روابط زناشویی و جنسیزوج و خانواده

خود ارضایی در زنان

فواید و معایب خود ارضایی در زنان

  • خود ارضایی در زنان

    خود ارضایی یا استمنا یکی از راه های برطرف کردن نیاز جنسی است. که در دختران و پسران شایع است و توسط خود فرد به روش های مختلف انجام می گیرد. اما برخی از زنان به خود ارضایی بعد از ازدواج هم ادامه می دهند که باعث بروز مشکل در زندگی زناشویی خود می شود. و همچینین عوارضی هم به دنبال دارد.

    آیا شما هم درگیر خود ارضایی در زندگی زناشویی هستید؟! آیا همسر شما از این موضوع بی خبر است؟! خود ارضایی در زنان امری طبیعی است که گاهی بعد ازدواج هم اتفاق می افتد. برای بسیاری از زنان صحبت کردن درمورد خود ارضایی مشکل بوده و این موضوع را از همسر خود پنهان می کنند. این پنهان کاری عدم صداقت زن را نشان داده و در آینده در زندگی زناشویی مشکل به وجود می آورد.

    خود ارضایی در زنان در کنار فوایدی که دارد عوارضی هم دارد؛ در این مقاله با ما گروه مشاوران رابینیا همراه باشید تا خود ارضایی در زنان و فواید و معایب آن را بیان کنیم.

    خود ارضایی در زنان پس از ازدواج

    خود ارضایی در زنان بعد از ازدواج شایع است و به دلایل مختلف این خود ارضایی انجام می شود. روش های خود ارضایی در دختران و زنان یا از طریق دخالت انگشت یا وسیله دیگر در واژن یا معقد صورت گرفته، همچنین با تحریک کلیتوریس توسط خود فرد صورت می گیرد و معمولا ارگاسم رخ می دهد.

    همانطور که گفتیم خود ارضایی زنان متاهل به دلایل مختلفی انجام می شود که 4علت عمده ی آن عبارت اند از:

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی
    • اعتیاد به خود ارضایی

    برخی زنان قبل ازدواج خود درگیر خود ارضایی هستند و به آن اعتیاد پیدا کرده اند و به همین دلیل زمانی که رابطه جنسی با همسر خود را تجربه می کنند ارضا نمی شوند و ارگاسم رخ نمی دهد و بنابراین مجبور به خودارضایی پس از ازدواج می شوند.

    • خود ارضایی ناشی از عدم ارضا شدن در سکس

    برخی زنان به همسر خود علاقه داشته اما چون همسر او با بدنش و نحوه ارضا شدن زن آشنایی ندارد، زن به جلق روی می آورد.

    • خود ارضایی ناشی از مشکلات زناشویی

    زمانی که زن در زندگی خود احساس خوبی نداشته باشد، در نتیجه سکس خوبی را هم تجربه نمی کند. بنابراین به خود ارضایی روی آورده تا به ارگاسم برسد و خود را ارضا کند. همچنین زنانی که ازدواج اجباری کرده اند نیز درگیر استمنا و جلق به طور پنهانی می شوند.

    • خودارضایی در زندگی زناشویی سالم

    زنان زیادی در زندگی زناشویی خود به جلق روی می آورند؛ در حالی که زندگی زناشویی بدون مشکل و سالمی دارند حتی رابطه جنسی لذت بخشی را با همسر خود تجربه می کنند، اما خود ارضایی این دسته از زنان تنها به دلیل کاهش استرس و تنش هایی است که در طول روز، زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

    این مطلب را هم ببینید  8 مهارت و راه و روش دلبری کردن!

     

    خود ارضایی در زنان

    عوارض خود ارضایی در زنان پس از ازدواج

    خود ارضایی در زنان و پس از ازدواج آن ها در صورتی که تبدیل به اعتیاد شود عوارضی را به همراه دارد و گاهی باعث آسیب رسیدن به زندگی زناشویی آن ها می شود که برخی از عوارض استمنا زنان عبارت اند از:

    • آسیب به رابطه جنسی با همسر

    اعتیاد به استمنا و جلق در زنان در زندگی زناشویی باعث می شود لذت رابطه جنسی با همسر خود کاهش یافته و ارگاسم را تجربه نکنند به خصوص زنانی که خودارضایی با تحریک کلیتوریس را انجام می دهند.

    • آسیب به زندگی روزمره زن

    زنانی که جلق را به طور مکرر انجام می دهند از عملکرد روزانه خود جا مانده و بسیاری از محافل خانوادگی و دوستانه را از دست می دهند و همین موضوع منجر به اختلافات زناشویی نیز می شود.

    • بی اعتمادی و حس عدم کفایت همسر

    زنان به دلیل تابو بودن استمنا آن را در صورت انجام از همسر خود پنهان می کنند و منجر به عدم صداقت در رابطه می شوند و زمانی که همسر او متوجه این موضوع شود بی اعتمادی بین آن ها شکل گرفته و احساس بی کفایتی به مرد دست می دهد.

    انجام تست عشق و ازدواج

     

    خود ارضایی در زنان

    فواید خود ارضایی زنان پس از ازدواج

    زنانی که پس از ازدواج خود ارضایی می کنند، برخلاف مضراتی که بیان شد، برخی فواید نیز در این عمل وجود دارد، لازم به ذکر است که خود ارضایی در مردان نیز به دلیل فواید زیر بسیار شایع است، که در ادامه چند مورد از آن رابیان می کنیم.

    • آشنایی با بدن خود و نحوه ارگاسم رسیدن که در رابطه جنسی با همسر کمک می کند.
    • منجر به کاهش علائم پی ام اس در زنان است.
    • کاهش استرس و تنش های زندگی را در پی دارد.
    • منجر به اعتماد به نفس بالا زنان می شود.
    • یائسگی و خشکی واژن ناشی از آن را تا حدی برطرف می کند.
    • انگیزه جنسی زن را حفظ می کند.
    این مطلب را هم ببینید  علت تنفر مرد از همسرش

    در پایان قابل ذکر است برخی زوجین در زندگی زناشویی خود جلوی همدیگر استمنا می کنند که این کار بستگی به زوجین دارد و می تواند برای رابطه مفید یا مضر باشد، در کل خود ارضایی و جلق در زنان رایج بوده و اگر که شما درگیر آن هستید نگران نباشید بلکه علت انجام آن را بیابید و در صورت وجود مشکل با همسر خود مطرح کرده و راه ترک آن را پیش بگیرید.

     

    خود ارضایی در زنان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x