دسته‌بندی نشده

معرفی کتاب کواکتیو کوچینگ اثر کیمزی هاوس، کارن کیمزی هاوس، لارا ویتورث

زندگی‌ ات را تغییر بده، کسب و کارت را متحول کن. این کتاب به شما کمک می کند تا کوچینگ را به شکلی کاملاً حرفه‌ ای تعریف کنید.

  • معرفی کتاب کواکتیو کوچینگ اثر کیمزی هاوس، کارن کیمزی هاوس، لارا ویتورث

    «کواکتیو کوچینگ» با زیرعنوانِ چهارچوبی قطعی برای تحول در کار و زندگی عنوان کتابی است نوشته‌ی مشترک هنری کیمسی، هاوس کارن کیمسی، هاوس فیلیپ ساندهال و لورا وایت ورث که انتشارات نگاه نوین آن را به چاپ رسانده است.

    امروز با توجه به تحولات شگرفی که کوچینگ در گروه‌های مختلف اجتماعی در جهان به وجود آورده است، به‌صورت قاطع‌تری می‌توان از تأثیراتی صحبت کرد که این دانش می‌تواند به شکل عمیق و ریشه‌دار بانی آن شود.

    وقتی دیدگاه مبتنی بر کوچینگ را در پیش بگیریم، آن‌وقت به جای حرف‌زدن بیشتر گوش خواهیم داد، به جای متمرکز شدنِ صرف به خود، به وضعیت دیگران هم توجه خواهیم کرد و به عنوان جایگزینِ دودوتا چهارتای منطقی، شهودمان را در کار می‌آوریم و به غیر از حرکت به سمت اهداف خود، معنای زندگی را هم در نظر می‌گیریم.

    با چنین بینشی نسبت به کوچینگ می‌توان گفت این دانش فقط مخصوص قشر خاصی نیست و شامل حال مدیران، مدرسان، والدین و… هم خواهد شد. به نظر می‌رسد هر چه می‌گذرد، این روند افراد بیشتری را در بر خواهد گرفت؛ به نحوی که دهه‌ی ۲۰۲۰ را می‌توان از جنبه‌های گوناگون دهه‌ی کوچینگ نامید.

    وقوع این رخداد را می‌شد از سال‌ها قبل مشاهده کرد. زمانی که موفق‌ترین مدیران عرصه‌ی تجارت و کسب‌وکار، همچون جف بزوس و بیل گیتس، یکی از بهترین اقداماتشان را انتخاب یک کوچ در زندگی‌شان می‌دانند. این موضوع را در بین بقیه‌ی گروه‌های اجتماعی نیز ترویج می‌دهند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    نویسندگانِ کتاب حاضر کوچینگ را از یک ابزار آموزشی صرف به هنر تبدیل کرده‌اند! به‌ندرت چنین نقشه‌ی راه روشنی برای مبارزه با کارهایی که خواسته‌ها، برنامه‌ها و رؤیاها را به باد فنا می‌دهند به چشم خورده است. مشارکت، همکاری و یکپارچگی، همگی مؤلفه‌های حیاتی رابطه‌ی کاری موفقیت‌آمیزند.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب ایده عالی مستدام

    همان‌طور که مربی ژیمناستیک به شاگردانش یاد می‌دهد چطور سلامت جسمانی و شادابی‌شان را ارتقا دهند، کواکتیو کوچینگ هم جعبه‌ابزاری در اختیار مربیان کسب‌وکار قرار می‌دهد تا به کمکش به موفقیت شغلی و شخصی مشتریانشان کمک کنند. مطالعه‌ی کواکتیو کوچینگ برای هر مدیر یا کارفرمایی که دنبال موفقیت در محیط کار است، واجب به نظر می‌رسد.

    کواکتیو کوچینگ نیروی ترغیب‌کننده‌ای را برای تحول سازمان و زندگی‌تان آزاد می‌کند. این کتاب را بخوانید، بفهمید و راهنمایی‌هایش را به کار ببندید تا یک رهبر مصمم برای زندگی‌تان شوید!

    کتاب کواکتیو کوچینگ برای چه کسانی مناسب است؟

    • هر کس که می‌ خواهد یک کوچ موفق باشد.
    • مدیرانی که می‌ خواهند کارکنان خود را کوچ کنند و مدیر در نقش کوچ باشند.
    • کوچ‌ های حرفه‌ ای که می‌ خواهند بر دانش و مهارت خود بیفزایند.

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب کواکتیو کوچینگ و ده ها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 180 خلاصه کتاب صوتی کسب و کار را تهیه کنید.

    درباره کتاب کواکتیو کوچینگ

    این کتاب به قلم هنری کیمزی هاوس، کارن کیمزی هاوس، لارا ویتورث (بنیان گذاران مؤسسه آموزش کوچینگ، یکی از بهترین مدارس آموزش کوچینگ) و فیلیپ سندهال مؤسس کوچینگ تیمی بین‌المللی و عضو سابق مؤسسه آموزش مهارت های کوچینگ نوشته شده است.

    قسمتی از کتاب کواکتیو کوچینگ:

    کوچینگ معمولاً با یک فرآیند اولیه آغاز می‌شود که بخشی از آن شامل آشنا کردن کوچی و بخشی از آن شامل کشف استعدادها و نقاط ضعف درونی کوچی به وسیله‌ی خود اوست. این زمینه‌سازی، کوچی را با فرایند کوچینگ آشنا می‌کند، فرصتی برای طراحی رابطه‌ی مشترک پیش روی او و کوچ قرار می‌دهد و مسائل و اهدافش را روشن می‌کند.

    این مطلب را هم ببینید  تحریک پذیری و غمگینی

    هیچ فرم استانداردی برای این کار وجود ندارد. بعضی از کوچ‌ها با مصاحبه‌ای کوتاه و یک یا دو صفحه سوال که همگی در جلسه‌ی اولیه ارائه می‌شود کار را شروع می‌کنند.

    بعضی دیگر شاید برای شروع از ارزیابی جنبه‌های مختلف و مصاحبه با همکاران، زیردستان مستقیم یا اعضای خانواده در چندین جلسه استفاده کنند. این فرآیند اولیه می‌تواند در قالب دیدار کاری در محلی بیرون از دفتر کار هم برگزار شود.

    کوچی‌ها در جلسات اولیه متوجه می‌شوند از کوچینگ چه انتظاری باید داشته باشند. فرآیند اولیه به آن‌ها فرصت می‌دهد موقعیت فعلی، مسیر پیش‌رو، نقاط قوتی که از آن برای رسیدن به هدف بهره می‌برند و موانعی را که سر راه دارند، به روشنی درک کنند. کوچ معمولاً به این چهار حوزه می‌پردازد: آمادگی -تو اینجا هستی. اینجا کجاست؟- طراحی مسیر پیش‌رو -آشنایی با کوچینگ.

    یکی از اولین و بارزترین مؤلفه‌ها برای شروع کوچینگ گفت‌وگو و توافق در زمینه‌ی قوانین بنیادی و روش‌های اجرای آن است. تعیین جزئیاتی مثل برنامه‌ی ملاقات، شرایط لغو و سازوکار پرداخت در موارد مقتضی بخشی از فرآیند شروع کار را تشکیل می‌دهد، ولی برای برقراری رابطه هم ضروری است.

    انجام تست عشق و ازدواج

    کوچی‌ها با توجه به روشی که کوچ برای رسیدگی به این رویه‌های اجرایی در پیش می‌گیرد، کم‌کم انتظاراتی را که از کوچ و فرآیند کوچینگ دارند، شکل می‌دهند. شیوه‌ی برخورد کوچ با جزئیات، به‌خصوص برای رسیدن به توافق کیفیت رابطه را معین می‌کند و محیط ویژه‌ی کوچینگ را شکل می‌دهد.

    مشاهده 180 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x