مشاوره تحصیلی

ساعت مطالعه برای کنکور

برای هر فرد ساعت درس خواندن تفاوت دارد.

  • ساعت مطالعه برای کنکور

    برای کنکور چند ساعت مطالعه لازم است؟  عوامل زیادی در موفقیت کنکور نقش دارد؛ در این میان ساعت مطالعه از فاکتورهای اساسی و تعیین کننده در نحوه عملکرد شما محسوب می‌شود.

    کیفیت درس خواندن شما بیشتر از تعداد ساعات مطالعه حائز اهمیت است. میزان ساعات مطالعاتی یکی از سوالاتی است که ذهن بیشتر دانش آموزانی که خود را برای کنکور آماده می‌کنند، درگیر می‌کند است.

    دقت کنید که ساعات مفید مطالعاتی تضمین کننده موفقیت شماست. پس در تعیین ساعات مطالعاتی برای کنکور باید به موارد دیگری مثل داشتن برنامه ریزی مناسب و تعیین اهداف مطالعاتی، ساعت زیستی بدن، توانایی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود توجه داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

    برای مطالعه در رابطه با برنامه ریزی برای کنکور کلیک کنید.

    داشتن برنامه ریزی برای ساعت مطالعه برای کنکور

    زمانی که ساعات مطالعاتی، طبق توانایی خودتان تعیین میکنید، میتوانید برنامه ریزی دقیق تری برای دروس مطالعاتی خود، منابع درسی و کتاب هایی که تمایل دارید آن ها را مطالعه کنید داشته باشید.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    این برنامه ریزی به شما کمک می‌کند که در روش مطالعاتی خود برای کنکور استرس کمتری داشته باشید و با آمادگی بیشتری خودتان را برای این چالش بزرگ آماده کنید.

    ساعت مطالعه برای کنکور چقدر باید باشد؟

    برای ساعات مطالعه برای کنکور فرمول خاصی وجود ندارد به دلیل اینکه هر فرد ویژگی های خاص خودش را دارد. فهرستی از مطالبی که میخواهید مطالعه کنید لازم است تهیه کنید تا طبق آن از ساعات مطالعاتی که مورد نیازتان است تخمین دقیق تری داشته باشید.

    این مطلب را هم ببینید  17 نکته کلیدی برای دفاع پایان نامه

    با این حال اگر به مصاحبه‌های افرادی که در کنکور موفق شدند نگاهی داشته باشید متوجه می‌شوید که به طور متوسط بین 10-8 ساعت روزانه مطالعه داشته‌اند.

    معمولا پیشنهاد میشود که افراد در ابتدای این راه برای رسیدن به موفقیت تحصیلی  از ساعات کمتر شروع کنند مثلا از روزی سه یا چهار ساعت شروع کرده و کم کم به ساعات مطالعاتی خود بیافزایید.

    دقت کنید که در ابتدا شما بیشترین انرژی و بالاترین انگیزه را دارید اما ساعات مطالعاتی نباید طوری باشد که در روزهای پایانی خسته شوید و توانایی ادامه رقابت را نداشته باشید به دلیل اینکه این زمان سرنوشت ساز است.

    موفقیت تحصیلی زمانی اتفاق می افتد که کم کم و به صورت متعادل در این راه جلو بروید.

    چگونه ساعات مطالعاتی را باید تنظیم کرد؟

    با توجه به توانایی ها و ویژگی هایی که دارید ساعات مطالعه که برای کنکور مورد نیازتان است میتوانید تنظیم کنید. با شناخت ساعت زیستی بدنتان میتوانید متوجه بشید در چه ساعاتی از شبانه روز عملکرد بهتری دارید. بعضی از افراد در صبح عملکرد بهتری دارند و بعضی از افراد دیگر شب‌ها عملکرد بهتری دارند.

    بر همین اساس می‌توانید بهترین بازه یادگیری خود را تعیین کنید. پس از هر 2 – 1/5 ساعت مطالعه، بهتر است زمانی برای استراحت در نظر بگیرید. به صورت دائم مطالعه نکنید به دلیل اینکه بازدهی‌تان کاهش پیدا میکند.

    لازم نیست ساعات مطالعاتی خشک و عیر منعطفی داشته باشید. در صورتی که بیشتر از 13 ساعت روزانه مطالعه می‌کنید به احتمال زیاد در برنامه ریزی خود اشتباهی دارید و یا روش مطالعه و درس خواندن تان درست نیست.

    این مطلب را هم ببینید  علائم و راه های پیشگیری از فرسودگی تحصیلی

    بعضی از افراد برای مطالعه کتاب‌های مختلف کمال گرایی بالایی دارند دقت کنید که با مطالعه بیشتر منابع محدود و مشخص نتیجه بهتری خواهید گرفت.

    انجام تست عشق و ازدواج

    چگونه کیفیت ساعت مطالعه خود را برای کنکور افزایش دهیم؟

    یکی از اشتباهات بزرگی که بعضی از دانش آموزان انجام می‌دهند این است که  برنامه‌ای برای خود تنظیم می‌کنند و خیلی به صورت سخت آن را دنبال می‌کنند. ساعات مفید مطالعاتی و کیفیت آن است که اهمیت دارید.

    پس اگر به هر دلیلی احساس می‌کنید دچار افت عملکرد شدید و یا هجوم افکار مزاحم نمیگذارند که نتیجه خوبی را داشته باشید، مطالعه را کنار بگذارید و به کار دیگر بپردازید تا دوباره تمرکز و بازدهی لازم را پیدا کنید.

    علاوه بر این برای این که کیفیت مطالعه خود را افزایش دهید لازم است روش های درس خواندن برای کنکور و تست زنی را بلد باشید.

    ساعات مطالعاتی کنکوری ها در روزهای طلایی پایانی

    در روزهای پایانی ماراتون رقابت بین دانش آموزان بسیار زیاد افزایش پیدا میکند. روزهای پایانی برای مرور کردن مطالبی مناسب است که در ماه های قبل مطالعه کردید.

    در این روزها سعی کنید به طور جدی تصمیم بگیرید تا این رقابت بزرگ را با موفقیت طی کنید. بسیاری از دانش آموزان در ماه‌ها و یا روز‌های آخر ناامید میشوند یا انگیزه خود را از دست میدهند و خسته میشوند.

    در این موارد برای موفقیت در کنکور و برنامه‌ریزی برای آن مشاوره تحصیلی شما را کمک میکند. علاوه بر این می‌توانید مشکلات روحی خود را در رابطه با کنکور با مشاور متخصص مطرح کنید.

    این مطلب را هم ببینید  انواع مشاوره تحصیلی و 5 تکنیک آن

    رمز موفقیت در کنکور

    زمانی که ساعات مطالعاتی خود را مناسب با حجم کاری و توانایی‌هایتان انتخاب کردید، حالا لازم است که با پشتکار و اراده به سمت هدف سرنوشت ساز تان گام بردارید. نگران اتفاقات ناگهانی که امکان دارد در مسیر برنامه ریزی هایتان اتفاق بی افتد نباشید. در روزهای آینده می‌توانید افت ساعات مطالعاتی را جبران کنید.

    ساعت خوابتان را کم نکنید به دلیل اینکه برای داشتن تمرکز و عملکرد بالا داشتن زمان خواب مناسب 8-6 ساعت لازم است. همچنین ورزش، تغذیه مناسب و ساعاتی برای تفریح کردن را فراموش نکنید به دلیل اینکه در کاهش استرس نقش مؤثری دارند.

    سؤالات متداول

    چه ساعتی از روز درس بخوانیم؟

    برای هر فرد ساعت درس خواندن تفاوت دارد. ولی بهترین زمان درس خواندن زمانی است که شما نسبت به آن شرطی شده باشید. به همین دلیل روانشناسان پیشنهاد میکنند ساعتی را برای درس خواندن انتخاب کنید و هر روز دقیقا در همان ساعت شروع به درس خواندن کنید. تغییر دادن این ساعت باعث خستگی بدن و مغز میشود.

    آیا 18 ساعت درس خواندن و مطالعه برای کنکور خوب است؟

    میزان درس خواندن برای کنکور به توانایی‌های شما بستگی دارد. ولی حقیقتا 18 ساعت درس خواندن به شما اجازه استراحت، خواب کافی، و تغذیه مناسب را نخواهد داد و باعث کاهش عملکردتان میشود.

    تست های شغلی

     

    ساعت مطالعه برای کنکور

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    دکمه بازگشت به بالا