تعریف اعتیاد و انواع آن

عوارض نوشیدن الکل طبی

نوشیدن الکل طبی به شبکیه چشم آسیب می‌زند و کوری را به دنبال دارد.

  • عوارض نوشیدن الکل طبی

    امروزه با گسترش بیماری کرونا و دیگر بیماری‌های واگیردار، مردم از الکل طبی بیشتر از قبل استفاده می‌کنند. از این الکل فقط باید برای ضدعفونی استفاده شود و مصرف خوراکی آن عوارض بسیار زیادی دارد. نوشیدن الکل طبی به شبکیه چشم آسیب می‌زند و کوری را به دنبال دارد. در مواردی نیز مصرف کننده فوت می‌کنند. با آگاهی از عوارض مصرف آن بهتر است تصمیم بگیرید که از ادامه مصرف جلوگیری کنید. همراه ما در رابینیا باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص کسب کنید.

    الکل طبی چیست؟

    برخی از مردم اطلاعات کافی در خصوص الکل‌های مختلف نداشته و موارد مصرف آن را نمی‌دانند. ساختار شیمیایی هرکدام از آنها باهم تفاوت‌هایی دارد. به طور کلی الکل ها شامل: متانول، اتانول و اتیلن گیلول است. الکل‌های طی از 60 درصد اتانول به همراه دیگر مواد شیمیایی تشکیل شده که باعث می‌شود این ماده غیر خوراکی شود و در صورت مصرف عوارض جبران ناپذیری به وجود می‌آید. دیگر الکل‌ها مثل متانول و اتیلن گلیکول در دسته صنعتی قرار دارند که بسیار سمی بوده و در صورت مصرف، مسمومیت بسیار شدیدی به همراه دارد. برخی افراد با استنشاق اتیلن گلیکول نیز دچار مسمومیت می‌شوند.

    تفاوت اتانول و متانول

    اتانول یا الکل سفید ماده‌ای است که در اکثر نوشیدنی‌های الکلی وجود دارد و برای ساخت محلول‌های ضدعفونی کننده نیز از آن استفاده می‌شود اما متانول یا الکل چوب نوعی الکل صنعتی است که به شدت سمی بوده و استفاده خوراکی آن به شدت خطرناک است. متاسفانه بسیاری از فروشندگان غیر قانونی الکل مقادیری متانول را با اتانول ترکیب می‌کنند که این مسئله می‌تواند باعث عوارض مرگ بار مصرف الکل شود

    این مطلب را هم ببینید  علائم، عوارض و ترک اعتیاد به ناس

    عوارض خوردن الکل طبی

    الکل طبی در بین بعضی افراد به صورت خوراکی مصرف می‌شود به همین دلیل تولیدکنندگان این الکل برای جلوگیری از این کار، ماده شیمیایی دیگری به نام، دتانیوم بنزوات به ترکیب الکل اضافه می‌کنند تا آن را به ماده غیرخوراکی و ضدعفونی کننده تبدیل کنند. برخی دیگر نیز ممکن است مقادیری الکل صنعتی که خوردن آن بسیار خطرناک است را به الکل‌های طبی اضافه کنند. این مسئله باعث می‌شود افرادی که بدون آگاهی این ماده را به صورت خوراکی مصرف می‌کنند، دچار عوارض بسیار جدی شوند که از جمله عوارض خوردن الکل طبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. ناراحتی‌های گوارشی

    مسمومیت با الکل طبی ناراحتی گوارشی را به همراه دارد. بیشتر افراد پس از مصرف این الکل به اسهال، استفراغ و تهوع دچار می‌شوند. در صورت شدید شدن ناراحتی گوارشی از آنجایی که آب زیادی از بدن خارج می‌شود بهتر است به پزشک مراجعه شود.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    2. اختلالات بینایی

    از متداول‌ترین عوارضی که مصرف الکل طبی برای افراد ایجاد می‌کند، مشکلات بینایی و یا در موارد شدید نابینایی است. این اختلال زمانی به وجود می‌آید که مقدار زیادی متانول در الکل طبی وجود دارد که آسیب وارد شده به بینایی غیر قابل بازگشت است.

    3. تنگی نفس

    مصرف الکل طبی می‌تواند باعث تضعیف مراکز تنفسی در مغز شده و در نتیجه نفس کشیدن را با مشکل مواجه سازد. در نهایت این مسئله با کاهش سطح اکسیژن خون و مغز می‌تواند به اختلال در هوشیاری بیانجامد و باعث فرو رفتن فرد به کما شود.

    4. اغما و مرگ

    الکل طبی سطح هوشیاری مغز را تحت تاثیر قرار داده و مصرف کننده را تا اغما و یا نهایت مرگ می‌کشاند. با توجه به عوارض ذکر شده از مصرف خوراکی الکل طبی خودداری کنید.

    این مطلب را هم ببینید  انواع مواد توهم زا

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x