مشاوره تحصیلی

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

برای یادگیری زبان انگلیسی مهم‌ترین چیز داشتن دفترچه لغت است.

  • بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

    یادگیری زبان انگلیسی امکان دارد برای خیلی ها سخت به نظر برسد. یادگیری زبان انگلیسی مثل یادگیری سایر دروس به تلاش و صرف وقت کافی نیاز دارد. یاد گرفتن زبان انگلیسی هم چالش‌های خاص خودش را داشته و به تکرار و تمرین نیاز دارد.

    احتمالا شما هم مثل بیشتر افرادی که به دنبال یادگیری زبان هستند می‌خواهید بدانید که بهترین شیوه یادگیری زبان انگلیسی چیست، روش هایی وجود دارد که می‌توان این مراحل را  آسان تر و سریع تر طی کرد که در این مقاله به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

    برای مطالعه در رابطه با بهبود کیفیت یادگیری کلیک کنید.

    مهارت‌های اصلی در یادگیری زبان انگلیسی زبان

    آموزش زبان انگلیسی دارای چهار مهارت اصلی است. نوشتن، صحبت کردن، خواندن و شنیدن. طبق موقعیتی که با آن مواجهه میشوید یا دلیلی که برای یادگیری زبان دارید امکان دارد یکی از این حوزه‌ها بیشتر برایتان حائز اهمیت باشد

    مثلا اگر تاجری هستید که به کشورهای دیگر سفر می‌کنید به احتمال زیاد صحبت کردن برایتان مهم‌تر است یا اگر قصد آماده شدن برای کنکور را دارید شاید خواندن و درک مطلب برایتان مهم تر باشد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    علاوه بر این امکان دارد شما در یکی از مهارت‌ها استعداد بیشتری داشته باشید و در زمینه دیگر عملکرد ضعیف تری داشته باشید. با در نظر گرفتن این عوامل می‌توانید تصمیم بگیرید روی کدام مهارت بیشتر کار کنید.

    یادگیری و آموزش زبان انگلیسی

    سعی کنید در طول روز و زمانی که بیشترین بازدهی و بیشترین انرژی را  برای یادگیری زبان دارید  وقت بگذارید. داشتن پشتکار بسیار حائز اهمیت است. برای رسیدن به موفقیت داشتن انگیزه نیز لازم است پس برای انگیزه دادن به خودتان به توانایی‌ها و قابلیت‌هایی فکر کنید که بعد از یادگیری زبان کسب میکنید و این که چه تغییرات مثبتی در زندگی شما ایجاد می‌شود.

    در یادگیری زبان تنوع داشته باشید در غیر این صورت حتی اگر علاقمند هم باشید به زودی خسته می‌شوید. به عنوان مثال یک روز را فقط به یادگیری گرامر اختصاص بدهید و یا فقط لغات بخوانید. یک روز هم لغت، گرامر و هم مکالمه را به صورت هم زمان یاد بگیرید به شیوه ای که برای خودتان هم جذاب باشد. راه حل های زیر در یادگیری زبان انگلیسی بسیار تاثیر دارند.

    این مطلب را هم ببینید  7 راز موفقیت در کنکور

    1- یادگیری زبان انگلیسی با شرکت در بحث آزاد

    با دوستان خود که به زبان انگلیسی علاقمند هستند گفت وگو های آزاد داشته باشید یعنی در رابطه با موضوعی که برایتان جذابیت دارد انگلیسی حرف بزنید.  یک دورهمی کوچک برای این تمرین خوب مناسب است. سعی کنید با دیگران به صورت فعال صحبت کنید.

    اگر در زمان صحبت کردن دچار اشتباهات زیادی میشوید میتوانید از یک کتاب یا یک متن استفاده کنید و با صدای بلند از روی آن بخوانید.

    2- خواندن مطالب انگلیسی

    خواندن نوشته‌ها و مطالب انگلیسی در یادگیری زبان انگلیسی به کار برده می‌شود و بسیار موثر است. استفاده از روزنامه‌های انگلیسی، کتاب‌های داستان، و حتی مقاله های مربوط با رشته تحصیلی می‌تواند مفید باشد. حتی اگر کتابی را تمام کردید می‌توانید آن را دوباره بخوانید.

    این کار به شما کمک می‌کند بر روی موضوعات تسلط بیشتری داشته باشید و کلمات و دستور زبان آن را بهتر درک می‌کنید.

    3- گوش دادن به فایل‌های صوتی انگلیسی

    می‌توانید از فایل‌های صوتی گوناگون مثل پادکست‌ها، موسیقی، مکالمات انگلیسی، اخباری که به زبان انگلیسی گفته می‌شود استفاده کنید. این شیوه ای آسان است که در زمان ها و موقعیت های مختلف می‌توانید به آن بپردازید. فایده این روش این است که تعداد زیادی لغت در مدت زمان کوتاهی می‌شنوید.

    می‌توانید از فایل‌هایی استفاده کنید که در رابطه با موضوعات مختلف صحبت می‌کنند. از مد و آشپزی گرفته تا اطلاعات پزشکی و علمی. این امکان وجود دارد که در هر جایی که هستید مهارت‌های شنیداری خود را تقویت کنید.

    4- تماشای فیلم و کارتون‌های انگلیسی

    برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی از ویدئوهای انگلیسی می‌توانید  استفاده کنیذ. یکی از فوایدی که کارتون دارد این است که به طور معمول از کلمات ساده تر نسبت به فیلم‌ها استفاده می‌شود. اگر میخواهید میتوانید فیلم هایی که به آن علاقمند هستید را بدون زیر نویس فارسی نگاه کنید. مثلا کارتون خانواده سیمپسون، علاوه بر یادگیری زبان شما را با جنبه‌های گوناگون فرهنگ آمریکایی هم آشنا می‌کند.

    انجام تست عشق و ازدواج

    می‌توانید برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی از ویدئوهای انگلیسی استفاده کنید. یکی از مزایای کارتون این است که معمولا از واژگان ساده‌تر نسبت به فیلم‌ها استفاده می‌شود. همچنین در صورت تمایل می‌توانید فیلم‌های مورد علاقه خودتان را بدون زیر نویس فارسی نگاه کنید. به عنوان مثال کارتون خانواده سیمپسون، علاوه بر یادگیری زبان شما را با جنبه‌های مختلف فرهنگ آمریکایی هم آشنا می‌کند.

    این مطلب را هم ببینید  منابع و دروس پیش نیاز کنکور ارشد روانشناسی سلامت

    5- خواندن کتاب‌های انگلیسی

    در صورتی که مطالعه برایتان یک سرگرمی خوب در اوقات فراغت است، از خواندن کتاب‌های انگلیسی میتوانید استفاده کنید. با خواندن مطالب در حوزه‌های مطالعاتی که به آن علاقه مند هستید، لذت دو برابر را تجربه کنید پس کتابی که به آن علاقمند هستید پیدا کنید.

    اگر به داستان‌های واقعی علاقه دارید امکان دارد از خواندن زندگی نامه ستاره‌های سینما  یا شخصیت‌های معروف لذت ببرید.

    6- با خودتان انگلیسی حرف بزنید

    داشتن اعتماد به نفس یک شرط مهم برای صحبت کردن به زبان انگلیسی، است. برای افزایش اعتماد به نفس خود و همچنین یادگیری مهارت زبان انگلیسی یکی از بهترین شیوه ها صحبت کردن با خودتان به زبان انگلیسی است برای این کار می‌توانید جلوی آینه تمرین کنید.

    می‌توانید صدای خودتان را ضبط کنید و به آن گوش بدهید تا متوجه مشکلات خود در تلفظ یا گرامر شوید.

    7- تمرین نوشتن انگلیسی

    فایده ای که نوشتن دارد این است برای فکر کردن زمان بیشتری دارید و از لغات بیشتری میتوانید استفاده کنید و دستور زبان خود را چک کنید. سعی کنید مطالب کوتاهی در زمینه‌های مختلف بنویسید. کلمات و فعل هایی که در زبان انگلیسی زیاد استفاده میشود را یاد بگیرید و به کار ببرید.

    حتی می‌توانید از فضای مجازی استفاده کنید، یک وبلاگ بسازید و پست‌های روزانه در آن منتشر کنید.

    8. گوش کردن به اخبار انگلیسی

    برای یادگیری زبان انگلیسی گوش دادن به اخبار انگلیسی کمک زیادی میکند. به طور معمول افرادی که اخبار را اعلام می کنند واضح صحبت می‌کنند و شما می‌توانید متوجه صحبت آن‌ها شوید. علاوه بر این چون همراه با اعلام اخبار، تصاویر و فیلم های مربوط به آنها پخش می‌شود، می‌توانید در جریان موضوع قرار بگیرید.

    این مطلب را هم ببینید  آزمون آیلتس

    9. مهم‌ترین چیز داشتن دفترچه لغت

    مهم‌ترین چیز برای یادگیری زبان انگلیسی داشتن دفترچه لغت است. هر کلمه ای را که یاد میگیرید، وارد دفترچه لغت کرده و هر روز آن‌ها را مرور کنید. حتی اگر به صورت کامل لغتی را حفظ شدید لازم است باز هم تکرار و تمرین کنید؛ به دلیل اینکه زبان بسیار  فرّار است.

    سعی کنید در جمله لغت‌ها را یاد بگیرید و به خاطر بسپارید. در این صورت ماندگاری بیشتری در ذهن دارد.

    تست های شغلی

    یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی

    برای یادگیری سریع تر و بهتر زبان می‌توانید از اصطلاحات انگلیسی، که ترکیب گروهی از لغات است استفاده کنید. در زبان انگلیسی کلماتی وجود دارد که به روش خاصی استفاده می‌شود و به طور معمول به صورت ترکیبی از کلمات هستند مثلا لغت Postpone به صورت postpone doing something استفاده می‌شود. این اصطلاحات را یادداشت کنید و تمرین کنید.

    استفاده از اپلیکشن‌های یادگیری زبان

    برای یادگیری زبان انگلیسی اپلیکیشن‌های گوناگونی ساخته شده است که هر کدام از آن‌ها مخاطب خاص خود را دارند و هر کدام برای تقویت مهارت خاصی استفاده میشود. همچنین اپلیکیشن‌های  گوناگونی شبیه به بازی‌های موبایل ساخته شده اند که با استفاده از آن‌ها یادگیری زبان، گرامر و به خاطر سپردن کلمات زبان لذت بخش‌تر می‌شود.

    چقدر زمان برای یادگیری زبان انگلیسی لازم است؟

    با توجه به تحقیقات و بررسی های انجام شده در زمینه بان شناسی نشان می‌دهد هر فرد برای یادگیری یک زبان جدید به 1100 ساعت یادگیری و آموزش نیاز دارد. بدین جهت برای یادگیری زبان انگلیسی حداقل به 6 ماه تکرار و تمرین به صورت دائم نیاز  دارید. البته این زمان برای همه افراد تفاوت دارد و افراد به طور معمول برای گذراندن دوره مقدماتی آموزش زبان به یک سال زمان نیاز دارند.

     

    بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا