معرفی کتاب

کتاب قانون پنج ثانیه اثر مل رابینز

مل رابینز در کتاب قانون پنج ثانیه با راهکار ساده‌ای که به ما معرفی می‌کند، کمک می‌کند تا به خوبی این 5 عادت اشتباه را اصلاح کنیم.

  • کتاب قانون پنج ثانیه اثر مل رابینز

    برای شماهم پیش آمده که قصد انجام کاری را داشته باشید ولی هرروز آن را به تعویق اندازید؟همه ما در زندگی کمابیش به دنبال اهمال کاری بوده‌‌ایم. در واقع پایبند بودن به برنامه زندگی از آن دست کارهایی است که هر کسی از پس آن برنمی‌آید.

    از این رو بیشتر ما در بسیاری موارد تصمیم می‌گیریم که انجام کارهای خود را پشت گوش بیندازیم و آن‌ها را به زمان دیگری موکول کنیم. این اتفاق باعث می‌شود که همیشه کارهای ناتمامی درون لیست ما باقی بمانند. مل رابینز در کتاب قانون 5 ثانیه راهکار ساده‌ای را به ما آموزش می‌دهد که به کمک آن می‌توانیم زندگی خود را دگرگون کنیم.

    این روش از جنس راه‌حل‌های ساده اما موثری است که بیشتر ما از آن‌ها غافل هستیم. آن هم در حالی که اگر به آن‌ها عمل کنیم در تمام جنبه‌های زندگی پیشرفت خواهیم کرد.

    نکته مهم در مورد این کتاب آن است که تقریبا تمام نکات بیان شده توسط رابینز بر اساس تحقیقات و نظریات روانشناسان و پزشکان مطرح در کل دنیاست.

    به همین دلیل این کتاب به اثری قابل اعتماد تبدیل شد. البته علاوه بر این رابینز تجربیات خود در استفاده از قانون پنج ثانیه در زندگی خود را برای ما توضیح می‌دهد. اتفاقی که سبب می‌شود این کتاب و نکات موجود در آن توسط همه افراد قابل استفاده باشند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    اهمیت کتاب قانون پنج ثانیه در زندگی

    همانطور که در ابتدا ذکر کردیم اهمال‌کاری از عادت‌های مخربی است که بسیار خطرناک است. حال سوال پیش می‌آید که چرا خطرناک؟ چون این عادت به اشکال مختلفی زندگی شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع یک فرد اهمال‌کار هیچگاه نمی‌تواند از پتانسیل‌های درونی خود استفاده کند.

    اگر قصد دارید این کتاب را مطالعه کنید و عادت های خود را تغییر دهید ولی زمان کافی برای آن ندارید، ما خلاصه کتاب صوتی کتاب قانون 5 ثانیه و صدها کتاب دیگر را برای شما تهیه کرده ایم.

    از این رو مسیر رشد و توسعه فردی او ناهموار خواهد شد. در حالی که وقتی ما یاد بگیریم چگونه اهمال کاری را خنثی کنیم، می‌توانیم به آینده‌مان امیدوار باشیم. کتاب قانون 5 ثانیه هم به شما کمک می‌کند که اهمال کاری و به تعویق انداختن کارها را برای همیشه کنار بگذارید. اما اهمال کاری به طور کلی به 5 دلیل اتفاق می‌افتد:

    • ناتوانی در تصمیم‌گیری
    • مدیریت نادرست زمان
    • کارهای دقیقه نودی
    • برنامه ریزی غلط
    • کمال‌گرایی

    تک تک این موارد دلایلی هستند که ما را به اهمال کاری تشویق می‌کنند. مل رابینز اما با راهکار ساده‌ای که به ما معرفی می‌کند، کمک می‌کند تا به خوبی این 5 عادت اشتباه را اصلاح کنیم. همانطور که در عنوان این کتاب ذکر شده، قانون 5 ثانیه به شما کمک می‌کند تا شغل، زندگی و اعتماد به نفس خود را به کمک شجاعت درونیتان متحول کنید.

    به همین دلیل هم می‌توان گفت که:

    • کارهای دقیقه نودی خود را کنار بگذارید و به وظایفتان بهتر عمل کنید.
    • قانون 5 ثانیه به شما در عمل کردن به برنامه‌هایتان کمک می‌کند.
    • کمک می‌کند تا بتوانید زمان خود را بهتر کنترل کنید.
    • شما را در تصمیم‌گیری‌های آنی و مهم یاری می‌کند.
    • از مرداب کمال‌گرایی بیرون بیایید.

    نویسنده کتاب قانون پنج ثانیه

    مل رابینز حقوقدان، مجری، نویسنده و سخنران انگیزشی آمریکایی کتاب قانون پنج ثانیه را نوشته است. او مدرک دکترای خود را در سال 1994 از کالج حقوق بوستون دریافت کرده است. پیش از اینکه به شبکه CNN راه پیدا کند، رابینز به عنوان یک وکیل دادگستری در پرونده‌های جنایی فعالیت می‌کرد.

    در سال 2011 و بعد از یک سخنرانی در مجموعه TED، برای اولین بار از قانون 5 ثانیه صحبت کرد. این سخنرانی بیش از 20 میلیون بار در یوتیوب بازدید داشت. اتفاقی که پایه‌گذار فعالیت او به عنوان یک سخنران انگیزشی نیز شد. وی کتاب قانون پنج ثانیه را در سال 2017 منتشر کرد.

    کتابی که شهرت زیادی را برای او به ارمغان آورد و توانست در پایان سال 2017 به ششمین کتاب پرفروش آمازون تبدیل شود.

    کتاب قانون پنج ثانیه برای چه کسانی مناسب است؟

    زمانی که ما در کارهای و پروژه های باز و نیمه کاره زیادی داشته باشیم، باعث می‌شوند که تا حد زیادی مغز ما به صورت روزمره به فکر کردن به آن‌ها مشغول باشد. اتفاقی که موجب از دست رفتن بخش مهمی از تمرکز ذهن خواهد شد.

    خب، به نظرتان برای مقابله با این مشکل چه کاری باید انجام داد؟ پاسخ این سوال را می‌توانید در خلاصه کتاب  صوتی قانون پنج ثانیه مل رابینز پیدا کنید. علاوه بر این اگر یکی از ویژگی‌های زیر را دارید، این کتاب می‌تواند به شما کمک کند. اگر:

    انجام تست عشق و ازدواج
    1. بیش از حد کمالگرایی می‌کنید
    2. به دنبال منبعی برای انگیزه هستید
    3. کارهایتان را مدام به تعویق می‌اندازید
    4. اهمیتی به کارها و وظایف کوچک زندگی خود نمی‌دهید
    5. همیشه منتظر فرا رسیدن زمان مناسب برای انجام کارها هستید
    6. به خود و توانایی‌هایتان شک دارید و از این موضوع خسته شدید
    7. می‌دانید چه می‌خواهید اما هنوز نمی‌دانید چگونه باید به آن برسید

    شما به قانون 5 ثانیه نیاز دارید! دیگر لازم نیست که منتظر کسی بمانید تا به شما انگیزه دهد. در واقع آنطور که مل رابینز در این کتاب می‌گوید، مهمترین منبع انگیزه و الهام هر شخص، خود اوست. تنها چیزی که لازم دارید این است که با تغییر ذهنیت، شخصیت و از همه مهمتر رفتار خود زندگیتان را متحول کنید.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی 😉
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x