌طور بی‌طرف می‌تواند صحبت‌های هردوی شما را بشنود، ریشه‌های مشکلاتتان را شناسایی کرده و با ارائه راهکارهایی عملی شما را برای مقابله با این مشکلات آماده کند. درواقع درمانگر در طول جلسات و بیرون از آن تکلیف‌هایی به شما می‌دهد که کمک می‌کنند حل مشکلات به طور سالم و بدون دعوا و درگیری را بیاموزید و در جهت حفظ زندگی خود و پیشگیری از طلاق تلاش کنید.

    انجام تست عشق و ازدواج

     

    این مطلب را هم ببینید  دیالوگ یک جلسه مشاوره طلاق

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x