نظریه های روانشناسی

مشاوره در فضای باز یا بسته؟

مشاوره تقریباً همیشه در یک اتاق اتفاق می افتد - اگر افراد بیشتری این امکان را داشته باشند که بیرون بروند ، چه؟

  • مشاوره در فضای باز یا بسته؟

    حتی اگر از سوراخ کلید هر جلسه روان درمانی را دیده باشید، احتمالاً همه آنها بسیار شبیه به هم هستند.

    ممکن است نزدیک به 1000 نوع درمان وجود داشته باشد -مانند رفتاری شناختی و خانواده درمانی- اما شما معمولاً یک مشتری و پزشک را در اتاقی می بینید که روبروی هم نشسته و صحبت می کنند.

    حتی اگر به گذشته در دهه 1960، 1940 سفر کرده اید یا حتی در پایان قرن بیستم از زیگموند فروید دیدن کرده اید، همه چیز همینطور مشابه به نظر می رسد.

    اما این در حال تغییر است.

    درمان در فضای باز چیست؟

    در طول بیماری کووید، بسیاری از درمانگران جلسات خود را آنلاین انجام می دادند. اما بعضی دیگر بیرون رفتند، با مشتریان خود روی نیمکت پارک نشستد یا در پارک مجاور قدم زدند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    در حال حاضر این مورد به استفاده خارج از منزل برای اهداف درمانی، از جمله سفرهای کمپینگ، قایق رانی، صخره نوردی، باغبانی و جلسات درمانی ساده پیاده روی و گفتگو گفته می شود.

    در درمان های بیرونی از تورهای بیرون از خانه برای رسیدگی به مسائل رفتاری و سلامت روانی استفاده می شود. چه به صورت فردی و چه به صورت گروهی، پزشکان فعالیت در فضای باز را با گفتار درمانی ترکیب می کنند.

    ما همچنین شاهد افزایش شواهدی هستیم که نشان می دهد درمان در فضای باز می تواند بهزیستی را بهبود بخشد، علائم استرس پس از سانحه را کاهش دهد و کیفیت مشارکت افرادی را که درمان را تجربه نکرده اند، افزایش دهد.

    دریافت کنندگان درمان در فضای باز گزارش داده اند که از ماجراجویی در خارج از منزل، با درمانگر خود لذت می برند. گذراندن زمان در طبیعت، با اثرات درمانی خاص خود، پتانسیل ترمیمی جلسات را افزایش می دهد.

    این مطلب را هم ببینید  7 موضوع اساسی اولین جلسه مشاوره

    نه فقط واکنشی به بحران

    البته، استفاده از محیط های بیرونی برای درمان چیز جدیدی نیست – مردم ملل اول، ده ها هزار سال است که از مزایای آن قدردانی کرده اند.

    در جهان غرب نیز سنت درمان در فضای باز وجود دارد. در سال 1901، بیمارستان دولتی منهتن، هنگامی که بیماران در بخش های روانپزشکی مبتلا به سل شدند، “چادر درمانی” را ایجاد کرد.

    پنج سال بعد، زمین لرزه ای به پناهگاه سان فرانسیسکو آگنیو آسیب رساند که بیماران را ملزم به زندگی در محیط های باز کرد. سازگاری با این شرایط پیش بینی نشده باعث بهبود سلامت روحی و جسمی و کاهش رفتارهای خشونت آمیز شد.

    اما درمان در فضای باز نباید فقط یک واکنش بحرانی باشد، بلکه باید به اندازه نشستن روی نیمکت مشاور یا مشارکت در خدمات سلامت از راه دور، قابل دسترسی باشد.

    کمک به جانبازان، افراد دارای معلولیت

    پیش از این، درمان در فضای باز به عنوان چیزی برای کمک به جوانان مشکل دار در نظر گرفته می شد (در مواردی که “عشق سخت” بیش از حد پیش رفته است و با برخی نگرانی های اخلاقی و ایمنی همراه بوده است). اما شواهد زیادی وجود دارد که می تواند به طور گسترده تری مورد استفاده قرار گیرد.

    جانبازان، جمعیت بومی، افراد دارای معلولیت، افراد دارای بیماریهای ترمینال از جمله افرادی هستند که از درمان در فضای باز بهره مند شده اند.

    انجام تست عشق و ازدواج

    برای برخی از افراد، گفتگوی درمانی سنتی مناسب نیست. نشستن در مقابل یک درمانگر ممکن است بیش از حد مقابله‌ای به نظر برسد، یا درمان طبق روال معمول ممکن است بی تاثیر باشد.

    این مطلب را هم ببینید  در جلسه مشاوره خانواده چه بگوییم

    به عنوان مثال، ما می دانیم که برای بسیاری از جوانان، تلاش های درمانی ناموفق است. انجام درمان در خارج از منزل، نتایج مشابهی با آزمایشات بالینی دقیق کنترل شده، در رابطه با بهبود رفاه و کاهش علائم، نشان داده است.

    افزایش گزینه ها و دسترسی

    اما دلایل قانع کننده ای وجود دارد که ما باید این گزینه را برای افرادی که به دنبال کمک روانشناختی هستند گسترش دهیم. علاوه بر مزایای درمانی، مزایای دسترسی نیز وجود دارد.

    در حالی که هیچ شکی وجود ندارد که بسیاری از تجربیات در مطب های روان درمانگر موثر است – و درمان آنلاین نیز می تواند موثر باشد – میزان کمی از درمانها همراه با شاخصهای بالای سلامت روان در جامعه نشان می دهد که ما در مشارکت مشکل داریم.

    برای مطالعه بیشتر در مورد اهمیت مشاوره آنلاین روانشناسی کلیک کنید.

    بسیاری از افرادی که به درمان نیاز دارند به دنبال آن نیستند یا در دسترسی به چیزی که برای آنها مفید است، مشکل دارند.

    بر اساس گزارش موسسه بهداشت و رفاه استرالیا، حدود 20 درصد از مردم استرالیا هر سال مشکلات روانی قابل تشخیصی را تجربه می کردند، اما تنها حدود 11 درصد از آنها از خدمات یارانه پزشکی سلامت روان در سال 2019-20 استفاده کردند.

    واضح است که دسترسی یک مسئله است. گاهی اوقات هزینه های درمان با وجود یارانه ها زیاد است و لیست انتظار طولانی است (چیزی که در طول COVID به یک مشکل بزرگتر تبدیل شده است).

    ما همچنین می دانیم که افراد مختلف ممکن است به گزینه های درمانی مختلفی نیاز داشته باشند. در انگلستان، سرمایه گذاری عظیمی که در زمینه مراقبت های بهداشت روانی در سال 2008 انجام شد.

    این مطلب را هم ببینید  رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) چیست؟

    باعث شد 56 درصد از افرادی که به خدمات دسترسی پیدا کرده بودند، پس از یک بار مراجعه، استفاده از آن را متوقف کنند. حتی زمانی که درمان رایگان و در دسترس بود، مشارکت یک مسئله جدی بود.

    تست های شغلی

    افزایش دسترسی

    یک نگرانی متداول در زمینه درمان در خارج از منزل، محرمانه بودن است. اگر شخصی مشتری شما را در حین قدم زدن در پارک ببیند، چه اتفاقی می افتد؟

    اما انجام درمان در خارج ممکن است کمتر قابل مشاهده باشد زیرا نیازی به مراجعه به کلینیک روان درمانی محل، نشستن در یک اتاق انتظار کوچک و شلوغ نیست.

    اگر می خواهیم افراد بیشتری برای سلامت روان خود به دنبال کمک باشند، این کمک را دریافت کرده و به آن پایبند باشند، به گزینه های بیشتری نیاز داریم.

    واضح است که با باز کزدن درب اتاق، مشاوره آغاز می شود.

    اگر این مقاله مسائلی را برای شما ایجاد کرده است یا در مورد کسی که می شناسید نگران هستید، با شماره تلفن Lifeline در شماره 14 11 13 یا فراتر از آن با شماره تلفن  4636 22  1300 تماس بگیرید.

    _این قطعه در چارچوب هفته علوم اجتماعی ، 6 تا 12 سپتامبر ، تولید شده است. لیست کامل 70 رویداد را می توانید در اینجا پیدا کنید. _

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x