مهارت‌های ارتباطی

6 راه افزایش اعتماد به نفس در رابطه عاشقانه

 به راه هایی برای افزایش اعتماد به نفس در رابطه عاشقانه می‌پردازیم.

  • راه های افزایش اعتماد به نفس در رابطه عاشقانه!

    یکی از دلایل جدایی و بهم خوردن رابطه عاشقانه، نداشتن اعتماد به نفس است. ما حتی اگر خودمان هم فرد بی‌ اعتماد به نفسی باشیم، دلمان می ‌خواهد با کسی وارد ارتباط عاشقانه شویم که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است. وقتی نبود اعتماد به نفس را در فرد مقابلمان حس کنیم، ناخواسته از او دلزده می شویم.

    این خصوصیات تمام آدم هاست. پس توجه داشته باشید که طرف مقابلتان هم به دنبال فردی است که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار باشد.

    راه‌های افزایش اعتماد به نفس در رابطه عاشقانه

    برای داشتن رابطه ای عمیق، خوشایند و رضایت بخش داشتن اعتماد به نفس الزامیست. پیش شرط یک رابطه عاشقانه سالم، داشتن اعتماد به نفس است.  وقتی اعتماد به نفس نداشته باشید قطعا خودتان را هم دوست ندارید، طرف مقابل هم همین احساس را نسبت به شما پیدا می‌کند.

    انسان های ضعیف خیلی زود فریب آدم‌های نادرست و روابط ناسالم را می‌خورند. اگر میخواهید در یک رابطه، طرف بازنده نباشید، لازم است این مطلب را تا انتها بخوانید.

     

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    اعتماد به نفس

     

    مدام نپرسید چقدر دوستم داری!

    فردی که اعتماد به نفس بالایی دارد، هیچ وقت یه دنبال گرفتن جمله «دوستت دارم» از طرف مقابل نیست. چون فرد می داند که شایسته عشق است و سعی ندارد که مدام این سوال را از طرف مقابلش بپرسد. افرادی که روحیه خودباوری دارند می‌دانند که خوب، شایسته و دوست داشتنی هستند و فرد مقابل هم این ویژگی‌ها را می‌بیند.

    این افراد ارزش خود را می‌دانند و وابسته جمله «دوستت دارم» نیستند. در نتیجه وقتی احساسات طرف مقابل هنوز مشخص نشده است، دچار ترس و استرس ناشی از طرد شدن نمی‌شوند.

    این مطلب را هم ببینید  تنظیم ساعت بیولوژیک بدن چطور به افزایش بهره‌وری کمک می‌کند؟

    جدا شدن را بپذیرید!

    اگر بین شما و طرف مقابل اختلافاتی ایجاد شود که منجر به جدایی شود، باید جدایی را بپذیرید. اگر اختلاف نظر باعث این جدایی شده است، دلیلی ندارد خودتان را مدام سرزنش کنید. در بسیاری از مواقع دو نفر با هم تفاهم دارند و در برخی مواقع هم ندارند. اما نداشتن تفاهم به معنای وجود نقص یا بد بودن نیست.

    یکی از نشانه‌های نداشتن اعتماد به نفس در رابطه اینست که بعد از جدایی خودتان را سرزنش کنید. در حالی که باید درک درستی از جدایی پیدا کنید. در بسیاری از مواقع افراد خود را مقصر می‌دانند و خودشان را به در و دیوار می‌زنند که دوبار این رابطه جداشده را پیوند بزنند. در حالی‌که طرف مقابل وقتی این تلاش را می‌بیند آن را به نشانه اعتماد به نفس گذاشته و خواهان بازگشت او نیست.

     

    اعتماد به نفس

     

    مسئول نیازها و احساسات دیگران نباشید!

    برای افزایش اعتماد به نفس در رابطه عاشقانه مرز مشخص کنید. افرادی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستند (بخصوص زنان)، برای روابط مرزهای سالمی را تعیین می کنند. آن‌ها حاضر نیستند برای جلب نظر، به هرگونه احساسات و نیازهای نادرست طرف مقابل جواب «مثبت» بدهند. وقتی مرزهای سالم را در رابطه عاشقانه مشخص می‌کنید، یعنی احساسات و نیازهای خود را در اولویت قرار می‌دهید و عهده‌دار نیازها و احساسات شخص مقابل نیستید.

    انجام تست عشق و ازدواج

    بسیاری از سوءاستفاده‌های جنسی، مالی و عاطفی در رابطه از نبود مرز منشأ می‌گیرد. افرادی که از اعتماد به نفس کافی برخوردار هستند می‌دانند که باید چه چیزی را بپذیرند و چه چیزی را قبول نکنند. بنابراین خود را تحت فشار قرار نمی‌دهند تا رضایت طرف مقابل جلب شود. پذیرش برخی از خواست‌های نادرست باعث تحقیر شما می‌شود.

    این مطلب را هم ببینید  جذابیت در زمان عصبانیت

    درست تصمیم بگیرید و انتخاب کنید!

    یکی از نشانه‌های نداشتن اعتماد به نفس در رابطه عاشقانه، بی‌اعتمادی به تصمیمات است. وقتی مدام در رابطه از جدایی صحبت می‌کنید، یعنی نسبت به تصمیمی که گرفته‌اید، تردید دارید. پس طرف مقابل متوجه نبود اعتماد به نفس می‌شود. اما وقتی در زمان خراب شدن وضعیت رابطه، همچنان از توانایی کافی برای کنار آمدن با شرایط را دارید، یعنی فردی با اعتماد به نفس هستید.

    اگر دائما در زمان رابطه رفتار، تصمیمات و انتخاب‌های خود را زیر سوال ببرید و در مورد درست یا نادرست بودن آن‌ها احساس تعارض دارید، طرف مقابل خیلی زود این را متوجه می‌شود. شما نباید احساساتی و بدون منطق تصمیم بگیرید. در عین حال وقتی هم که تصمیم گرفتید به آن اعتماد کنید. استرس یا اضطراب از خود نشان ندهید.

     

    اعتماد به نفس

     

    به فکر خودنمایی نباشید!

    یکی از راهکارهای بالا بردن اعتماد به نفس در رابطه عاشقانه خودداری از خودنمایی است. فردی که از اعتماد به نفس بالا برخوردار است، نیازی ندارد دیگران به او بگویند چقدر عالی کار می‌کند.

    فقط کسی که از روحیه خودباوری برخوردار نیست و خود را فرد بی‌لیاقتی تصور می‌کند، دلش می‌خواهد مدام با لاف زدن، خودنمایی و نمایش در مورد دستاوردهایش با دیگران صحبت کند. وقتی احساس کنید فرد شایسته‌ای هستید دیگر اهمیتی ندارد که دیگران چطور فکر کنند.

    برای اینکه بدانید عزت نفس چه نقشی در رابطه عاشقانه بازی می کند کلیک کنید.

    مسئولیت‌پذیر باشید!

    یکی دیگر از راه‌های افزایش اعتماد به نفس در رابطه عاشقانه داشتن روحیه مسئولیت پذیری است. افرادی که از اعتماد به نفس کافی برخوردار هستند، مسئولیت اعمال و احساسات‌شان را می‌پذیرند. پس در صورت نارضایتی از رابطه، طرف مقابلشان را سرزنش  و یا او را به بی‌احساس بودن متهم نمی‌کنند. از سوی دیگر خود را قربانی شکست عاطفی نمی‌دانند. زیرا مسئولیت انتخاب و تصمیم اولیه را پذیرفته‌اند.

    تست های شغلی

     

    این مطلب را هم ببینید  زبان بدن حالت های چهره

    اعتماد به نفس

     

    نظرات شما برای ما خیلی مهمه! پس لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بزارید. 

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x