معرفی کتابرشد و توسعه فردیموفقیت و انگیزشی

معرفی کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست اثر کیم وو چونگ

دانستن اینکه کشوری جنگ‌زده مانند کرهٔ جنوبی چه چالش‌هایی را از سر گذرانده است تا به کشوری توسعه‌یافته تبدیل شود و اینکه این مهم به دست چه افرادی و با چه ویژگی‌هایی میسر شده قطعا می‌تواند جالب و البته آموزنده باشد.

  • معرفی کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست اثر کیم وو چونگ

    بعد از جنگ کرهٔ جنوبی و ژاپن (۱۹۵۳-۱۹۵۰) که منجر به استقلال کشور کره شد، بیشتر مردم این کشور در فقر به سر می‌بردند و این پدیده به‌دلیلِ اقتصاد آسیب‌دیده‌ای بود که از محصولات جنگ بود.

    اما این پایان کار برای مردم کره‌جنوبی نبود و آن‌ها به کمک تاجران خوش‌فکر و موفقی مانند کیم وو چونگ، از بنیان‌گذاران شرکت دوو، کشور خود را بازسازی کردند و توانستند دوباره در تجارت بین‌الملل به اعتبار خود سروسامان دهند و اقتصاد کشور خود را متحول کنند.

    کیم وو چونگ متخصص تبدیل شرکت‌های ورشکسته به شرکت‌های سودآور است. آنچه درموردِ این تاجر موفق مورد توجه است این است که او خود را به تجارت یا تولیدِ فقط یک محصول و آن‌هم تنها در یک کشور محدود نمی‌کند.

    او به‌دنبالِ فرصت‌هاست، حتی اگر کیلومترها از کشورش فاصله داشته باشد. کیم وو چونگ خود را جز در چهارچوب فلسفهٔ شخصی و ارزش‌هایش محدود نمی‌کند و همواره با قدرت ریسک پذیری بالایش به سراغ فرصت‌ها می‌رود.

    مطالب کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست در ۴ بخش اصلی تحت عنوان‌های:

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی
    1. رویاپردازی
    2. مدیریت
    3. رشدکردن
    4. رهبری

    و در ۵۲ فصل دسته‌بندی شده‌اند.

    آنچه در کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست می‌خوانیم زندگی‌نامه‌ای نیست که به‌صورتِ خطی و از کودکی تا زمان حال زندگی کیم وو چونگ را شرح دهد. درواقع او در کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست بخش‌هایی از تجربیات، خاطرات و استراتژی هایش در موقعیت‌های مختلف را با ما به اشتراک می‌گذارد.

    کتاب «سنگ فرش هر خیابان از طلاست» گردآوریِ بخشی از توصیه‌هایی است که کیم وو چونگ در زمان‌های مختلف به مردم کشورش ارائه کرده است.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب هنر ظریف بی خیالی اثر مارک منسون

    کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست که خود کیم وو چونگ راوی آن است به تبیین رویکردها، دیدگاه‌ها و فلسفهٔ کیم وو چونگ به‌عنوانِ تاجری موفق می‌پردازد. او ضمن بیان تجربیاتش توصیه‌های زیادی دارد برای کسانی که رویای موفقیت و تاثیرگذاری در دنیا را در سر می‌پرورانند.

    آیا کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست برای شماست؟

    اگر به مطالعهٔ زندگی افراد موفق و چگونگی موفق‌شدن شرکت‌های بزرگ علاقه دارید، این کتاب برای شما انتخابی مناسب است. «سنگ فرش هر خیابان از طلاست» پر از توصیه‌ها و تجربیاتی است که شما را در مسیرتان کمک می‌کند. این کتاب برای شماست، اگر رؤیاهایی بزرگ در سر دارید.

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست و صدها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 365 میکروبوک رابینیا را تهیه کنید.

    درباره نویسنده کتاب سنگ فرش هر خیابان از طلاست

    کیم وو چونگ، مؤسس شرکت دوو، سال ۱۹۳۶ در تااگو کره به‌دنیا آمد. در همان کودکی به‌خاطرِ وضعیت مالی خانواده‌اش به کار روزنامه‌فروشی مشغول بود.

    در رشتهٔ اقتصاد در دانشگاه سئول مشغول تحصیل شد و در سال ۱۹۶۷ به‌همراهِ پنج نفر شرکت دوو را تأسیس کرد. آغاز فعالیت او با شرکت دوو به تجارت کره، که در آن‌زمان به‌شدت آسیب دیده بود، جانی دوباره بخشید.

    فعالیت‌های اقتصادی کیم وو چونگ محدود به کشور کره نبود. او نیمی از سال را به کشورهای دیگر سفر می‌کرد و به‌دنبالِ فرصت‌های مناسب برای تجارت و یا تولید محصول جدید بود.

    اما ریسک‌های بزرگ او، به‌ویژه در کشورهایی که ثبات اقتصادی نداشتند، درنهایت بزرگ‌ترین شکست او در زندگی‌اش را رقم زد و شرکت دوو را به ورشکستگی رساند. بااین‌حال نمی‌توان منکر خدمات ارزشمند او به کشور کره شد.

    انجام تست عشق و ازدواج
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x