روابط زناشویی و جنسیاختلالات و مشکلات جنسیارتباط با جنس مخالف

آیا در رابطه خود خسته شده اید؟

چگونه می توان علائم اولیه خستگی رابطه را تشخیص دهیم - قبل از اینکه تثبیت شود.

  • آیا در رابطه خود خسته شده اید؟

    اشتیاق، به احساس شدید نسبت به شریک (احساسی و جنسی) اشاره دارد. یکی از دیدگاه های اشتیاق مربوط به کسب دیدگاه های جدید از خود و جهان است.

    در مراحل اولیه روابط – هنگامی که افراد تجربه های ارزشمندی مانند امتحان رستوران های جدید، ملاقات با حلقه جدید دوستان و آشنایی با شریک زندگی را تجربه می کنند – اشتیاق زیاد است.

    با این حال، در زمینه روابط ایجاد شده، هنگامی که مهارت ها، منابع و دیدگاه های جدید متداول می شوند، اشتیاق فروکش می کند و خستگی ممکن است تجربه شود.

    خستگی رابطه ای چیست؟

    کسالت با عدم علاقه، بی تفاوتی و بی قراری همراه است. علت بی حوصلگی به سطوح زیر مجموعه تحریک (یا زیاد یا خیلی کم)، عادت و از بین رفتن معنا نسبت داده شده است. اگرچه معمولاً با محیط مدرسه و محل کار مرتبط است، اما در روابط صمیمی نیز خستگی تجربه می شود.

    اثرات مخرب حالتهای خستگی در روابط (به عنوان مثال سرخوردگی، رکود) مدتهاست که توسط پزشکان بالینی که به صورت زوجین و فردی کار می کنند، مورد تأکید قرار گرفته است. ویژگی های مشترک خستگی رابطه شامل بی علاقگی، عدم لذت (سرگرمی و خنده )، و احساس حبس است.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    تمرکز بسیاری از این روشهای روی طبقه بندی روابط بر اساس وخامت بوده است، بدین معنا که وقتی کسالت را تجربه کرد، قطع شدن این رابطه اجتناب ناپذیر است.

    با این حال ، خستگی همیشه نشانه پایان رابطه نیست. خستگی رابطه ای را نیز می توان یک حالت پویا و دارای نوسان دانست که می توان به آن پاسخ داد و آن را برطرف کرد. یکی از راهکارهای مبارزه با کسالت رابطه ای افزودن تازگی و هیجان در رابطه است (به عنوان مثال، مجموعه فعالیت های شبانه خود را تغییر دهید).

    این مطلب را هم ببینید  عوارض ترک رابطه جنسی و اثر آن بر بدن

    هنگامی که رویدادهای هیجان انگیز تاریخ در آزمایشگاه ارزیابی می شوند و اثرات آن به طور طبیعی در زندگی روزمره افراد بررسی می شود، اثرات مفیدی (به عنوان مثال، افزایش رضایت، اشتیاق، میل جنسی) برای این روابط ایجاد می شود.

    از افراد انتظار نمی رود که دائماً در روابط خود به دنبال هیجان باشند. مواردی وجود دارد که بهتر است با شریک خود راحت باشید و در مواردی بهتر است در موقعیت دیگری احساس راحتی کنید. یک مهارت ارتباطی کلیدی، هماهنگی با علائم اولیه خستگی، برای پاسخگویی و جلوگیری از رکود جدی رابطه است.

    برای مطالعه بیشتر در مورد روانشناسی رابطه کلیک کنید.

    آیا در رابطه ام خسته شده ام؟

    ابزارهای سنجش فوری نیازها و احساسات در خود و شریک زندگی، می تواند افزودن خوشایندی‌ها در حوزه علمی تخیلی برای مجموعه ابزارهای ارتباطی افراد باشد.

    به عنوان مثال، مردم می توانند از معیارهای خود در روابط استفاده کنند و وقتی انرژی کم است، هیجان رابطه خود را بالا ببرند و از کسالت جلوگیری کنند. در دنیای واقعی ، مردم باید برای قضاوت در مورد وضعیت و نگهداری مناسب روابط، به خود متکی باشند.

    یک قضاوت مهم در رابطه این است: آیا در رابطه ام خسته شده ام؟ برای پاسخ به این سوال، مردم بر انتظارات خود تکیه می کنند (یعنی محدوده ای که برای هیجان تعیین کرده اند).

    بهتر است به جای این که به خستگی رابطه، ناشی از سطح هیجان پایین عاطفی فکر کنید، به این موضوع فکر کنید که آیا بین آنچه مردم تجربه می کنند و آنچه ایده آل می دانند فاصله وجود دارد یا خیر. شکاف انتظار، در یک رابطه نامطلوب تلقی می شود، اما می تواند به عنوان ابزار تشخیص رابطه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

    این مطلب را هم ببینید  همه چیز در مورد رابطه جنسی

    انواع شکاف انتظار

    انتظارات در روابط را می توان به دسته های مختلفی از جمله رشد (یعنی سرگرمی ، هیجان ، ماجراجویی) و امنیت (یعنی راحتی ، اعتماد و قابلیت پیش بینی) تقسیم کرد.

    انجام تست عشق و ازدواج

    افراد از نظر میزان رشد و امنیت در روابط خود در هر مقطع زمانی متفاوت هستند. برخی از افراد به طور کلی ممکن است سطح هیجان بالا را بخواهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است روال و راحتی بیشتری در رابطه خود را ترجیح دهند.

    علاوه بر این، حتی برای افرادی که هیجان بالایی در رابطه میخواهند، ممکن است مواردی در روابط آنها وجود داشته باشد (به عنوان مثال، بیماری) که باعث شود هیجان رابطه کمتر شود.

    در مجموعه ای از مطالعات اخیر، ما دریافتیم که در صورت نبود امنیت (یعنی راحتی و قابلیت پیش بینی کم) نیست که افراد احساس خستگی می کنند بلکه وجود رشد پایین (تازگی و هیجان کم) است که بیشتر احتمال دارد آنها خستگی را در روابط دیگران و روابط خودشان تشخیص دهند.

    به عبارت دیگر، خستگی رابطه ای نوع خاصی از نارضایتی است و سایر جنبه های رابطه ممکن است رضایت بخش باقی بماند. همچنین، رشد و هیجان پایین، صرفا خستگی را پیش بینی نمی کند، تنها در صورتی خستگی را پیش‌بینی می‌کند که فرد از انتظارات خود (یعنی تجربه فاصله گرفتن از انتظارات) برای رشد عقب افتاده باشد.

    کم بودن رشد و هیجان بدون پایین آمدن انتظارات، با تشخیص کسالت همراه نبود.

    مبانی رابطه

    عوامل زیادی (مانند عوامل استرس زای خارجی، شخصیت ) برای داشتن رابطه ای شاد، خارج از کنترل افراد است. با این حال، چیزی که مردم می توانند تغییر دهند نحوه تعامل با شریک زندگی است.

    این مطلب را هم ببینید  چگونگی ختم یک رابطه عاشقانه

    اولین قدم این است که بدانید شما یا همسرتان در رابطه احساس کسالت می کنید. در حالت ایده آل، مردم این را در مراحل اولیه ، قبل از تثبیت حوصله تثبیت، متوجه خواهند شد.

    یکی از کارهایی که افراد می توانند انجام دهند این است که تصور کنند که معیار امنیت (آسایش ، پیش بینی پذیری) و همچنین رشد (سرگرمی ، هیجان) در انداره گیری روابط قرار دارد و ارزیابی می کند که آیا در انتظارات فاصله معناداری وجود دارد یا خیر.

    هنگامی که فردی از شکاف انتظارات آگاه شد، گام بعدی این است که با برنامه ریزی برای قرار ملاقاتی که شما و همسرتان آن را جدید و هیجان انگیز می دانید (مثلا مجموعه فعالیت های شبانه خود را تغییر دهید) اقدام کنید.

    تست های شغلی
    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x