معرفی کتابروانشناسیموفقیت و انگیزشی

معرفی کتاب زندگی خود را طراحی کنید اثر بیل بورنت و دیوید ایوانس

کتاب زندگی خود را طراحی کنید در زمینه راهنمای شغلی، مهارت زندگی، خودشناسی و تصمیم گیری است. این کتاب در سال ۲۰۱۶ میلادی منتشر شد.

  • معرفی کتاب زندگی خود را طراحی کنید اثر بیل بورنت و دیوید ایوانس

    کتاب زندگی خود را طراحی کنید با عنوان فرعی چگونه زندگی خوب و شادی برای خود بسازیم، یکی از پرفروش‌­ترین کتاب­ های سال ۲۰۱۶ میلادی در آمریکا است. موضوعات این کتاب بیشتر درمورد راهنمای شغلی، مهارت زندگی، خودشناسی، ابعاد طراحی و اجتماعی و تصمیم­ گیری است.

    کتاب زندگی خود را طراحی کنید نوشته بیل بورنت و دیوید ایوانس، اساتید دانشگاه استنفورد آمریکا است. در این کتاب، قدم به قدم پیش می­رویم تا نحوه‌ی برخورد صحیح با موضوعات زندگی و دغدغه‌های شغلی ­مان را یاد بگیریم؛ مسائلی که اکثر ما خواه‌ناخواه در زندگی خود با آنها سر و کار داریم.

    حُسن این کتاب در این است که لحن آن به‌ هیچ‌وجه خشک و رسمی نیست، زیرا نویسنده سعی کرده نکات لازم را از طریق داستان‌‌های جذابی که درمورد زندگی افراد مختلف نقل می‌کند، به ما آموزش دهد و با استفاده از تفکر طراحانه و برخورد واقع‌گرایانه با مسائل، به ما کمک کند که «زندگی دلخواه خود را طراحی کنیم!»

    زندگی خود را طراحی کنید به ما یاد می­‌دهد که برای داشتن یک زندگی شاد و موفق لازم نیست حتماً تغییرات بزرگی در زندگی­ مان ایجاد کنیم؛ گاهی با یک تغییرِ نگرش و راه‌حل ساده، می‌توانیم «زندگی خوب و شادی برای خود بسازیم!»

    کتاب زندگی خود را طراحی کنید در ۱۱ فصل نوشته شده است:

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی
    1. از جایی که هستید شروع کنید
    2. ساخت جهت‌یاب
    3. راه‌یابی
    4. رهایی از دام مشکلات
    5. زندگی های متعدد خود را طراحی کنید
    6. ساخت نمونه آزمایشی
    7. چگونه بیکار می مانیم
    8. شغل رویایی خود را طراحی کنید
    9. انتخاب شادی
    10. ایمنی شکست
    11. ساخت یک تیم
    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب زندگی ات را تغییر بده اثر جیم داوانان

    در این کتاب، «بیل بورنت» و «دیوید ایوانس» به ما می­ گویند که چگونه تفکر طراحانه می­ تواند به ما کمک کند تا زندگی‌ای بسازیم که هم معنادار و هم موفقیت­‌آمیز باشد.

    موضوع قابل توجه در مورد کتاب، این است که در ابتدا داستان هایی روایت می‌شود و بعد نکات مهم در قالب باکس‌های پیام به خواننده یادآوری می‌شود. باکس‌های پیامی که شامل باور غلط و راهکار برای تغییر نگرش می‌شوند.

    این کتاب حداقل به شما یاد می­ دهد که چگونه در هر سن یا مرحله­ ای که هستید، یک زندگی خوب را برای خود «طراحی کنید» و بسازید.

    اگر دوست دارید این کتاب را بخوانید اما فرصت کافی ندارید، خبر خوب اینکه که خلاصه صفر تا صد کتاب زندگی خود را طراحی کنید را به صورت صوتی در صفحه 365 میکروبوک رابینیا می‌توانید گوش دهید.

    درباره نویسندگان کتاب زندگی خود را طراحی کنید

    خاستگاه اصلی کتاب زندگی خود را طراحی کنید لابراتور طراحی زندگی، در دانشگاه استنفورد است.

    بیل و دیوید سال‌ها مدرس دوره طراحی زندگی در این دانشگاه بودند و در ۱۵ سال، با دو هزار دانشجو مفاهیم این کتاب را تمرین کردند. دوره طراحی زندگی در دانشگاه استنفورد یکی از پرطرفدارترین دوره ها بود.

    سال ها بعد بیل و دیوید به غیر از دانشگاه استنفورد شروع به تدریس آزاد کردند و این دوره را برای افراد غیر از دانشجویان هم تدریس کردند.

    در لابراتور  طراحی زندگی دانشگاه استنفورد سه دوره وجود دارد که مباحث هر سه آنها شبیه به هم است، و در تمام آنها از تفکر طراحی و روش تجربه گرایی استفاده شده است.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب قورباغه ات را قورت بده اثر برایان تریسی

    بیل برانت مدیر اجرایی برنامه طراحی در استنفورد است. او برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد طراحی را در استنفورد هدایت می کند، هر دو برنامه بین بخشی بین دپارتمان مهندسی مکانیک و دپارتمان هنر.

    او مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را در طراحی محصول در استنفورد گرفت و به طور حرفه ای روی پروژه های متنوعی از پاور بوک های اپل برنده جوایز گرفته تا اکشن فیگورهای اصلی جنگ ستارگان هاسبرو کار کرده است.

    انجام تست عشق و ازدواج

    او دارای تعدادی پتنت مکانیکی و طراحی، و جوایز طراحی برای محصولات مختلف از جمله اولین کامپیوتر ” تخته سنگ ” است. او علاوه بر وظایفش در استنفورد، عضو هیئت مدیره VOZ یک استارتاپ با مسئولیت اجتماعی در زمینه مد بالا است و به چندین شرکت نوپا اینترنتی مشاوره می دهد.

    کتاب زندگی خود را طراحی کنید در واقع می خواهد چه چیزی را به ما آموزش دهد؟

    این کتاب می خواهد به ما بگویید که ما باید در زندگی خود نیز مانند یک طراح فکر کنیم. به این صورت که قبل از اینکه بتوانید طراحی زندگی را انجام دهید، باید یاد بگیرید که مانند یک طراح فکر کنید.

    در این جا نویسندگان این کتاب موضوعی را ارائه داده اند. این موضوع که به بیان این افراد بوده است عبارت است از:

    ما چند راه ساده برای انجام این کار را توضیح خواهیم داد، اما ابتدا باید یک نکته بسیار مهم را درک کنید:

    طراحان به راه خود فکر نمی کنند. طراحان راه خود را به جلو می سازند. حال معنی این جمله  چیست؟

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب نقطه عطف اثر مالکوم گلدول

    این بدان معناست که شما فقط قرار نیست رویاپردازی های سرگرم کننده زیادی داشته باشید که هیچ ارتباطی با دنیای واقعی یا شما واقعی ندارند. شما قرار است چیزهایی بسازید (ما آنها را نمونه اولیه می نامیم)، چیزهایی را امتحان کنید، و در این فرآیند لذت زیادی ببرید.

    مورد بعدی در این زمینه این است که آیا تغییر شغلی می خواهید؟

    این کتاب به شما کمک می‌کند تا آن تغییر را ایجاد کنید، اما نه با نشستن در تلاش برای تصمیم ‌گیری درباره اینکه این تغییر چه خواهد بود. ما به شما کمک می کنیم مانند یک طراح فکر کنید و آینده خود را، نمونه به نمونه اولیه بسازید.

    ما به شما کمک خواهیم کرد تا با همان کنجکاوی و همان خلاقیتی که منجر به اختراع ماشین چاپ، لامپ و اینترنت شد، به چالش‌های طراحی زندگی خود بپردازید.

    این ممکن است کمی ملودراماتیک به نظر برسد، اما بسیاری از مردم به ما می گویند که این توصیف خوبی از زندگی آنها است.

    تست های شغلی

    حتی کسانی که به اندازه کافی خوش شانس هستند که شغلی را که دوست دارند پیدا کنند، اغلب متوجه می شوند که ناامید هستند و برای طراحی زندگی متعادل مشکل دارند. وقت آن است که متفاوت فکر کنید، در مورد همه چیز.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x