دوران نوجوانی و بلوغروابط زناشویی و جنسیوبلاگ

خود ارضایی در دختران

فواید و معایب خود ارضایی در دختران

  • خود ارضایی در دختران

    نیاز جنسی همیشه در زنان و مردان وجود دارد و از بین نمی رود، همچنین این نیاز برای بقای انسان نیاز است و یکی از دلایل اصلی عشق بین زوجین و ارتباط گیری آنها است. گاهی این نیاز از طرف شریک عشقی برطرف نشده و توسط خود فرد ارضا می شود.

    خود ارضایی یکی از راه هایی است که دختران برای ارضای نیاز جنسی خود از آن استفاده کرده و گاهی به اعتیاد منجر می شود که این اعتیاد عوارض زیادی دارد. معمولا دختران از خود ارضایی خود حرف نمی زنند و آن را از دیگران به دلایل ترس از قضاوت و یا ضعیف دیده شدن پنهان می کنند.

    خود ارضایی در دختران به روش های گوناگونی بوده اما روش رایج آن تحریک کلیتورال است، خود ارضایی در دختران فواید و معایبی دارد که اگر به اعتیاد تبدیل شود عوارض زیادی بر زندگی دختر تاثیر می گذارند. در این مقاله ما گروه مشاوران رابینیا خود ارضایی در دختران فواید و معایب آن را بیان می کنیم.

    روش های خود ارضایی در دختران

    معمولا پسران بیشتر از دختران در مورد خود ارضایی خود صحبت می کنند ولی در دختران هم این موضوع وجود دارد. برخی از دختران وقتی که احساس تنهایی می کنند به جلق روی آورده و نیاز جنسی خود را برطرف می کنند. اگر این عمل زیاد تکرار شود عوارض جبران ناپذیری دارد و فرد به خود ارضایی اعتیاد پیدا می کند.

    جلق در دختران با روش های گوناگونی انجام می گیرد که برخی از روش های خودارضایی در دختران عبارت اند از:

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی
    • خود ارضایی کلیتورال

    بیشتر دختران از طریق لمس و مالش ناحیه کلیتوریس خود استمنا کرده و به ارگاسم می رسند، برخی دختران از ابزاری مثل ویبراتور برای خود ارضایی استفاده می کنند، در این روش پس از جق دختر احساس خستگی می کند.

    • خود ارضایی واژینال

    در این نوع خودارضایی زن یا دختر انگشت یا وسیله دیگر را داخل واژن خود کرده و تحریک را ایجاد می کند، دخترانی که دارای پرده بکارت هستند معمولا در این روش آن را از دست می دهند یا به آن آسیب می زنند.

    • خودارضایی مقعدی

    برخی دختران انگشت یا وسیله دیگری را داخل مقعد خود کرده و لذت جنسی را تجربه می کنند، در این روش زنان گاهی قبل رسیدن به ارگاسم احساس مدفوع داشتن را پیدا می کنند.

    • خودارضایی ترکیبی یا کمبو

    در روش ترکیبی زن ترکیب روش تحریک کلیتوریس و روش واژینال را تجربه می کند، در این مدل ترکیبی به دلیل تحریک کلیتوریس و نقطه جی فرد لذت بیشتر و ارگاسم بهتری را تجربه می کند.

    • خود ارضایی همراه با لمس دیگر نقاط

    برخی زنان برای تجربه لذت بیشتر در خود ارضایی مناطقی از بدن مثل، سینه ها، ران داخلی، گوش و گردن را لمس کرده یا فشار می دهند.

    این مطلب را هم ببینید  در راستای هدف

     

    خود ارضایی در دختران

     

    فواید خودارضایی در دختران

    خود ارضایی در دختران فوایدی دارد که به برخی از آنها می پردازیم:

    • افزایش اعتماد به نفس در دختران

    خودارضایی در دختران منجر به افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس آن ها در رابطه جنسی می شود، چون دختر با خودارضایی بدن و روش های ارگاسم خود را بهتر می شناسد و در رابطه جنسی با شریک آینده خود بهتر عمل می کنند.

    انجام تست عشق و ازدواج
    • کاهش استرس و اضطراب ناشی از خودارضایی

    رفع نیاز جنسی در همه افراد باعث کاهش تنش و استرس در آن ها می شود، خودارضایی در دختران هم می تواند منجر به کاهش اضطراب و استرس او شده و آرامش خلق را افزایش دهد.

    • خواب بهتر در خودارضایی

    دخترانی که خود ارضایی می کنند به دلیل خستگی ناشی از جلق و ترشح هورمون، گاهی خواب بهتری را تجربه می کنند، افرادی که درگیر بی خوابی هستند، بعد خودارضایی راحت تر می خوابند.

     

    خود ارضایی در دختران

     

    • تمایل بیشتر به رابطه جنسی در دختران

    برخی دختران با انجام استمنا تمایل بیشتری برای برقراری رابطه جنسی با شریک عاطفی خود پیدا می کنند و رابطه جنسی بهتری را نیز تجربه می کنند، اما افزایش خودارضایی منجر به دور شدن از شریک جنسی نیز می شود.

    • کاهش مشکلات جنسی یائسگی ناشی از خودارضایی

    دوران یائسگی در زنان روی واژن آن ها تاثیر می گذارد، در این دوران استروژن کمتری ترشح شده و منجر به خشکی واژن می شود، اما خودارضایی منجر به جریان خون و تر شدن واژن می شود.

    عوارض خود ارضایی در دختران

    خود ارضایی در پسران و دختران با تمام فواید نام برده ضرر هایی هم به همراه دارد، برخی دختران به آن اعتیاد پیدا کرده و ترک آن را مشکل می یابند و برای رفع آن باید از راه های درمان خودارضایی استفاده کنند، در این جا برخی از عوارض خود ارضایی در دختر ارائه شده است.

    • اختلال در زندگی روزمره ناشی از خودارضایی

    دخترانی که به خودارضایی اعتیاد دارند، معمولا از جمع های خانوادگی دوری کرده، در تحصیل و کار خود دچار مشکل و از برخی از کارهای روزمره نیز جا می مانند.

    • تاثیر استمنا در زندگی زوجین

    دخترانی که زیاد خودارضایی می کنند دیگر در رابطه جنسی با همسر خود به ارگاسم نمی رسند، به خصوص دخترانی که عادت به تحریک کلیتوریس خود دارند در سکس و دخول لذت جنسی را تجربه نمی کنند.

    تست های شغلی

     

    این مطلب را هم ببینید  خودارضایی ، اثرات و روش های جلوگیری و ترک آن

    خود ارضایی در دختران

     

    • گوشه گیری و انزوا ناشی از خودارضایی

    دخترانی که خودارضایی می کنند به دلیل از دست دادن جمع ها دچار گوشه گیری و انزوا شده و چون جلق را راهی برای رسیدن به لذت جنسی می دانند دیگر به فکر پیدا کردن شریک عاطفی برای خود نیستند.

    • آسیب پرده بکارت در استمنا

    دخترانی که در سنین کم به خودارضایی واژینال دست می زنند گاهی پرده بکارت خود را از دست داده و یا به آن آسیب می زنند.

    • خستگی و انرژی کم به دلیل خودارضایی

    دخترانی که خودارضایی و جلق را زیاد انجام می دهند، دچار کاهش انرژی و خستگی شده و از کارهای روزمره و عملکردشان باز می مانند و گاهی دچار پرخوابی نیز می شوند.

    • آسیب های جسمی خود ارضایی

    اعتیاد به خودارضایی در دختران عوارض جسمی مثل درد عضلانی، سردرد، کمر درد، ضعف بدن و به هم ریختن تناسب اندام را به همراه خود دارد.

     

    در آخر برخی از زنان هم بعد از ازدواج به خود ارضایی می پردازنند که به دلیل برخی از مشکلات از قبیل نبود همسر، بیماری او، اختلافات زناشویی و… است. جلق در ازدواج منجر به اختلافات زناشویی بیشتر و دوری زوجین از یکدیگر می شود، بنابراین در صورت اعتیاد و خودارضایی مکرر باید هرچه سریع تر برای ترک آن اقدام کرد.

    خود ارضایی در مردان و زنان پس از ازدواج را می توانید در رابینا مطاله کنید.

     

    خود ارضایی در دختران

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x