کرونا

شدت ابتلا به کرونا در مردان بیشتر از زنان

  • شدت ابتلا به کرونا در مردان بیشتر از زنان

    در طی مطالعات انجام شده که به تازگی به‌دست آمده دریافتیم که مردان بیشتر از زنان درگیر کرونا شده و جان خود را از دست می‌دهند. طبق گفته پزشکان اصلی ترین دلیل، قوی بودن سیستم ایمنی بدن زنان در مواجهه با مردان است. آنها معتقدند مردان فاصله فیزیکی را رعایت نمی‌کنند و به اندازه زنان کرونا را جدی نمی‌گیرند. در کل جهان مردان بیشتر از زنان درگیر کرونا شده و جان خود را از دست می‌دهند. دلایل احتمالی آن طیف وسیعی از زیست شناسی تا عادات بد دارند.

    در مجله مرزهای بهداشت عمومی گزارشی ثبت شده که مردان و زنان به‌طور یکسان به کرونا مبتلا شوند ولی مردان به شکل قابل توجهی از شدت بیماری بیشتری رنج می‌برند. محققان چینی اذعان داشتند که 70% افراد فوت شده مردان بودند. سایر آمار و ارقام منتشر شده از زمانی که همه گیری COVID-19 شروع شد نیز از این مطالعه پشتیبانی کرده اند. همینطور در اروپا نیز بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، 63 درصد فوت شده ها مردان بودند. در رم نیز آمار فوتی‌های کرونا 8درصد و زنان 5درصد است. در نیویورک نیز همچنین مردان دوبرابر زنان فوت شده‌اند.

    هم‌اکنون مراکز کنترل و پیشگیری کرونا را بر اساس جنسیت گزارش نمی‌دهند، این کارشناسان دلیلی بر این نمی‌بینند که این روند در دیگر مناطق آمریکا تفاوت داشته باشد. متخصص بیماری‌های عفونی و موسس شبکه جهانی بیماری‌های عفونی و اپیدمیولوژی به نام استیون برگر بیان می‌کند: “برخی از دلایل زمینه ای که باعث می شود کووید۱۹ در مردان کشنده تر از زنان باشد، می تواند این واقعیت را نشان دهد که بیماری قلبی در مردان مسن بیشتر از زنان مسن رواج دارد.” “مطالعات همچنین نشان می دهد که فشار خون بالا و بیماری کبد در مردان شیوع بیشتری دارد و همه اینها به نتایج منفی بیشتری به همراه کرونا منجر می شوند.”

     

    سیستم ایمنی و آنزیم‌ها

    در یک مطالعه گزارش شده که در خون مردان غلظت آنزیم تبدیل کننده آنژیوتانسین 2 نسبت به زنان بیشتر است و از آنجایی که ACE2 می‌تواند سلول‌های سالم را آلوده نماید، با توجه به این موضوع میزان آسیب پذیری مردان از زنان بارزتر است. البته میزان ایمنی بدن نیز می‌تواند یک عامل باشد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    برگر گفت: “ژنتیک نیز ممکن است نقش زیادی داشته باشد.” “زنان به دلیل وجود کروموزوم X اضافی، از سیستم ایمنی قوی تر و واکنش بیشتری نسبت به مردان در برابر عفونت برخوردار هستند.”  سالواتوره جی جورگانی، فارم دی، داروساز و مشاور ارشد علوم شبکه بهداشت مردان، که حامی سلامت مردان و پسران است، موافق این است که: “شما نمی توانید از زیست شناسی و ژنتیک دور شوید.”

    این مطلب را هم ببینید  سلول تی و ایجاد مصونیت تا ۶ ماه بعد از ابتلا به کرونا

    در ایالت متحده دو آزمایش بالینی در این خصوص آغاز شده است. در این آزمایش از هورمون‌های زنانه مانند استروژن به مردان مبتلا تزریق می‌کنند تا دریابند که تاثیری به روند بهبود آنها می‌گذارد یا خیر. جورجیانی گفت: مردان خود را بسیار قوی می‌دانند و از لحاظ فرهنگی شرطی شده‌اند، ولی زمانی که سخن از ایمنی می‌شود، زنان جنس ضعیف‌تر نیستند. به طور کلی، مرگ و میر مردان نسبت به زنان در جهان نرخ بیشتری به خود اختصاص داده است.  از این نکته به این نتیجه می‌رسیم که شرایط پیش زمینه‌ای که باعث ابتلا و تهدید جانی مردان می‌شود در مردان خیلی بیشتر است.

    سیگارکشیدن و دیگر رفتارهایی که به سلامت دستگاه تنفسی تاثیر مستقیم می‌گذارد، امکان دارد این بیماری را تشدید کند و به روی مردان تاثیر بیشتری می‌گذارد. برگر گفت: “مثلاً در چین سیگار کشیدن تا حد زیادی یک عادت مردانه است، در نتیجه بسیاری از مردان از بیماری مزمن ریه رنج می برند.” “این مردان را در صورت ابتلا به کرونا در معرض آسیب بیشتری قرار می دهد.”

    WHO تخمین می زند که آلودگی هوا سالانه بیش از ۴ میلیون نفر را در اثر ابتلا به بیماری هایی مانند آسم، برونشیت، آمفیزم، بیماری های ریه و قلب و آلرژی های تنفسی از بین می برد. مطالعاتی که در دانشگاه هاروارد و دانشکده بهداشت عمومی چان انجام شد، گزارش داد که افرادی که در مناطق آلوده شهر زندگی می‌کنند خیلی بیشتر از کسانی که در شهرهایی با هوای پاک زندگی می‌کنند در معرض مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا قرار می‌گیرند پس به این نتیجه دست می‌یابیم که آلودگی هوا و کرونا ارتباط مستقیمی دارند. پس به این نتیجه دست می‌یابیم که آلودگی هوا در افزایش فوت ناشی از کرونا نقش عمده ای دارد. برگر بیان کرد: در بسیاری از جوامع، مردان به دلیل انجام کارهای خارج از خانه در معرض شرایط بد آب‌و هوایی وآلودگی هوا قرار می‌گیرند که این می‌تواند به روی بیماری‌های عفونی و کرونا تاثیر بگذارد.

    این مطلب را هم ببینید  تایید احتمال ابتلای دوباره به ویروس کرونا

    دکتر درِک. ام. گریفت، مدیر انستیتوی تحقیقات درباره سلامت مردان در دانشگاه Vanderbilt در تنسی می گوید: “مشاغل پرخطری که طبق دستور های اضطرار همه گیری – به ویژه پاسخ دهندگان اولیه – ضروری تلقی می شوند نیز ممکن است به طور نامتوازنی، مشاغلی باشند که مردان به طور سنتی بیشتر انجام می دهند.”

    در گذشته نیز با همه‌گیری ویروس سل مردان بیشتر در معرض خطر بودند تا زنان. در مورد آنفولانزای جهانی سال 1918 هم مردان مسن  با سرعت بیشتری جان خود را از دست می‌دادند. نظرسنجی که در موسسه گالوپ بین 2 تا13 مارس انجام شد، حاکی از این بود که زنان خیلی بیشتر از مردان نگران کرونا هستند. برگر گفت: “این احتمال وجود دارد که مردان بیشتر در معرض خطر باشند زیرا آنها بیشتر تمایل دارند خود را در معرض جمعیت زیاد و تبادلات اجتماعی، از جمله مواردی مانند دست دادن و شرکت در رویدادهای ورزشی، قرار دهند.”

    به گفته جورجیانی: بسیاری از مردان به سندروم شکست ناپذیری دچارند، در این سندروم خیلی از رفتارها در آنها ایجاد می‌کند. این افراد سازگاری کمتری با اعمال محدودیت‌ها در خصوص کرونا و فاصله گذاری اجتماعی نسبت به دیگر افراد دارند. وی افزود: در دیگر مردان، به این رفتار شوالیه مانند نگاه نمی‌کنند که بتوان به راحتی ارتباط به اینکه آنها معتقدند بهداشتی در کار نیست، داد. جورجیانی در ادامه گفت: “پیام های پیشگیری از کرونا که برای مردان تهیه می شود باید بر این نقش های سنتی مردان تمرکز کرده و در عین حال میلیون ها سال زیست شناسی و انتخاب طبیعی را نادیده نگیرد.”

    وی گفت: “مرد ها بسیار نگران خانواده های خود هستند، بنابراین به آنها بگویید این کار را برای خودت انجام نده، این کار را برای کسانی که دوستت دارند انجام بده.” “حتی اگر آنها احساس کنند که وضعیت خوبی دارند و می توانند با ویوس مقابله کنند، باز هم می توانند ناقل بوده و باعث مرگ همسر یا دختر یا پدرشان شوند.”وی گفت: “در نظر گرفتن این عوامل ارزشمند است، اما این نظر کمی ناپخته است.” “بیشتر این بیانات فرض را بر این می گذارند که ما درک بیشتری از این بیماری داریم، در صورتی که در واقعیت اینطور نیست.”

    این مطلب را هم ببینید  5 درمان باروری از سیمون بیلز

     

    انجام تست عشق و ازدواج

     

    علائم کرونا را جدی بگیرید

    مردان در مقابل زنان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را به تاخیر می‌اندازند و نسبت به علائم بیماری بی‌تفاوتند و یا آنها را رد می‌کنند. با این حال چیزی که به خوبی اثبات شده این است که مردان معمولاً جستجو برای مراقبت های بهداشتی را به تأخیر می اندازند و علائم بیماری را نادیده می گیرند یا آنها را رد می کنند.

    دیوید ازل، مدیر اجرایی Darien Wellness، یک گروه بهداشت روان در کنتیکت، گفت: “بسیاری از مردان مراقبت از خود را پذیرش ضعف می دانند.” ما یاد گرفته ایم که خودکفا باشیم و به همه به جز خودمان اهمیت دهیم. این منجر به نادیده گرفتن علائم نشان دهنده نه تنها COVID بلکه هر بیماری تهدید کننده زندگی می شود. ”

    دکتر دبورا بیرکز، هماهنگ کننده پاسخ کرونا برای دولت ترامپ، در جلسه توجیهی ۹ آوریل اظهار داشت که ۵۶ درصد افرادی که از نظر بیماری آزمایش شده اند مرد هستند. این  در حالی است که ۴۴ درصد از آنان زن هستند. از مردانی که آزمایش شدند، جواب آزمایش کرونا برای ۲۳% از آنان در مقایسه با ۱۶% از زنان مثبت بود. بیرکس گفت: “این به ما این ایده را می دهد که چگونه مردان معمولاً در سیستم ارائه دهنده خدمات بهداشتی حضور پیدا نمی کنند تا زمانی که علائم بیشتری داشته باشند.” “این در مورد همه مردان صدق می کند، صرف نظر از گروه سنی: اگر علائمی دارید، باید مطمئن شوید که آزمایش داده اید.”

     

    پرسشنامه اضطراب کرونا در اعتباریابی مقدماتی از اعتبار و روایی مطلوبی برخوردار است و می توان از آن به عنوان یک ابزار علمی و معتبر برای سنجش اضطراب کرونا ویروس استفاده نمود.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    تست های شغلی

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x