زوج و خانواده

زوج درمانگر آنلاین

امروز با موضوع زوج درمانگر آنلاین در خدمت شما هستیم.

  • زوج درمانگر آنلاین

    شروع، نگهداری، محافظت و یا پایان دادن یک رابطه ی عاشقانه و عاطفی کار ساده ای نمی باشد و می تواند تأثیرات بسیار زیادی را در زندگی افراد داشته باشد. می دانیم که در برخی اوقات ما به تنهایی و بدون دریافت کمک از فرد دیگر می توانیم در باره ی تصمیمات سخت خود مانند شروع یا پایان یک رابطه اقدام کنیم.

    اما در برخی از موارد ما به تنهایی نمی توانیم به درستی در باره ی شروع کردن یا پایان دادن یک رابطه تصمیم گیری کنیم و یا در برخی از موارد در هنگام ایجاد مشکلات برای حفظ و نگهداری به راحتی نمی توان عمل کرد. در این مواقع زوج درمانی می تواند کمک زیادی را به ما بکند.

    زوج درمانی یکی از شاخه های روان شناسی و روان درمانی می باشد که در آن درمانگر با یک زوج کار کرده و سعی می کند تا آن ها را نسبت به حقوق و وظایف یکدیگر بیشتر آشنا کند و سعی می کند این دو نسبت به رابطه ی خود بینش بهتری داشته باشند و بتوانند ناسازگاری ها و تعارضات خود را به راحتی حل کنند.

    زوج درمانگر به زوج کمک می کند تا با یکدیگر گفتگوی بهتر و جامع تری را داشته باشند و در زمینه ی حل مشکل بهتر با یکدیگر به نتیجه برسند. یکی از مهم ترین کمک هایی که یک زوج درمانگر به زوج می کند در هنگام انجام تصمیم گیری های مهم مانند ادامه و یا پایان رابطه می باشد. به طور کلی زوج درمانگر می تواند به یک زوج کمک کند تا تصمیم گیری بهتری داشته باشند و در صورت امکان زندگی با کیفیت تری را شروع کرده و رضایت بیشتری را از رابطه ی خود داشته باشند.

    زوج درمانگر با استفاده از رویکرد های مختلف درمانی به حل مشکلات مختلف زوج ها کمک می کند. در یک رابطه بین دو نفر به دلایل بسیار مختلفی از جمله خیانت، اعتیاد، مشکلات جنسی، خشونت و … مشکل ایجاد می شود. زوج درمانگر با تشخیص دقیق مشکلات برای برطرف کردن آن ها برنامه ریزی می کند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    برای اطلاع بیشتر درباره‌ی چگونگی مراقبت از رابطه‌ی عاشقانه کلیک کنید.

    زوج درمانگر چه اهدافی را دنبال می کند؟

    1. زوج درمانگر سعی می کند تا با شناخت دقیق مشکلات و طرح ریزی برای درمان آن ها به کاهش و حل و فصل اختلافات بین زوج کمک کند.
    2. زوج درمانگر با گفتگو با زوجین و آشنا کردن آن ها با روش های درست ارتباطی و شناخت نقش های خود، سعی می کند تا ارتباط موثری را بین زوجین برقرار کنند.
    3. یک زوج درمانگر به خوبی به صحبت های دو طرف رابطه گوش فرا داده و سپس با در نظر گرفتن شرایط آن ها، راه حل های مناسبی را به آن ها برای حل مشکلاتشان ارائه می دهد.
    4. زوج درمانگر به دو طرف رابطه کمک می کند تا به خوبی بر مشکلات عاطفی، روحی و … که قبل از شروع رابطه داشته اند، غلبه کرده و به بهترین شیوه ی ممکن رابطه ی کنونی خود را ادامه دهند.
    5. زوج درمانگر سعی می کند تا با دانستن انتظارات دو طرف از یکدیگر و بررسی توانمندی های موجود و همچنین استعداد های دو طرف به آن ها کمک کند تا بتوانند بهتر با هم سازش داشته و در صورتی که لازم باشد برخی از آموزش های رفتاری لازم برای آن رابطه را به افراد ارائه می دهد تا به خوبی توانایی حل مشکلات خود را داشته باشند و به راحتی بتوانند از سیل مشکلات با موفقیت در کنار هم عبور کنند.
    6. در طی جلسات مختلف زوج درمانی، زوج درمانگر می کوشد تا هر دو طرف با نقش های مخصوص به خود در رابطه آشنا شده و سهم خود را در حل مشکلات بهتر بشناسند و در این زمینه برای حل تعارضات چگونه با همدلی و همیاری به کمک هم بیایند.
    7. زوج درمانگران معمولا در بیشتر موارد لازم می دانند که برخی از موارد مانند مدیریت خشم، مدیریت استرس، بیان احساسات، برقراری ارتباط بهتر و … را به دو طرف آموزش دهند تا کیفیت رابطه این دو بالا تر رود.
    این مطلب را هم ببینید  اگر همسرتان "مرافعه گر" است چه باید کنید؟

    زوج درمانگر آنلاین کیست؟

    همانطور که می دانیم امروزه دنیای تکنولوژی و ارتباطات بسیار پیشرفت کرده است و در تمامی نقاط زندگی افراد جامعه نفوذ کرده است. همچنین مدتی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل برای جلو گیری از انتشار بیشتر این ویروس، تصمیم گرفته اند تا خدمات خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری به مشتریان خود ارائه دهند.

    به همین دلیل درمانگران در حیطه های مختلف درمانی نیز تصمیم گرفته اند که خدمات خود را به صورت آنلاین و غیر حضوری به مراجعین خود ارائه دهند. زوج درمانگر آنلاین در واقع به یک زوج درمانگر اطلاق می شود که با استفاده از شبکه های مجازی به صورت تصویری با مراجع خود تماس برقرار کرده و در طی این تماس های تصویری همانند جلسات حضوری، خدمات خود را به افراد ارائه می دهد.

    باید توجه داشت که برای بهره بردن از زوج درمانگر آنلاین و شرکت در جلسات آنلاین زوج درمانی داشتن یک گوشی همراه هوشمند، تبلت و یا لپ تاپی که به اینترنت متصل باشند، کافی می باشد. در جلسات آنلاین مانند جلسات حضوری افراد روبروی زوج درمانگر می نشینند و درباره ی مشکلات خود به صورت آنلاین با زوج درمانگر گفتگو می کنند.

    سایت هنر زندگی بهترین سایت برای معرفی بهترین زوج درمانگر آنلاین بوده و به زوجین این امکان را می دهد تا نهایت استفاده را از زوج درمانی آنلاین برده و به راحتی بتوانند به مشکلات خود رسیدگی کنند و بهترین تصمیمات ممکن را برای زندگی خود بگیرند.

    بر اساس آمار هایی که از زمان شیوع کرونا از افرادی که از خدمات آنلاین استفاده کرده اند گرفته شده است، جلسات آنلاین می تواند کیفیت جلسات حضوری را داشته باشد و حتی می تواند مزایای بیشتری را در اختیار افراد قرار دهد. به طور مثال با استفاده از جلسات زوج درمانی آنلاین افراد لازم نیست که به مطب مراجعه کرده و مدت زمان زیادی از وقت خود را در ترافیک و … تلف کنند.

    این مطلب را هم ببینید  تلافی خیانت با خیانت

    برای اطلاع بیشتر درباره‌ی تشخیص خیانت همسر کلیک کنید.

    زوج درمانی آنلاین چه مزایایی دارد؟

    بر اساس آخرین مطالعاتی که انجمن های مختلف درمانی در ارتباط با جلسات آنلاین درمان انجام داده اند، این نتیجه به دست آمده است که با وجود برخی از محدودیت ها در جلسات آنلاین، افرادی که از این جلسات بهره برده اند رضایت بالایی داشته و توانسته اند که بسیاری از مشکلات خود را همانند جلسات حضوری برطرف کنند. اما باید اشاره کرد که شرکت در جلسات آنلاین درمانی می تواند مزایایی داشته باشد که در جلسات حضوری بهره بردن از آن ها امکان پذیر نمی باشد.

     

    زوج درمانگر

    انجام تست عشق و ازدواج

     

    عدم تلف کردن وقت

    همانطور که همه ی ما ممکن است تجربه داشته باشیم، برای مراجعه به مطب یک پزشک و یا دادن یک آزمایش ساده باید کل روز خود را صرف انجام آن ها کرده و حجم بسیار زیادی از وقت ما تلف می شود.

    به طور مثال باید در نظر داشت که برای مراجعه به مطب یک درمانگر یا باید از وسیله ی نقلیه ی خود استفاده کرد که لازمه ی ماندن در ترافیک و پیدا کردن جای پارک و … می باشد و یا باید از وسایل نقلیه استفاده کرد که امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا انتخاب خوبی نمی باشد.

    به این ترتیب افرادی که در جلسات زوج درمانی آنلاین شرکت می کنند در هر مکانی به راحتی می توانند با آماده کردن گوشی همراه خود با زوج درمانگر ارتباط برقرار کرده و از جلسه ی مشاوره ی خود نهایت استفاده را ببرند.

    امکان دسترسی به زوج درمانگر مورد نظر

    بسیاری از افرادی که در شهرستان ها حضور دارند ممکن است که این تجربه را داشته باشند که در شهر خود زوج درمانگر متخصص و با تجربه را پیدا نکرده و برای شرکت در جلسات زوج درمانگر مورد نظر خود در شهر های دیگر مانند تهران و .. مجبور هستند که مسافت بسیار زیادی را طی کنند.

    همانطور که می دانیم این افراد باید هزینه های زیادی را برای رفت و آمد خود انجام دهند و حتی باید خطرات زیادی را مانند تصادفات جاده ای و … را به جان بخرند تا در جلسات مشاور و درمانگر مورد نظر خود شرکت کنند.

    اما باید توجه داشت که این افراد به راحتی می توانند به صورت آنلاین در تمامی جلسات زوج درمانگر مورد نظر خود در نقطه از کشور شرکت کنند بدون اینکه از خانه ی خود بیرون بیایند. به این ترتیب افراد در جلسات آنلاین انتخاب های بیشتری دارند و می توانند از زوج درمانگر با تجربه تر و متخصص تری بهره ببرند.

    حضور بیشتر در جلسات مشاوره

    یکی از نکات قابل توجه این است که در صورتی که جلسات درمانی و مشاوره به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار شود، درمانگر نیز می تواند برنامه ریزی کند تا در روز وقت بیشتری را برای مراجعین خود بگذارد تا با دقت بیشتری به مشکلات آن ها رسیدگی کرده و برای حل مشکلات آن ها تلاش کند.

    این مطلب را هم ببینید  روانشناسی رابطه

    جلسات زوج درمانی معمولا یک بار به صورت جداگانه با هر کدام از طرفین رابطه برگزار شده و یک بار نیز با حضور هر دوی آن ها برگزار می شود. به این ترتیب در صورتی که جلسات آنلاین و غیر حضوری باشد، زوج درمانگر می تواند وقت بیشتری را در اختیار هر کدام از طرفین قرار دهد تا با بیان مشکلات خود و یا معرفی ویژگی های اخلاقی خود، به حل مشکلات خود کمک کنند.

    صرف هزینه ی کم تر برای شرکت در جلسات

    یکی از نکات مهم در باره ی جلسات درمانی آنلاین این است که شما برای استفاده از این جلسات هزینه های جانبی کم تری را پرداخت خواهید کرد. به طور مثال افرادی که قصد دارند در یک روز خاص به مطب زوج درمانگر مراجعه کنند باید هزینه های حمل و نقل را نیز حساب کنند.

    تست های شغلی

    به این ترتیب در صورتی که ترافیک و … را در نظر بگیرید با جلسات آنلاین می تواند مقدار زیادی از پول خود را ذخیره کنید. همچنین باید گفت که برخی از افراد از شهرستان ها برای شرکت در جلسات زوج درمانی راه زیادی را طی می کنند که طبعا هزینه های گزافی را نیز برای آن ها خواهد داشت که در جلسات آنلاین این مشکلات به طور کامل برطرف می شود.

    قابلیت شرکت در جلسات به صورت ناشناس

    برخی از افراد ممکن است که به دلیل داشتن استرس و یا خجالت کشیدن و یا ترس هایی امثالهم از شرکت در جلسات زوج درمانی خودداری کنند. اما زوج درمانی آنلاین این قابلیت را به افراد می دهد تا به صورت ناشناس به زوج درمانگر آنلاین مراجعه کرده و مشاوره های لازم را از او دریافت کنند و هیچ شخص دیگری از برگزاری این جلسات باخبر نشود.

    امکان شرکت در زوج درمانی از خارج کشور

    برخی از زوج هایی که در خارج از کشور قرار دارند ممکن است که صرفا برای شرکت در جلسات زوج درمانی توانایی بازگشت به کشور را نداشته باشند و یا اینکه برای آن ها بسیار هزینه بر باشد. همچنین باید اشاره کرد که بسیاری از زوج های ایرانی به دلیل متفاوت بودن فرهنگ ایرانی با سایر کشور ها در هنگام مراجعه به جلسات زوج درمانی خارج از کشور دچار تعارضاتی شده و به خوبی نمی توانند به مشکلات خود بپردازند.

    اما توجه به این نکته ضروری است که با وجود این قابلیت تمامی زوج ها حتی از خارج از کشور نیز می توانند در جلسات درمانی آنلاین شرکت کرده و از زوج درمانگر آنلاین مورد علاقه ی خود بهره ببرند.
    سایت هنر زندگی یکی از بهترین سایت های ایران در زمینه ی زوج درمانی آنلاین می باشد. سایت هنر زندگی با استفاده از بهترین درمانگران و مشاوران در سراسر کشور، به زوجین این قابلیت را می دهد تا در جلسات زوج درمانگر آنلاین با تجربه و متخصص شرکت کنند.

     

    زوج درمانگر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x