مهارت‌های ارتباطی

یادگیری کلمات در سگ های نابغه

این مطالعه توانایی های استثنایی یادگیری کلمات را در سگ های کمیاب و با استعداد نشان می دهد.

  • یادگیری کلمات در سگ های نابغه

    هر سگ پسر یا دختر خوبی است. اما معلوم می شود که برخی از آنها نیز ممکن است نابغه باشند. با توجه به یک مطالعه جدید ، برخی سگ ها با استعداد منحصر به فرد  می توانند حداکثر 12 نام اسباب بازی جدید را فقط در یک هفته یاد بگیرند – و نامهای جدید را حداقل به مدت دو ماه به خاطر بسپارند. این آزمایشها بخشی از چالش سگ نابغه بود ، یک کمپین رسانه های اجتماعی با هدف یافتن سگهای بیشتری که از اسامی اشیا مطلع بودند.

    توله سگ زودرس

    این پروژه چندین سال پیش آغاز شد ، زمانی که کلودیا فوگازا و Ádám Miklósi رئیس تیم تحقیقاتی را در دانشگاه Eötvös Loránd در مجارستان با سگی به نام ویسکی آشنا شد که صاحبش ادعا می کرد که نام اسباب بازی هایش را می داند. اگرچه در ابتدا شکاک بود ، اما ویسکی را آزمایش کردند ، و وی با رنگهای شگفت انگیز ، واژگان چشمگیری از نام اشیا را نشان داد.

    این امر محققان را ترغیب کرد تا سگها را برای یادگیری نام اجسام تربیت کنند. آنها سه ماه به آموزش 36 سگ پرداختند – اما موفقیت بسیار کمی داشت. حتی پس از آموزش فشرده ، اکثر سگها قادر به یادگیری چند نام شی نبودند. به نظر می رسد نتایج نشان می دهد که این یک توانایی نادر در بین سگ ها است.

    شانی درور ، دانشجوی دکتری گروه تحقیقاتی و نویسنده اصلی مطالعه جدید ، این سگها را با واژگان بزرگ با انسانهای فوق العاده با استعداد مانند انیشتین یا موتزارت مقایسه کرد ، که استعدادهای عظیمی در یک زمینه نشان دادند. درور گفت:

    با نگاه کردن به این سگ های با استعداد ، نمی توان گفت که آنها چه تفاوتی با سگ های دیگر دارند. من با سگهای زیادی ملاقات کرده ام که انگیزه یادگیری دارند و به صاحبان خود توجه می کنند. و با این حال ، به نظر نمی رسد آنها یاد بگیرند. ما نمی دانیم چه چیزی این سگ ها را متفاوت می کند. فقط زمانی که سعی می کنید به آنها آموزش دهید تفاوت بسیار بسیار واضح است.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    آزمایش سگ های نابغه

    درور و همکارانش بیش از دو سال ،  در سراسر جهان به جستجوی سگ هایی با واژگان موجود از نام اشیا پرداختند. علاوه بر ویسکی (که از نروژ است) ، آنها موفق به یافتن پنج مورد دیگر شدند: مکس (مجارستان) ، گایا (برزیل) ، نالانی (هلند) ، اسکوال (ایالات متحده) و ریکو (اسپانیا). این شش سگ همه نام بیش از 28 اسباب بازی را می دانستند ، برخی از آنها بیش از 100 اسباب بازی را می دانستند. آنها این دانش را با بازیابی موفقیت آمیز هر اسباب بازی بر اساس درخواست صاحب آن هنگامی که اسباب بازی در اتاق دیگری قرار گرفت ، خارج از دید صاحب اسباب بازی های دیگر را ، نشان دادند.

    این مطلب را هم ببینید  کاربرد زبان بدن در زندگی روزمره

    جالب است که هر شش سگ ها کولی (سگ گله اسکاتلندی) مرزی هستند. از زمان انجام این آزمایش ، گروهی مشتی سگ “نابغه” دیگر را شناسایی کردند. کولی های مرزی (سگ گله اسکاتلندی) در این گروه به خوبی نمایان شده اند ، اما شامل یک شبان آلمانی ، یک پکینزی ، یک شبان کوچک استرالیایی و چند موش می شود. به طور کلی ، به نظر می رسد که توانایی یادگیری نام اشیاء نادر است و تنها در چند فرد با استعداد وجود دارد ، که اکثر آنها ، اما نه همه ، به نظر می رسد کولی های مرزی (سگ گله اسکاتلندی) باشند.

    برای مطالعه در رابطه با ترس از سگ کلیک کنید.

    برای شش مطالعه اولیه سگهای با استعداد ، درور و همکارانش از صاحبانشان خواستند تا در یک هفته نام شش و سپس 12 اسباب بازی جدید را به سگ خود بیاموزند. آزمایشها در خانه سگها با استفاده از یک نرم افزار پخش آنلاین ویدیو انجام شد.

    صاحبان می توانند اسامی جدید اشیاء را به هر نحوی که صلاح می دانند به سگ خود بیاموزند. این به معنای جلسات بازی هر روز (از نیم ساعت تا دو ساعت و نیم) بود که در آن صاحبان با سگ های خود و اسباب بازی های جدید تعامل داشتند. در روز هفتم ، اسباب بازی های جدید به همراه چند اسباب بازی قدیمی به طور تصادفی از مجموعه اسباب بازی های نامگذاری شده سگ روی زمین پراکنده شدند. برای کنترل نشانه های ناخودآگاه  صاحبخانه بدون توجه به مجموعه اسباب بازی ها در اتاق دیگری نشست و از سگ خواست تا هر اسباب بازی جدیدی را با تلفظ نام بازیابی کند.

    این مطلب را هم ببینید  چرا این چالش طاقت فرسا باعث جمع آوری پول بیشتر برای خیریه می‌شود؟

    علاوه بر این ، حافظه سگها از اشیاء جدید یک ماه و دو ماه بعد (با اسباب بازی های ذخیره شده در بین آنها) آزمایش شد.

    نتایج چشمگیر بود. سگهای با استعداد نه تنها قادر به یادگیری 12 نام شی جدید در یک هفته بودند ، بلکه بیشتر آنها حافظه بلند مدت نامها حداقل به مدت دو ماه نگاه می کند.

    ارتباط سگ-انسان

    درور گفت که تیم تحقیقاتی دو اهداف اصلی دارد. یکی از این سگ ها به عنوان الگویی برای یادگیری کلمات و مقایسه شباهت ها و تفاوت ها در نحوه یادگیری کلمات توسط انسان و سگ استفاده می کند. هدف دیگر این است که با سگ ها کار کنیم تا درک بهتری از نحوه درک آنها از جهان داشته باشیم.

    سگها از زمان تکامل و پرورش در محیط انسان ، الگوهای خوبی برای مطالعه رفتارهای انسانی هستند. تحقیقات نشان می دهد که به نظر می رسد سگها در درک سیگنالهای ارتباطی انسان بسیار بهتر از حیوانات دیگر ، از جمله میمونها و گرگهای بزرگ هستند. فرایند اهلی کردن – که در آن انسانها به طور خاص سگها را برای درک ارتباطات انسانی انتخاب کردند – احتمالاً به تواناییهای برتر آنها کمک کرده است.

    با این حال ، درور هشدار داد که در حالی که سگ ها به طور کلی در درک ارتباطات انسانی مهارت دارند ، توانایی درک بسیاری از کلمات مختلف غیر معمول است.

    انجام تست عشق و ازدواج

    “من در طول این مطالعه آموختم که سگها نسبت به علائم بصری ناخودآگاه صاحبان خود چقدر حساس هستند.” “اگر صاحبان سگ ها می خواهند ارتباط خود را با سگ های خود بهبود بخشند ، توجه به هر سیگنال کوچکی که به سگ خود می دهند ، نه تنها سیگنال های کلامی بلکه غیر کلامی نیز.” باشد.

    این مطلب را هم ببینید  جذابیت در زمان عصبانیت

    درور گفت که در تعاملات روزانه ما با سگ هایمان ، آنها انواع و اقسام نشانه ها را از خود ما می گیرند ، چه آگاه و چه ناخودآگاه. و سگهای ما معمولاً آنقدر در این کار مهارت دارند که مطمئن هستیم آنها دقیقاً آنچه را که می گوییم درک می کنند.

    “تنها زمانی که دیگر جنبه های ارتباطی را بیرون می آورید ، متوجه می شوید که وقتی صحبت از کلمات گفتاری به میان می آید ، بیشتر سگها آنقدر که ما فکر می کنیم نمی فهمند.”

    آیا سگ شما نابغه است؟

    درور و همکارانش پیوسته در جستجوی سگ های با استعداد تر هستند. آنها صاحبان سگ را که معتقدند سگهایشان نام اسباب بازی های متعدد را می دانند ، تشویق می کنند تا از طریق سایت چالش سگ نابغه با آنها تماس بگیرند.

     

    حتما بخوانید : نرم افزار Adobe connect

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x