وبلاگ

تفاوت بین گیاهان و ادویه جات

هم گیاهان و هم ادویه ها از گیاه می آیند؛ اما در نحوه تهیه کردن آنها تفاوت وجود دارد.

  • تفاوت بین گیاهان و ادویه جات

    تفاوت اصلی: هم گیاهان و هم ادویه ها از گیاه می آیند. با این حال، آنها در مورد اینکه از کدام قسمت گیاه تهیه می شوند متفاوت هستند. گیاهان قسمت سبز و برگدار گیاه هستند، در حالی که ادویه می تواند از ریشه، ساقه، دانه، میوه، گل یا پوست درخت یا گیاه باشد.

    همه کسانی که آشپزی می کنند از گیاهان و ادویه جات استفاده می کنند. در واقع، گیاهان و ادویه ها آنقدر جزء جدایی ناپذیر آشپزی هستند که حتی کسی که آشپزی نمی کند نام آنها را شنیده است. تقریباً در هر دستور غذایی یک گیاه یا ادویه لازم است.

    با این حال، این دو اصطلاح همیشه با هم ذکر می شوند، “گیاهان و ادویه ها”، بنابراین تفاوت بین این دو چیست؟ آیا آنها یک چیز هستند یا به چیزهای مختلفی اشاره می کنند؟

    هم گیاهان و هم ادویه ها از گیاه می آیند. با این حال، آنها در مورد اینکه از کدام قسمت گیاه تهیه می شوند متفاوت هستند. گیاهان قسمت سبز و برگدار گیاه هستند، در حالی که ادویه می تواند از ریشه، ساقه، دانه، میوه، گل یا پوست درخت یا گیاه باشد. آنها همچنین نیازی به تعلق به گیاهان مختلف ندارند. از همین گیاه می توان به عنوان سبزی و ادویه استفاده کرد.

    تفاوت های اضافی بین این دو شامل موارد زیر است: گیاهان همچنین نسبت به ادویه ها معطر کمتری دارند و می توان از آنها به صورت تازه یا خشک استفاده کرد. آنها اغلب به پردازش کمتری نیز نیاز دارند، به خصوص در مقایسه با یک ادویه.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    ادویه جات معطر تر از گیاهان دارویی هستند و معمولاً به صورت خشک استفاده می شوند، به همین دلیل است که نیاز به پردازش بیشتری دارند. این نیز یکی از دلایل ماندگاری ادویه ها نسبت به گیاهان، به ویژه گیاهان تازه است.

    این مطلب را هم ببینید  راههای غلبه بر افسردگی

    ادویه جات را می توان برای مدت طولانی تری نگهداری کرد زیرا می توانند طعم و قدرت خود را برای مدت طولانی تری حفظ کنند. ادویه‌های کامل را می‌توان برای طولانی‌ترین مدت نگهداری کرد، زیرا آسیاب کردن ادویه‌ها باعث می‌شود که آن را در معرض اکسیژن بیش از حد قرار دهد.

    ادویه های آسیاب شده و گیاهان خشک شده تقریباً یکسان هستند، در حالی که گیاهان تازه را می توان برای کمترین مدت نگهداری کرد، اغلب فقط برای چند روز.

    تفاوت دیگر این دو در نحوه استفاده از آنها در فرآیند پخت و پز است. سپس گیاهان خیلی سریعتر تجزیه می شوند و از این رو اغلب بعداً در فرآیند پخت و پز اضافه می شوند.

    چند دستور غذا وجود دارد که نیاز به افزودن گیاهان در ابتدا یا به عنوان پایه دارد، با این حال، این دستور العمل ها نادر هستند و معمولاً روند پخت طولانی ندارند. از سوی دیگر، ادویه جات ترشی جات اغلب به زمان پخت طولانی نیاز دارند، زیرا طعم آنها اغلب با برشته کردن خشک و فرآیندهای پخت طولانی تر افزایش می یابد.

    آیا می دانستید که گیاهان و ادویه جات در اصل به عنوان ارز در تجارت استفاده می شد؟ مانند امروز، برخی از گیاهان و ادویه ها ارزش بیشتری نسبت به سایرین داشتند. ارزش آنها از تقاضا ناشی می شود که بسته به طعم و مزه گیاه و ادویه و میزان آسان رشد و منبع آن متفاوت است.

    به عنوان مثال زعفران که یک ادویه معروف است بسیار گران است. دلیل آن این است که زعفران از قسمت کوچکی از گیاه می آید. چیزی که ما به عنوان زعفران استفاده می کنیم کلاله، یعنی قسمت جوانه زن گل است. هر گل فقط سه کلاله دارد، به این معنی که برای تهیه یک پوند ادویه زعفران به 75000 گل زعفران نیاز است.

    این مطلب را هم ببینید  پرسشنامه ورزشی

    ناگفته نماند که زعفران باید فقط با دست برداشت شود. با در نظر گرفتن همه این موارد، جای تعجب نیست که زعفران به همان اندازه گران است. آن را با گیاهانی مانند گشنیز یا جعفری مقایسه کنید که بسیار ارزان‌تر هستند زیرا رشد و برداشت آسان‌تری دارند.

     

    تفاوت بین گیاهان و ادویه جات

    انجام تست عشق و ازدواج

     

    مقایسه گیاه و ادویه:

    گیاه ادویه
    منبع گیاهان گیاهان
    بخشی از گیاه قسمت سبز و برگدار گیاه ریشه، ساقه، دانه، میوه، گل یا پوست درخت یا گیاه.
    هدف اضافه کردن طعم به غذا اضافه کردن طعم به غذا
    عطر کمتر، ملایم تر معطر تر و پیچیده تر
    قوام تازه یا خشک معمولاً خشک
    پردازش معمولا نیاز به پردازش کمتری دارد. معمولاً به پردازش بسیار بیشتری نیاز دارد، یعنی باید برداشت، خشک و فرآوری شود.
    طعم دهنده در مقایسه با ادویه جات، طعم کمتری دارد. در مقایسه با گیاهان معطر تر
    قدرت تمایل به از دست دادن طعم خود را به سرعت تمایل دارند طعم خود را برای مدت طولانی حفظ کنند
    ذخیره سازی گیاهان تازه به سرعت فاسد می شوند. می توان آن را خشک کرد و به طور موثرتری ذخیره کرد. اغلب خشک می شوند و می توانند برای مدت طولانی نگهداری شوند.
    فرآیند پخت و پز اغلب در انتها برای به حداکثر رساندن طعم اضافه می شود. پخت طولانی تر می تواند طعم را تغییر دهد. اغلب به عنوان تزئین استفاده می شود. معمولا زمان پخت طولانی تری دارند. طعم با بو دادن خشک افزایش می یابد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x