دسته‌بندی نشده

معرفی کتاب قدرت عادت اثر چارلز دوهیگ

تابه‌حال فکر کرده‌اید دلیل رفتارهای روزانه‌تان و تکرار مکررشان چیست؟ فکر می‌کنید عادت‌ها چه نقشی در زندگی‌تان دارند؟ کتاب قدرت عادت به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

  • معرفی کتاب قدرت عادت اثر چارلز دوهیگ

    کتاب قدرت عادت، را نویسنده معروف، چارلز داهیگ نوشته است. در این کتاب ما از حقایق عجیبی درباره علم عادت‌ها مطلع می‌شویم که می‌تواند برای همیشه نحوه شکل‌گیری و تغییر آن‌ها را به ما بیاموزد.

    کتاب قدرت عادت خلاصه‌ای از صدها پژوهش دانشگاهی، مصاحبه با تعداد زیادی از دانشمندان، مدیران و هم‌چنین تحقیقات انجام‌شده در ده‌ها شرکت است که توانسته حدود 62 هفته در لیست پرفروش‌ترین‌های مجله نیویورک تایمز قرار گرفته بگیرد.

    این کتاب به سه بخش تقسیم شده است؛ قسمت اول آن درمورد این موضوع است که عادت‌ها چگونه در زندگی ما به‌وجود می‌آیند. در این قسمت درمورد چگونگی ساختن عادت‌های جدید، تغییر عادت‌های قدیمی و روش‌های مختلف این فرآیند مطالعه می‌کنیم.

    در این بخش توضیح داده می‌شود که چطور شرکت پروکتر ‌اند گمبل توانست با استفاده از الگوهای عادتی مشتریان خود یک اسپری خوش‌بو کننده هوا را به یک تجارت میلیارد دلاری تبدیل کند. بخش دوم کتاب عادت‌ها و مسیر شرکت‌ها و سازمان‌های موفق را بررسی می‌کند.

    این بخش نحوه عملکرد مدیر شرکت آلکوا، پاول اونیل، را تا قبل از اینکه وزیر دارایی شود شرح می‌دهد. بخش سوم عادت‌ها را در جوامع مختلف بررسی می‌کند. این بخش توضیح می‌دهد چگونه مارتین لوترکینگ و جنبش‌های حقوق مدنی تا حدی از راه تغییر عادت‌های اجتماعی در مونتگومری آلاباما به پیروزی رسیدند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    در پایان این بخش به سؤال‌های اخلاقی پیچیده‌تر پاسخ می‌دهیم، مانند اینکه اگر قاتلی در انگلستان بتواند ثابت کند این عادت‌های او بوده‌اند که او را وادار به قتل کرده‌اند، باید آزاد شود.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب قدرت هوش کلامی اثر تونی بوزان

    کتاب قدرت عادت برای اولین بار در سال 2012 منتظر شد و برای مدت طولانی در لیست پرفروش ترین های روزنامه نیویورک تایمز بود.‏ و از طرفی در لیست تاثیرگذارترین کتاب ها برای مدیران از طرف دانشگاه هاروارد قرار گرفت.‏

    کتاب قدرت عادت راه و مسیری تازه را برای رسیدن به موفقیت، هم در زندگی شخصی و هم در کار، به ما معرفی می‌کند. چارلز داهیگ، نویسنده این کتاب، اعتقاد دارد که حذف عادت‌های زیان‌آور و جایگزین کردن آن‌ها با عادت‌های خوب و مثبت، می‌تواند کلید رسیدن به موفقیت در همه‌ی جنبه‌های زندگی باشد.

    ترک عادت‌های زیان‌آور ، برای رسیدن به موفقیت، لازم است اما کافی نیست. در ادامه این مسیر باید، جای خالی عادت‌های حذف شده را با عادت‌های خوب، پر کنیم. کتاب قدرت عادت، به ما در این مسیر تا حد زیادی کمک می‌کند.

    این کتاب هنوز بعد از گذشت سال‌ها، هم‌چنان در فهرست اثرگذارترین کتب از دیدگاه دانشگاه هاروارد قرار دارد و جزو ده کتاب برتر سایت آمازون و سه کتاب برتر حوزه موفقیت و رشد فردی در سال 2012 است.

    چرا باید کتاب قدرت عادت را مطالعه کنیم؟

    این کتاب مناسب افرادی است که بر عادت‌های خود کنترل ندارند و احساس می‌کنند این عادتها در مسیر پیشرفت آنها قرار گرفته است. افرادی که نیاز به شناخت قدرت خارق‌العاده‌ی خود برای ترک ‌عادت‌های بد هستند و تصمیم گرفته‌اند تا برای تغییر عادت‌های قدیمی‌شان تلاش کنند، بهتر است این کتاب را بخوانند.

    خواندن کتاب قدرت عادت این امکان را به خواننده می‌دهد تا با انجام تمرین‌های کتاب و تلاش‌ زیاد، عادت‌های خوب را برای رسیدن به موفقیت در خود نهادیه کند.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب 22 قانون ابدی بازاریابی اثر ال ریس

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب قدرت عادت و صدها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 365 میکروبوک رابینیا را تهیه کنید.

    خواندن کتاب قدرت عادت را به چه کسی پیشنهاد می کنیم؟

    این کتاب برای قشرهای مختلف از جمله رهبران کسب‌و‌کارها، مشاورین، معلمین و والدین مناسب است. هم‌چنین افرادی که مشتاق هستند در مورد نقش حیاتی عادات انسان در جنبه های‌مختلف زندگی بدانند بهتر است این کتاب را بخوانند.

    درباره نویسنده کتاب قدرت عادت

    چارلز داهیگ در سال ۱۹۷۴ متولد شد. کتاب علمی داهیگ در زمینه شکل‌گیری عادت‌ها با نام قدرت عادت در ۲۸ فوریه ۲۰۱۲ منتشر شد. روزنامه نیویورک تایمز خلاصه‌ای از آن را تحت عنوان «چگونه شرکت‌ها به رازهای شما پی می‌برند» منتشر کرد. کتاب قدرت عادت حدود ۶ هفته در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشت. در ایران این کتاب توسط نشر نوین ترجمه منتشر شده است.

    انجام تست عشق و ازدواج

    او برنده جایزه پولیتزر برای نوشته‌هایش در زمینه‌های کسب و کار نیویورک تایمز است. او قبل از پیوستن به نیویورک تایمز برای روزنامه لس آنجلس تایمز می‌نوشت. او که اکنون در شهر نیویورک ساکن است، فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های ییل در رشته تاریخ و مدرسه کسب و کار هاروارد در رشته MBA است. چارلز دوهیگ ژورنالیست است و بسیاری از کارهایش در نیویورک تایمز منتشر شده است.

    کتاب‌های برگزیده چارلز داهیگ عبارتند از:

    1. قدرت عادت، چرایی کارهایی که انجام می‌دهیم، در زندگی و کسب‌و‌کار،
    2. هنر شفاف اندیشیدن
    3. دقیق‌تر، سریع‌تر، بهتر

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x