وبلاگ

آیا با تقسیم مغز به 2 نیمه ذهن نیز تقسیم میشود ؟

یافته های جدید دو دیدگاه ذهن را زیر سوال می برد.

  • آیا با تقسیم مغز به 2 نیمه ذهن نیز تقسیم میشود ؟

    قسمت اصلی مغز شما نئوکورتکس شما است. ظاهراً در اینجاست که آگاهی آگاهانه شما سکونت دارد.

    نئوکورتکس یک اندام دوگانه است ، درست مانند ریه ها و کلیه های شما: در واقع یک جفت نئوکورتکس وجود دارد ، یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست. قسمت چپ و قسمت راست نئوکورتکس هر کدام دارای سیستم بینایی ، شنوایی ، توجه و حرکتی خود هستند.

    بنابراین به نظر می رسد جمجمه شما “دو مغز” را در خود جای داده است. اما اگر چنین است ، چرا شامل دو فرد هوشیار ، چپ و راست نیست؟

    نکته مهم این است که “دو مغز” شما دارای یک ارتباط اصلی است که شامل صدها میلیون فیبر آکسونال است -جسم پینه ای. بیش از 95 درصد از کل اطلاعات مبادله شده بین قسمت چپ و راست نئوکورتکس از جسم پینه ای عبور می کند.

    از نظر بصری ، به نظر می رسد که این ارتباط متقابل کلید وحدت ذهن شما است. به هر حال ، اگر دو مغز در جمجمه شما وجود داشته باشد که به سختی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند ، چگونه می توانند یک نفر را ایجاد کنند؟

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    جالب است که این ایده به صورت تجربی قابل آزمایش است. در بیماران “مغز شکافته” ، جسم پینه به منظور جراحی کاهش می یابد تا تشنج های صرعی غیر قابل درمان را کاهش دهد.

    در وحدت ذهن در این بیماران دچار شکاف مغزی چه اتفاقی می افتد؟ وقتی مغز آنها را تقسیم می کنید ، آیا شخص را نیز تقسیم می کنید ، در نتیجه دو نفر ایجاد می کنید؟

     

     

    اسپری و همکارانش این موضوع را مورد بررسی قرار دادند و شواهدی یافتند که در مغز شکافته ، ذهن نیز شکافته شده است و عنوان اصلی ما را تأیید می کند شهود که دو مغز نمی توانند یک نفر را ایجاد کنند.

    اسپری در سال 1981 برنده جایزه نوبل برای تحقیقات جدا از مغز خود شد. نه تنها این ، همانطور که خود اسپری اشاره کرد ، به نظر می رسد که یافته های وی جهان بینی مادی را اثبات می کند.

    اگر می توانید ذهن را با تقسیم مغز تقسیم کنید ، این نشان می دهد که واقعاً می توان ذهن را با مغز یکسان کرد.

    این مطلب را هم ببینید  پاورپوینت های روانشناسی

    چگونه اسپری نشان داد که ذهن شکافته شده است؟ شواهد اصلی او نیاز به کمی درک عصبی دارد. سیستم بینایی در قسمت چپ مغز محرک ها را در میدان دید راست را پردازش می کند (همه چیز در سمت راست جایی که با چشمان خود ثابت می کنید) در حالی که قسمت راست مغز اطلاعات را در میدان دید چپ پردازش می کند.

    علاوه بر این ، ما می دانیم که قسمت چپ نئوکورتکس زبان و دست راست را کنترل می کند ، در حالی که قسمت راست دست چپ را کنترل می کند.

    انجام تست عشق و ازدواج

    حال اگر تصویری در قسمت دید چپ نمایش داده شود ، چه اتفاقی می افتد؟ تصویر در قسمت راست مغز دیده می شود ، اما در قسمت چپ دیده نمی شود.

    برای مطالعه در رابطه با اهداف زندگی از دیدگاه های مختلف کلیک کنید.

    در یک فرد بالغ سالم ، این مهم نیست. هر دو قسمت با هم یک نفر را در بر می گیرد که تمام میدان بینایی را درک کرده و کل بدن را کنترل می کند. با این حال ، اگر دو مغز دو فرد متفاوت را در خود جای دهند ، چه اتفاقی می افتد؟ اکنون فقط “راست” می تواند تصویر را ببیند در حالی که “چپ” نمی تواند.

    با این حال ، از آنجا که قسمت چپ نئوکورتکس زبان را کنترل می کند ، بیمار نمی تواند بگوید که چیزی دیده است. با این حال ، او ممکن است بتواند نشان دهد که تصویر را با دست چپ ، که توسط “راست” کنترل می شود ، مشاهده کرده است.

    بنابراین ، فرضیه تفکیک ذهن پیش بینی روشنی دارد: اگر تصویری در میدان دید چپ ارائه شود ، “چپ” باید به صورت شفاهی نشان دهد که او چیزی ندیده است ، اما “راست” ، که نمی تواند صحبت کند اما می تواند دست چپ را حرکت دهد ، باید بتواند با استفاده از آن دست نشان دهد که تصویر را دیده است! اسپری و گازانیگا این پیش بینی را آزمایش کردند ، و اینک این دقیقاً همان چیزی است که آنها پیدا کردند.

    چپ می گوید که او چیزی ندیده است اما راست می تواند تصویری از تصویر را روی صفحه بکشد.

    احتمالاً منصفانه است که بگوییم این ایده که می توانیم دو ذهن را با قطع جسم بدن شخص ایجاد کنیم ، در دهه های بعد ارتدوکسی شد. این کار به هزاران دانشجوی کالج آموزش داده شده است و بسیاری از افرادی که متخصص مغز و اعصاب نیستند شنیده اند که می توانید با تقسیم مغز دو نفر را ایجاد کنید. پرونده بسته شد؟

    این مطلب را هم ببینید  بیش فعالی یا نقص توجه (ADHD)

    نه چندان سریع. دلایل متعددی برای زیر سوال بردن نتایجی وجود دارد که اسپری ، گازانیگا و دیگران به دنبال آن بودند. اول ، هم بیماران مغزی شکسته و هم افراد نزدیک به آنها گزارش می دهند که هیچ تغییر عمده ای در فرد پس از عمل رخ نداده است.

    وقتی با بیمار ارتباط برقرار می کنید ، هرگز این حس را به خود نمی گیرید که در حال حاضر افراد متفاوتی در سر بیمار زندگی می کنند.

    اگر ذهن واقعاً شکافته شده باشد ، بسیار گیج کننده خواهد بود. در حال حاضر ، شما تنها فرد آگاه در نئوکورتکس خود هستید. شما آگاهانه کل میدان بینایی خود را درک می کنید و کل بدن خود را کنترل می کنید. با این حال ، اگر ذهن شما تجزیه شود ، این امر به طور چشمگیری تغییر می کند.

    تست های شغلی

    شما دو نفر می شوید: “چپ” و “راست”. چپ فقط آنچه را که در میدان دید راست قرار دارد می بیند و سمت راست بدن را کنترل می کند در حالی که “راست” آنچه را در میدان دید چپ است و سمت چپ بدن را کنترل می کند.

    هر دو “چپ” و “راست” نیمه کور و نیمه فلج خواهند بود. برای هر یک از آنها به نظر میرسد شخص دیگری مسئول نیمی از بدن است.

    با این حال ، بیماران هرگز نشان نمی دهند که احساس می کند شخص دیگری نیمی از بدن را کنترل می کند. عزیزان بیماران نیز پس از جراحی متوجه تغییر چشمگیر در فرد نشده اند.

    آیا همه ما – خود بیماران ، اعضای خانواده آنها و ناظران بی طرف – نشانه هایی را که نشان می دهد یک نفر مجرد توسط دو نفر جایگزین شده است ، از دست می دهیم؟ اگر ناگهان کنترل نیمی از بدن خود را از دست داده اید ، آیا نمی توانید متوجه آن شوید؟ آیا ممکن است در مورد این اتفاق برای همسر یا فرزندتان توجه نکنید؟

    ثانیاً ، ما (و دیگران) اخیراً شواهد محکمی علیه یافته های ادعایی اسپری و گازانیگا یافته ایم. ما آزمایشی را انجام دادیم که در آن دو بیمار مغز شکسته مشاهده کردند که تصویری در میدان دید چپ ظاهر می شود.

    این مطلب را هم ببینید  مانع

    اگر ذهن بیمار به “چپ” و “راست” تقسیم شود ، فقط “راست” این تصویر را می بیند در حالی که “چپ” نمی بیند. از آنجا که “چپ” زبان و همچنین دست راست را کنترل می کند ، بیمار نمی تواند به صورت شفاهی نشان دهد که تصویری را دیده است یا این کار را با دست راست انجام می دهد.

    با این حال ، این چیزی نیست که ما پیدا کردیم. برعکس ، اگر تصویری در میدان دید چپ ظاهر شود ، بیمار هم به صورت شفاهی و هم با دست راست نشان می دهد که تصویر را دیده است.

    علاوه بر این ، هشدارهای کاذب تقریباً وجود نداشت – اگر تصویری ظاهر نمی شد ، بیمار تقریباً هرگز به دروغ ادعا نمی کرد که چیزی را دیده است. ما دریافتیم که بیماران با وظیفه نامگذاری اشیا در میدان دید چپ دست و پنجه نرم می کنند.

    در ابتدا ، این باعث می شد که یک بیمار گاهی اوقات نشان دهد که وقتی تصویری در سمت چپ تثبیت ظاهر می شود ، چیزی نمی بیند ، احتمالاً به این دلیل که نمی تواند آنچه را که دیده است نامگذاری کند.

    با این حال ، پس از دستور دادن به بیمار که فقط میگویدچیزی را نمی بیند در حالی که واقعاً چیزی نمی بیند ، در مقابل دیدن شیئی که نمی تواند نامش را ببیند ، مشاهده میکند،  این امر متوقف می شود.

    پس چه خبر است؟ آیا تقسیم مغز منجر به شکاف ذهن می شود؟ ما معتقدیم که این سوال هنوز حل نشده است و تحقیقات بیشتری لازم است. عملیات تقسیم مغز دیگر انجام نمی شود ، بنابراین پنجره فرصت برای یافتن پاسخ در حال بسته شدن است.

    با این حال ، یافته های ما این دیدگاه را در مورد این که بیماران مغزی دارای دو ذهن هستند ، تردید را جدی می کند.

    یایر پینتو یک عصب شناس در دانشگاه آمستردام. او علاقه مند است که مغز چگونه آگاهی ایجاد می کند و آیا ما اراده آزاد داریم .

     

    آیا با تقسیم مغز به 2 نیمه ذهن نیز تقسیم میشود ؟
    آیا با تقسیم مغز به 2 نیمه ذهن نیز تقسیم میشود ؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x