مهارت‌های ارتباطی

شما هم جذب شخصیت های منفی فیلم ها میشوید ؟

این تحقیقات شخصیت های منفی فیلم ها را مورد بررسی قرار میدهد.

  • شما هم جذب شخصیت های منفی فیلم ها میشوید ؟

    آیا شخصیت فیلم مورد علاقه ای دارید؟ چرا یکی را از بسیاری دیگر انتخاب کردید؟

    بسیاری از فیلم‌های پرفروش شامل قهرمانان تاریک،  شخصیت‌های خیالی با ترکیبی از ویژگی‌های مثبت و منفی هستند.

    یک سوال جالب در مورد این پدیده این است که آیا مردم به این دلیل جذب چنین شخصیت هایی می شوند که آنها را به یاد کسی می اندازند که می شناسند و  یا خودشان تحسین می کنند؟ تحقیقات نشان می دهد که پاسخ ممکن است کمی از هر دو باشد.

    بررسی قسمت تاریک

    ربکا جی کراوز و درک دی راکر این موضوع را در قطعه‌ای با نام مناسب با عنوان «آیا بد می‌تواند خوب باشد؟» بررسی کردند. آنها خاطرنشان می کنند که برای جلوگیری از تهدید خود، اگر افراد از نظر ذهنی ناپایدار، غیراخلاقی یا به گونه ای دیگر در یک نور منفی به تصویر کشیده شوند، اغلب از مقایسه با دیگران خودداری می کنند.

    اما آنها این سوال تحریک آمیز را مطرح می کنند که آیا مردم می توانند جذب “نسخه های تیره تر” خود شوند؟ کراوز و راکر پیشنهاد کردند که اگر بتوانیم احساس تهدید خود را پشت سر بگذاریم ، درک شباهت نشان دهنده “ارتباط با خود” است و ما را به رغم ویژگی های منفی خود به دیگران شبیه می کند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    کراوز و راکر برای آزمایش نظریه خود از گزینه مقایسه نسبتاً “ایمن” برای محافظت در برابر تهدید شخصیت های داستانی در داستان ها خود استفاده کردند:

    آنها دریافتند که افرادی که تمایل زیادی به افراد شرور دارند که آنها را شبیه خودشان می دانند نشان می دهد که ما واقعاً جذب این نوع مقایسه ها در زندگی روزمره شده ایم. آنها پنج آزمایش بعدی را انجام دادند که نشان داد شباهت چگونه برای افراد منفی جذابیت ایجاد می کند.

    این مطلب را هم ببینید  فراموشی

    آنها چه نوع شرور تخیلی را مورد بررسی قرار دادند؟ با استفاده از پایگاه داده اشخاص حاوی 3962 شخصیت، شرورهای برجسته شامل جوکر، بدجنس و دارث ویدر بودند. شخصیت هایی که به عنوان افراد غیر شرور به تصویر کشیده شده بودند شامل شرلوک هلمز و یودا بودند.

    برای مطالعه در رابطه با تاثیر فیلم های پورن بر نوجوانان کلیک کنید.

    اگرچه نتایج آنها نشان می‌دهد که کاربران بیشتر شیفته افراد شروری هستند که آنها را شبیه به هم می‌دانند، اما بیان نکردند که چه ویژگی‌های مشترکی دارند.

    کراوس و راکر خاطرنشان کردند که این مهم است، زیرا اگرچه افراد شرور معمولاً از طریق ویژگی‌های منفی خود مانند بی صداقتی ، بی ادبی یا دستکاری نشان داده می شوند ، اما می توانند باهوش ، بامزه و کاریزماتیک نیز باشند.

    آنها حدس می زنند که شاید مردم از احساس مشابه با افراد شرور که آنها را دارای ویژگی های مثبت می دانند لذت می برند و از کسانی که دارای ویژگی های منفی مشترک هستند اجتناب می کنند.

    کراز و راکر خاطرنشان می کنند که نتایج آنها برخلاف تحقیقات قبلی است، که نشان می دهد شباهت درک شده با فردی که تصور می شود “بد” است و علاوه بر اینکه می تواند تهدید کننده باشد، باعث اجتناب نیز میشود.

    آنها متوجه شدند که برعکس این موضوع صادق است و متوجه شدند که در زندگی روزمره، مردم به شرورهای خیالی شبیه به خودشان علاقه مند هستند.

    آنها خاطرنشان می کنند که تحقیقات آنها روشی را برای درک ماهیت انسان پیشنهاد می کند که بیشتر زمینه ای است، با توجه به این که مردم همیشه توسط دیگران که شبیه به هم هستند ناراضی نمی شوند، در واقع می توان آنها را به سمت چنین چهره های تاریکی سوق داد که احساس تهدید خود را ایجاد کرده باشد. کاهش یافته است.

    انجام تست عشق و ازدواج

    در بحث در مورد بینش ارائه شده توسط تحقیقات خود، کراوس و راکر بینشی ارائه می دهند که ممکن است به ما در سنجش شخصیت افرادی که با آنها در رسانه های اجتماعی تعامل داریم نگاه می کند.

    این مطلب را هم ببینید  17 روش افزایش اعتماد به نفس با زبان بدن

    آنها خاطرنشان کردند که واکنش‌های روان‌شناختی به شخصیت‌های خیالی در داستان‌ها را بررسی کردند، که به طور بالقوه می‌تواند توضیح دهد که چگونه و چرا شخصیت ها را ها را در داستان ها انتخاب می‌کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    2 نظرات
    قدیمی‌ترین
    تازه‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    اسماعیل عباسی
    مدیر
    2 سال قبل

    خیلی هم عالی ، فوق العاده بود مطلبتون آقای قهقایی

    دکمه بازگشت به بالا
    2
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x