نقد فیلم

بازی مرکب (Squid Game)

نابرابری فزاینده اقتصادی چگونه الهام بخش داغترین سریال فصل بود.

  • بازی مرکب ( Squid Game )

    مگر اینکه زیر سنگ زندگی کرده باشید ، ممکن است نام بازی مرکب را شنیده باشید. این مجموعه خیالی Netflix کره جنوبی شامل افراد ناامیدی است که در یک سری بازی های کودکان کشنده برای کسب 38 میلیون دلار رقابت می کنند. این سریال تصورات بینندگان را در سراسر جهان به خود جلب کرد و به پربیننده ترین سریال تاریخ Netflix تبدیل شد.

    اما چرا برنامه بر بازی های کودکان تمرکز می کند؟

    در چارچوب داستان ، شش بازی کودکانه (چراغ قرمز/چراغ سبز ، دالگونا ، طناب کشی ، جمع آوری تیله ، پله شیشه‌ای و بازی مرکب) که توسط استاد بازی گنجانده شده است ، بخش مهمی از دوران کودکی او از نظر زیبایی شناسی ، معصومیت کودکانه بازی ها و زمینه آب نبات رنگی به شدت در برابر انتخاب های بی رحمانه و مرگ های وحشیانه هر راند درگیر می شوند.

    بر اساس تجربیات خودم در بزرگ شدن در کره جنوبی ، من تعجب می کنم که آیا تنوع بازی های قتل یادآوری تلخی از نحوه شروع مسابقه احترام یقه سفید موش ها در کره جنوبی در اوایل دوران کودکی است .

    یک عملکرد عالی در دبستان امکان ورود به یک مدرسه راهنمایی عالی را فراهم می کند و شانس پذیرش در یک دبیرستان نخبه را افزایش می دهد.

    موفقیت در یک دبیرستان نخبه احتمال پذیرش در سه دانشگاه معتبر کره جنوبی را افزایش می دهد: دانشگاه ملی سئول ، دانشگاه کره و دانشگاه یونسی.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    این دانشگاه ها (که با نام “S.K.Y.” شناخته می شوند) فارغ التحصیلان خود را در شرکت ها و شرکت های درجه یک جای می‌دهند که منجر به افزایش حقوق و بهبود چشم انداز ازدواج می شود.

    این مطلب را هم ببینید  نقد روانشناسی فیلم شبکه اجتماعی + تماشای آنلاین

    با این حال ، آنچه در ظاهر به نظر می رسد شایسته سالاری روی کاغذ است ، هر چیزی نیست. هر مرحله ای را می توان با پول در دسترس قرار داد .

    از جمله مدارس پرتلاش ، آموزش خصوصی و سفرهای خارجی برای فرهنگ و زبان آموزش نگاه می کند. و در پایان روز ، فقط تعداد زیادی برنده می توانند وجود داشته باشند.

    با توجه به این فرهنگ زودپز ، جای تعجب نیست که خودکشی در کره جنوبی فاجعه بار است. در 38 کشور عضو که نماینده سازمان همکاری و توسعه اقتصادی هستند ، میزان خودکشی کره جنوبی بالاترین بود و 24 نفر در هر 100000 کشته خودکشی کردند.

    در مقایسه ، میزان خودکشی ایالات متحده 14.5 مرگ در اثر خودکشی در هر 100000 مرگ بود.

    خالق ، نویسنده و کارگردان بازی Squid Game Hwang Dong-hyuk (که خود فارغ التحصیل S.K.Y. است) با استفاده از فیلم هایش برای برانگیختن احساسات و بحث های عمومی از طرفداران ضعیف حمایت نمی کند.

    دومین فیلم بلند او ، Silenced ، بر اساس یک داستان واقعی در مدرسه ناشنوایان بود که در آن دانش آموزان مورد آزار جسمی و جنسی قرار گرفتند.

    در آن زمان ، او اظهار داشت: “من فیلمسازی را شروع کردم زیرا از همه این مسائل حل نشده اجتماعی که دیدم بسیار ناامید شده بودم. ما می توانیم از طریق فیلم ها ببینیم که چقدر ما توسط جهان تغییر کرده ایم.

    شما نمی توانید تنها با یک فیلم جامعه را تغییر دهید ، اما با نگاهی به پیامدهای اکران این فیلم ، می توانیم به این فکر کنیم که فیلم قدرتمند از نظر تأثیرگذاری مثبت بر جامعه چیست. ”

    این مطلب را هم ببینید  محبوبیت غیر قابل پیش بینی "بازی ماهی مرکب"

    بازی مرکب از انگیزه ای مشابه متولد شد. Hwang به IndieWire گفت تصور اولیه این نمایش در طول بحران مالی 2008 رخ داد. وی خاطرنشان کرد که تفاوت بین “برندگان” و “بازندگان” در دهه بعد آشکارتر شد. ”

    رونق ارزهای رمزنگاری شده وجود داشت ، جایی که مردم در سراسر جهان ، به ویژه جوانان کره ای ، تمام تلاش خود را می کردند و تمام پول خود را در ارزهای رمزنگاری شده سرمایه گذاری می کردند.

    انجام تست عشق و ازدواج

    و ظهور غول های فناوری اطلاعات مانند فیس بوک ، گوگل و در کره ، ناور وجود داشت. ، و آنها فقط زندگی ما را بازسازی می کنند. این نوآورانه است ، اما این غول های فناوری اطلاعات نیز بسیار ثروتمند شده اند. ”

    هر سال که از بحران مالی می گذرد ، فرض نمایش هوانگ ، که در آن شرکت کنندگان ناامید زندگی خود را برای فرصتی برای رهایی از بحران مالی شرط می بندند در حالی که افراد فوق العاده بی تفاوتی به نظر می رسند ، کمتر مضحک به نظر می رسد.

    این محبوبیت انفجاری حتی باعث شد رسانه های کره شمالی آریرنگ مائری از برنامه و همسایه اش در جنوب انتقاد کنند و اظهار داشت: “این نمایش واقعیت غم انگیز جامعه وحشیانه کره جنوبی را نشان می دهد که در آن انسانها به شدت تحت فشار قرار می گیرند رقابت و انسانیت آنها از بین می رود.”

    در حالی که شنیدن اظهار نظر کره شمالی در مورد وحشیگری انسان و نادیده گرفتن تمایلات طنزآمیز این برنامه مفرح است ، به نظر می رسد نویسنده به فرض اساسی مشکلات ایجاد شده در یک سیستم ذاتاً ناعادلانه پی برده است.

    این نمایش بسیار جذاب است زیرا قربانیان جامعه ای را در اختیار بینندگان قرار می دهد که فقرا فقیرتر و ثروتمندان ثروتمندتر می شوند.

    بازیهای قتل فوق خشونت آمیز را کنار بگذاریم ، دنیایی را به ما نشان می دهد که برای راحتی در کره و سایر نقاط جهان بسیار آشنا به نظر می رسد.

    بازی مرکب ( Squid Game )

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x