روانشناسی و روان درمانی

بهترین سایت های روانشناسی

10 سایت برتر روانشناسی خارجی و ایرانی کدامند؟

  • بهترین سایت های روانشناسی

    جمله ای که بین روانشناسان خیلی رایج است این که: به تعداد محققین در رشته ی روانشناسی، تئوری های روانشناسی وجود دارد. بر همین دلیل، تشخیص مطالب معتبر روانشناسی، مخصوصا برای افرادی که از روانشناسی چیزی نمیدانند، کاری دشوار و حتی غیر ممکن است. در این مقاله سعی کردیم سایت هایی که در زمینه ی روانشناسی فعالیت می کنند را بررسی کنیم و از بین آن ها بهترین سایت های روانشناسی داخلی و خارجی را به شما معرفی کنیم. ملاک بررسی سایت ها، مفید بودن، معتبر بودن، جذاب بودن و بروز بودن مطالب می باشد.

    معرفی بهترین سایت های روانشناسی خارجی:

    1. PsychCentral

    این سایت در توضیحات خودش چنین نوشته است:” PsychCentralبزرگترین و قدیمی ترین منبع مستقل سلامت روان در شبکه ی اینترنت محسوب می شود. سایت ما از سال 1995، شروع به فعالیت کرده است و در این سالها، با بهترین متخصصان روانشناسی برای تولید محتوای قابل اعتماد و معتبر همکاری کرده است. ما در این سایت 250 دسته بندی در حوزه های مختلف روانشناسی داریم.”

    2. Psychology Today

    “سایت Psychology Today به طور خاص روی موضوع مورد پسند همگان کار می کند: خودمان. در این سایت ما گروهی از روانشناسان شناخته شده، دانشجویان و اساتید دانشگاه، روانپزشکان و نویسندگان را دورهم جمع کرده ایم تا با همکاری هم مطالب مفیدی را برای کاربران تولید کنند. این سایت به عنوان یک جریان اصلی برای تماشای اتفاقات جدید در روانشناسی به حساب می آید.”

    3. Pacific Standard

    در صفحه ی فیسبوک این سایت نوشته شده است: ” Pacific Standard مجله ای است که برای افراد علاقه مند به دورنمای تغییرات رفتاری و اجتماعی ساخته شده است. Pacific Standard با ترکیب تحقیقات جدید و اهداف بلندپروازانه، سعی در انتشار مطالب مفید و بروز در رابطه با مشکلات اجتماعی دارد. این مجله هم به شکل فیزیکی و هم به شکل اینترنتی منتشر می شود.”

    این مطلب را هم ببینید  کاربرد و عوارض جانبی الکتروشوک درمانی

    4. PsyBlog

    در توضیحات  سایت PsyBlogاینطور آمده است: “این سایت درباره ی تحقیقات روانشناسی روی موضوع چگونگی کارکرد مغز است. مقاله هایی که در این سایت استفاده می کنیم در مجلات معتبر دانشگاهی در زمینه های مختلف به چاپ رسیده اند.”

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    5. Research Digest

    فیسبوک سایت Research Digest اینگونه توضیح داده است: ” هرروز کاری، حداقل یک مطلب جدید روانشناسی را خلاصه می کنیم. این سایت از سال 2005 توسط جامعه ی روانشناسی بریتانیا منتشر شده است. این سایت سعی دارد نشان دهد که علم روانشناسی جذاب و تحسین برانگیز است و درعین حال نگاه منتقدانه ای نیز به روشهای استفاده شده در مقالات خواهد داشت.”

     

    بهترین سایت های روانشناسی

     

    معرفی بهترین سایت های روانشناسی فارسی:

    1. رابینیا

    سایت رابینیا در توضیحات خودش چنین نوشته است: همه‌چیز از آنجایی شروع شد که در رشته روانشناسی مشغول تحصیل بودیم که به یک سؤال مهم برخورد کردیم؛ با همه پیشرفت‌هایی که در بخش سلامت و روان داشته‌ایم اما چرا در بخش خدمات‌رسانی روانشناسی دچار مشکلات متعدد مدیریتی هستیم و هیچ مرجع کامل و درستی وجود ندارد؟ آنجا بود که ایده رابینیا در ذهنمان نقش ‌بست. باید اعتراف کنیم، شکست‌هایی زیادی را تجربه کردیم اما روزهای خوب هم از راه رسید.

    گروه مشاوران رابینیا از سال 1399 فعالیت خود را در حوزه روانشناسی و توسعه آزمون های روانشناسی تحت وب با توجه به استانداردها و متدولوژی های روز دنیا و مد نظر قرار دادن ارزش ها و باورهای حرفه ای و نیز مطالعات کیفی و کمی در حوزه روانشناسی آغاز نموده است. رابینیا در ایران باستان از لحاظ لغوی از کلمه راه بین به معنی مشاور گرفته شده است.

    این مطلب را هم ببینید  کشف اصلی علوم اعصاب ذهن پیمانه‌ای

    برای مطالعه ۱۰ نمونه از مطالعات روانشناسی شناختی کلیک کنید.

    2. شبکه تحقیقات سلامت روان

    صفحه معرفی شبکه ی تحقیقات سلامت روان این متن را نوشته است: ” شبکه تحقیقات سلامت روان ایران مجموعه‌ای از مؤسسات تحقیقاتی، آموزشی و خدماتی دولتی و غیر دولتی است که با هدف سازماندهی و برنامه ریزی هدفمند پژوهش‌ها براساس اولویت‌ها و نیازهای عملی کشور و ظرفیت سازی در جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی پژوهش‌ها در حیطه سلامت روان زیر نظر وزارت تحقیقات و فناوری به فعالیت می‌پردازد.”

    3. سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره

    سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره یکی از سازمان‌های غیردولتی و مستقل در ایران است که به منظور تلاش برای ارتقای سطح دانش روان‌شناسی و مشاوره، حمایت از حقوق مراجعان به روانشناسان و مشاوران و حمایت از حقوق صنفی روانشناسان و مشاوران تشکیل شده‌است.

    4. انجمن علمی روان‌درمانی ایران

    انجمن علمی روان درمانی ایران، انجمنی رسمی و قانونی است که از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران مجوز خود را دریافت نموده‌است و از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز نموده‌است.

    انجام تست عشق و ازدواج

    این انجمن، مجوز خود را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت نموده‌است. انجمن علمی روان‌درمانی ایران متشکل از گروه‌های تخصصی از روان‌درمانگران، پژوهشگران، استادان دانشگاهی و صاحب‌نظران حیطه روان‌درمانی در سراسر ایران است که با هدف اعتلای موقعیت روان‌درمانی به نفع مردم گرد یکدیگر جمع شده‌اند. فعالیت انجمن روان‌درمانی ایران، در چارچوب تعریف‌شده در اساس‌نامه، و شامل انواع «روی‌کردها» و «روش‌های» روان‌درمانی، در عرصه‌های سرپایی، بستری و جامعه است.

    5. چطور

    در توضیحات سایت چطور این مطالب آورده شده است: ” زندگی همه‌ٔ ما پر از داستان‌ها و اتفاقاتی است که هرگز از یادمان نمی‌رود. لحظاتی که ما با تمام وجود و توانی که داشتیم، خواستیم ولی نتوانستیم، لحظاتی که باید چیزی را می‌دانستیم اما ندانستیم، تصمیمی را می‌گرفتیم اما جرئتش را نداشتیم و «نمی‌توانی» تنها واژه‌ٔ آشنای روزهایمان بود. ما آمدیم تا از «می‌‌توانم» هایی که در دل داشتیم، نردبانی بسازیم برای بالا رفتن، برای پیشرفت و برای توانستن….

    این مطلب را هم ببینید  معرفی دستگاه های اندازه گیری آزمایشات روانشناسی

    رسانه آموزشی و آنلاین «چطور» متعلق به شرکت تجارت الکترونیک توژال به دلیل نیاز شدیدی که جامعه در زمینهٔ رشد و توسعهٔ فردی حس می‌کرد و همچنین به دلیل ضرورت آشنایی با مفاهیم مربوط به کسب‌وکار و موفقیت، بر آن شد تا با بهره‌گیری از بهترین منابع خارجی و داخلی، کمیاب‌ترین و پرکاربردترین دانش روز دنیا را به مخاطبانش منتقل کند.”

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x