رشد و توسعه فردیروانشناسی

معرفی کتاب هنر ظریف بی خیالی اثر مارک منسون

کتاب هنر ظریف بی خیالی که بعضی مترجم‌ها آن را با عنوان هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها ترجمه کرده‌اند، یکی از کتاب‌های بحث‌برانگیزی است که چندی پیش روانه بازار شد و در مدت کوتاهی توانست توجه همگان را به خود جلب کند.

  • معرفی کتاب هنر ظریف بی خیالی اثر مارک منسون

    مارک منسون، نویسنده کتاب هنر ظریف بی خیالی می‌کوشد مفاهیم کتاب‌های زرد موفقیت را زیر سوال ببرد. او بر این باور است که انسان نباید در پی رهایی از دغدغه‌ها و بی‌خیالی مطلق باشد، بلکه باید تمرکز خود را روی دغدغه‌ها و مسائلی بگذارد که واقعاً مهم و حیاتی هستند.

    تفکر مثبت و کتاب‌های موفقیت، دشمنان زیادی پیدا کرده‌اند و افراد زیادی بر این باور هستند که آموزه‌های این کتاب‌ها بر اساس واقع‌بینی نیست.

    در واقع مخالفان بر این باور هستند که ما به عنوان انسان باید محدودیت‌ها و نقص‌های خودمان را بپذیریم و سعی کنیم که با آن‌ها کنار بیاییم تا بتوانیم از این طریق به آرامش برسیم.

    این در حالی است که مارک منسون در کتاب هنر ظریف بی خیالی (The Subtle Art of Not Giving a F*ck) رویکردی کاملاً متفاوت را ارائه می‌دهد. او می‌گوید که ما باید با نقاط ضعف و محدودیت‌های خودمان کنار بیاییم و یاد بگیریم که تمرکز خود را روی مسائل کمی بگذاریم که واقعاً اهمیت دارند.

    همه انسان‌ها در هر جایگاهی که هستند محدودیت‌هایی دارند ولی این محدودیت‌ها واقعاً مهم نیست و نباید روی آن‌ها تمرکز کنیم. به عنوان مثال عدم قطعیت، شک و تردید بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان هستند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    ما واقعاً نمی‌دانیم که در آینده چه پیش می‌آید. اگر کسی بخواهد همیشه با یقین مطلق پیش برود، مطمئناً به مشکل می‌خورد و احتمالاً نمی‌تواند در این دنیا کار چندان مهمی انجام دهد.

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب هنر ظریف بی خیالی و ده ها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 180 خلاصه کتاب صوتی توسعه فردی را تهیه کنید.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب وقتی نیچه گریست اثر اروین د. یالوم

    درباره نویسنده کتاب هنر ظریف بی خیالی

    مارک منسون (Mark Manson) متولد سال 1984 در آمریکا است. او یکی از نویسندگان جوان و جویای نام آمریکایی است که اخیراً شیوه‌ای نوین را در زمینه توسعه و رشد فردی و موفقیت در پیش گرفته و اتفاقاً سبک او برای بسیاری از افراد واقع‌بین و واقع‌گرا مورد پسند و جذاب واقع شده است.

    کتاب هنر ظریف بی خیالی که بعضاً آن را هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها ترجمه کرده‌اند، یکی از بهترین و پرفروش‌ترین آثار اوست که آن را در سال 2016 روانه بازار کرد.

    تا سال 2019 حدود 3 میلیون نسخه از کتاب هنر ظریف بی خیالی به فروش رسید. جالب است بدانید که این کتاب به بیش از 25 زبان زنده جهان ترجمه شده و یکی از کتاب‌هایی است که در سریع‌ترین زمان ممکن جهانی شد.

    مهمترین درس های کتاب هنر ظریف بی خیالی

    کتاب هنر ظریف بی خیالی به ما نمی‌گوید که بی‌خیال همه چیز شویم و زندگی را با بی‌خیالی طی کنیم. این کتاب از ما می‌خواهد دنبال مسائلی باشیم که واقعاً اهمیت دارند و در کنترل ما هستند.

    به عنوان مثال کسی که نگران محبوبیت و شهرت خودش است، باید بداند که این مسائل اصلاً در کنترل او نیست و به همین خاطر باید با بی‌خیالی از کنار آن‌ها رد شود و تمرکز خودش را روی مسائلی مثل صداقت و مهربان بودن بگذارد.

    او از مخاطب خود می‌خواهد که مدام در اندیشه به جا گذاشتن میراث برای فرزندان و نسل‌های بعدی نباشد و تمرکز خود را روی خلق شادی و خوشحالی برای خود و اطرافیان بگذارد.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب هنر سیر و سفر اثر آلن دوباتن

    اگر کسی یاد بگیرد که بی‌خیال مسائل فرعی و بی‌اهمیت زندگی شود، پس از مدتی کیفیت زندگیش بالاتر می‌رود؛ چون می‌فهمد که چیزهایی خیلی مهم‌تری در زندگی هست که باید تمرکز خود را روی آن‌ها بگذاریم. در ادامه یاد می‌گیریم که چگونه تنها زمان و انرژی خود را روی مسائل مهم زندگی بگذاریم.

    1. یاد بگیرید که فقط برای مسائل مهم، تره خرد کنید
    2. باید اهداف خود را به صورت مشخص و شفاف معین کنید
    3. برای سنجش دستاوردهای خود، ارزش های خوبی برای خود تعیین کنید
    4. ارزش های ما باید واقع‌گرایانه، مفید و موثر باشند
    5. بودایسم به ما یاد می دهد که هویت، توهمی بیش نیست
    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 180 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 180 خلاصه کتاب رابینیا رو تهیه کنی. با این کار میتونی مسیرتو 180 درجه تغییر بدی.
    مشاهده 180 خلاصه کتاب صوتی

    انجام تست عشق و ازدواج
    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x