کروناوبلاگ

روانشناسی ترس از کروناویروس ( کوید – 19 )

  • روانشناسی ترس از کروناویروس ( کوید – 19 )

    روانشناسی ترس از کروناویروس ( کوید – 19 )  از موضوعات داغ روانشناسی در این روزها است . بیایید با بی پرده  شروع کنیم : کوید 19 ، بیماری ناشی از فشار جدیدی از کروناویروس ، ترسناک است. به سرعت در حال گسترش است ، در حال حاضر هیچ واکسن یا درمان پیشگیری از آن وجود ندارد ، و ما نمی دانیم که واقعاً چقدر کشنده است. در این شرایط ، قابل درک است که مردم می ترسند

    اما برخی از اضطراب های عمومی از کروناویروس که در هفته های گذشته به نمایش گذاشته شده است متناسب با خطر ناشی از کووید 19 است ، همانطور که امروز درک می کنیم. در سطح جهان ، حدود 3500 نفر از ابتدای شیوع بیماری در پاییز سال 2019 در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

    فقط در ایالات متحده ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) تخمین می زنند که از اکتبر تاکنون 20،000 تا 52،000 نفر از آنفولانزای مشترک جان خود را از دست داده اند. و در حالی که افراد سالخورده و افرادی که دارای شرایط بد تنفسی از قبل موجود هستند ، نگرانی را ایجاد می کنند .، اکثریت زیادی از افرادی که به کرونا ویروس مبتلا می شوند ، علائم خفیفی دارند که می توانند در خانه درمان کنند. بعضی از آنها اصلاً علامتی ندارند.

                                                                                                                                            

    روانشناسی ترس

    پاسخ روانشناسی ، دیوید دستنو (David DeSteno) در یک سرمقاله برای نیویورک تایمز ، می نویسد :

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    ترکیبی از احساسات غلط و دانش محدود است.”

    وی می گوید :

    اخبار مربوط به تعداد بیماران در چین باعث ترس ما می شود ، اما ما را نگران نمی کند ، بلکه ترس و نگرانی بیشتری در مورد انتقال آن داریم ، در پذیرش ادعاهای جعلی و رفتارهای بالقوه مشکل ساز ، خصمانه یا ترسناک نسبت به افراد اطراف ما نیز حساس تر می شویم . و نگرش هایی که به نوبه خود ترس ما را تقویت می کند و این چرخه ترس را تقویت می کنند. “

    این مطلب را هم ببینید  آموزش تبدیل pdf به word

    در روانشناسی ترس از کروناویروس ( کوید – 19 )  ، اول ، آنچه روانشناسان آنرا “تعصب در دسترس بودن” می نامند ، بدین معنی است که ما احتمال وقوع حوادث را که می توانیم بلافاصله بخاطر بسپاریم ، بیشتر می کنیم. چرخه رسانه ای بدون توقف در اطراف شیوع کرونا ، که بخشی از این مقاله است ، در این امر کمکی نمی کند. Dorothy Frizelle ، مشاور روانشناسی بهداشت بالینی در انگلستان توضیح می دهد: ” این امر افراد را در وضعیتی بیش از حد هوشیار قرار می دهد تا هرگونه اطلاعاتی در مورد این بیماری را بیشتر بخوانند.” “مردم توجه بیشتری می كنند ، بیشتر می شنوند ، بیشتر می خوانند و آنها را به روشی تهدید آمیز تفسیر می كنند.”

    در هیمن حین احساسات درک ما از خطر را مختل می کند. به طور کلی ، ما بعید می دانیم از وقایع فاجعه بار مانند حملات تروریستی بیشتر از وقایع عادی و کشنده مانند آنفولانزا جان سالم به در بریمروانشناسی ترس از کروناویروس ( کوید – 19 )  ، ارزیابی ریسک به خصوص دشوار است زیرا دانش عینی ما از این بیماری هنوز در حال تحول است.

                                                                                                                                    

      Dorothy Frizelle  اظهار داشت ، انسان ها در واکنش نشان دادن نسبت به آن نوع عدم اطمینان و غیرقابل پیش بینی قرار گرفته اند ، زیرا هر دو باعث می شوند احساس ضعف كنند یعنی “عدم كنترل درك شده”. او توضیح می دهد: “ما انسان هستیم ، بنابراین سخت است که بتوانیم در برابر تهدیدها ، از خود محافظت کنیم.” “اما انجام این کار بسیار دشوار است … وقتی تهدید بسیار نامشخص است و به طور بالقوه بسیار دور از دسترس است. این جایی است که شما مشاهده می کنید افراد رفتارهای غیرمعمول تری دارند. “

    این مطلب را هم ببینید  همه گیری COVID-19 یک رویداد آسیب زا

    مثلاً وحشت – خرید  مواد اولیه و مواد پزشکی ضروری بیمارستان ها برای مراقبت از خود . در حالی که شخص سالم است ، رفتن به این حد بسیار بی معنا نیست : این امر می تواند کارکنان مراقبت های پزشکی در خط مقدم جبهه را از تجهیزات مهم پزشکی مانند دستکش ، دستگاه تنفس و محافظ صورت محروم کند. چرا که وحشت روانی ایجاد شده باعث هجوم برای خرید این لوازم می شود.

    آدام کوچارسکی” اپیدمیولوژیست در “گاردین” (epidemiologist Adam Kucharski in The Guardian) می نویسد  عدم قطعیت ، همچنین فضایی برای ادعاهای دروغین را فراهم می کند – که در بحبوحه شیوع بیماری کروناویروس ، می تواند “منجر به رفتاری شود که انتقال بیماری را تقویت کند .

                                                                                                                                           

    انجام تست عشق و ازدواج

    در روانشناسی ترس از کروناویروس ( کوید – 19 )  این موضوع مطرح است که ما به طرز منحصر بفردی در تشخیص نادرست اطلاعات به صورت آنلاین بد عمل می کنیم ، تا حدودی به این دلیل که وقت نمی گذاریم ، یا نمی دانیم چگونه به درستی بررسی کنیم. این بدان دلیل است که حافظه ما ترفندهایی را در ما بکار می بندد ، ما را ترغیب می کند چیزهایی را که بارها و بارها می خوانیم باور کنیم. به دنبال اطلاعاتی باشیم که اعتقادات پیشین ما را تأیید کند. و به یاد آوردن چیزهایی که احساسات قوی را ایجاد می کنند بیش از چیزهایی که این احساسات را تقویت نمی کنند.

    همچنین به نظر می رسد چیزی در مورد روانشناسی ترس از کروناویروس ( کوید – 19 )   وجود دارد که ما را به سمت نشانه گرفتن به دیگران سوق می دهد. از آنجا که این شیوع در ووهان چین سرچشمه گرفته است ، احساسات و حملات ضد آسیایی رو به افزایش است. آلیسون هولمن ، استادیار دانشکده پرستاری UC Irvine و متخصص روانشناسی سلامت توضیح می دهد: “وقتی مردم از احساسات شدید واکنش نشان می دهند ، می توانند سریع و غیر منطقی رفتار کنند.” “افرادی هستند که از قبل تعصب دارند ، بنابراین چنین چیزی فقط فرضیات و کلیشه هایی را که ممکن است در ذهنشان درباره گروه خاصی از افراد وجود داشته باشد،  تقویت می کند.”

    این مطلب را هم ببینید  اختلال بدریخت انگاری

                                                                                                                                                

    … و آنچه می توانید در مورد اجتناب از ترس کرونا ویروس  انجام دهید

    Metin Başoğlu ، استاد روانپزشکی و بنیانگذار مرکز تحقیقات و درمان رفتار استانبول ، واکنش عاطفی و رفتاری بازماندگان زلزله را مورد مطالعه قرار داده و آنرا در واکنشهای امروز به کرونا ویروس همراستا می بیند.

    پس از وقوع یک زمین لرزه بزرگ در ترکیه در سال 1999 ، که منجر به کشته شدن 17123 نفر و زخمی شدن 43953 نفر شد ، Başoğlu می گوید بسیاری از بازماندگان از بازگشت به خانه های خود امتناع کردند و در عوض تصمیم گرفتند ماهها در اردوگاه های فضای باز زندگی کنند. اما تیم وی فهمید که “اگر ما مردم را ترغیب کنیم که به خانه های خود برگردند ، سریع بهبود می یابند.”

    او و همكارانش روشی برای مقابله با استرس پس از آسیب به نام Control Focused BehControl Focused Behavioral Treatment (CFBT) تهیه كردند ، كه از این مشاهدات دریافتند كه قرار گرفتن در معرض منبع استرس می تواند احساس كنترل بر آن ایجاد نماید . برای اپیدمی اعمال می شود ، که غیر قابل کنترل و غیرقابل پیش بینی نیز هستند. او می گوید: “شما نمی توانید هر خطری را که در زندگی به وجود می آید کنترل کنید و یک زندگی معنادار ، معقول و پربار را همزمان انجام دهید.” “اجتناب گسترده و غیرواقع آمیز با بقا سازگار نیست.”

    این متخصصان در مورد روانشناسی ترس از کروناویروس ( کوید – 19 )  توصیه می کنند بدون اینکه بیش از حد واکنش نشان داده و هراس عمومی ایجاد کنید ، می توانید برای کنترل مجدد احساس ترس خود ، کاری انجام دهید. UC Irvine’s Holman می گوید ، این شامل آگاه ماندن بدون ایجاد هراس می باشد. ما می دانیم که بیش از حد قرار گرفتن در معرض رسانه ها می تواند اضطراب فرد را افزایش دهد. شما آنچه را لازم دارید دریافت می کند و بقیه را رها نمایید. “

    شما می توانید مراقبت های لازم برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا (کویید-19) را در رابینیا مطالعه فرمایید .

     

    کرونا

    تست های شغلی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    حانیه رحیمی

    اگر فقط برای پول در آوردن کار کنید، آن را به دست نمی‌آورید! ولی اگر عاشق کاری باشید که انجام می‌دهید، موفقیت در دستان شماست.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x