روابط زناشویی و جنسی

مشکلات جنسی در مردان

به بررسی مشکلات جنسی مردان و راه درمان آنها می‌پردازیم.

  • آشنایی با نشانه ها و بهترین راه درمان مشکلات جنسی در مردان!

    مشکلات جنسی در مردان از جمله مسائلی است که می‌تواند تاثیرات نامطلوب خود را بر جنبه‌های مختلف زندگی آنان بگذارد و این مشکلات امروزه آنقدر شیوع پیدا کرده‌اند که لازم است توجه جدی به آن شود.

    شایع‌ترین مشکلات جنسی در مردان شامل اختلالات نعوظ، اختلالات انزال، اختلال ارگاسم و بی میلی جنسی می‌باشد که خوشبختانه اکثر آنان قابل درمان هستند و با تشخیص علت اولیه آن می‌توان از راه‌های درمانی مختلف استفاده کرد.

    در صورتی که از مشکلات جنسی رنج می‌برید و به دلایلی از جمله احساس خجالت زدگی از بیان آن‌ها هراس دارید بهتر است با بهره بردن از مشاوره جنسی آن هم به صورت تلفنی برای درمان و بهبود وضعیت خود اقدام نمایید.

    مشکلات جنسی در مردان قابل درمان است!

    مشکلات جنسی در مردان از شایع‌ترین کژکاری‌های جنسی هستند که بسیاری از زوجین درگیر آن می‌شوند و باعث می‌شوند که فرد در طول رابطه به اوج لذت جنسی نرسد.

    مشکلات جنسی به ندرت سلامت بدن را به خطر می‌اندازند ولی عوارض جانبی سنگینی مثل افسردگی و اضطراب با خود به همراه دارند. همچنین این مسئله تاثیرات خود را بر کیفیت زندگی مردان نیز خواهد گذاشت. با این حال اکثر مشکلات جنسی با روش‌های اصولی به راحتی قابل درمان هستند و جای نگرانی در این باره وجود ندارد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    دلایل اصلی مشکلات جنسی در مردان

    مشکلات جنسی به دو دلیل عمده فیزیکی و روانی به وجود می‌آیند که در ادامه درباره آنان صحبت ‌می‌کنیم.

    دلایل فیزیکی

    دلایل فیزیکی می‌تواند ناشی از یک مشکل ژنتیکی یا ابتلای فرد به بیماری‌های مختلف در طول زندگی باشد. همچنین گاهی افراد به مصرف داروهایی روی می‌آورند که در نتیجه آن مشکلات جنسی برای مردان به وجود می‌آیند. از مهم‌ترین عوامل فیزیکی در این مسئله عبارت اند از:

    1. دیابت
    2. بیماری‌های قلبی و عروقی
    3. مشکلات عصبی
    4. اختلالات هورمونی
    5. نارسایی کلیوی و کبدی
    6. اعتیاد به الکل و مواد مخدر
    7. مصرف برخی داروها مانند ضد افسردگی و ضد فشار خون
    این مطلب را هم ببینید  آمار اختلالات روانی (mental-disorders)

     

    مشکلات جنسی در مردان

     

    دلایل روانی

    دلایل روانی می‌تواند بیش از عوامل فیزیکی در بی میلی جنسی مردان و به طور کلی مشکلات جنسی آنان نقش داشته باشند. همچنین از آنجایی که دغدغه‌های ذهنی تاثیرات خود را بر جنبه‌های دیگر روابط نیز می‌گذارد مشکلات جنسی بیشتری را برای مردان پدید می‌آورد.

    شایع‌ترین عوامل روانی عبارت اند از:

    1. اضطراب
    2. خستگی
    3. استرس
    4. احساس گناه
    5. نگرانی در مورد عملکرد جنسی
    6. مشکلات زناشویی و خانوادگی
    7. آسیب‌های جنسی گذشته

    موارد رایج مشکلات جنسی در مردان

    اختلالات جنسی در مردان انواع متعددی دارد که دسته بندی عمده آن‌ها به شرح زیر است.

    اختلالات انزال

    انزال زودرس: در این حالت قبل از دخول و یا بلافاصله پس از دخول، انزال صورت می‌گیرد. این حالت شایع‌ترین اختلال در عملکرد جنسی مردان است.

    انزال تاخیری یا مهار شده: در این حالت انزال بسیار آهسته صورت می‌گیرد.

    انجام تست عشق و ازدواج

    انزال پس رونده: در این حالت مایع منی در اوج لذت جنسی به جای خروج از آلت تناسلی به سمت مثانه بر می‌گردد. این اختلال بیشتر به علت مشکلات مثانه و یا جراحی پروستات و مثانه اتفاق می‌افتد.

    اختلال نعوظ

    این اختلال با نام ناتوانی جنسی نیز نامیده می‌شود. در این حالت فرد به نعوظ کافی و مناسب برای عملکرد جنسی مناسب نمی‌رسد. اصلی ترین دلیل این اختلال، فشار روانی و آسیب در ناحیه تناسلی است. همچنین برخی از داروها نیز در بروز اختلال نعوظ نقش دارند.

    نعوظ دائم و طولانی مدت: این حالت ربطی به میل جنسی ندارد و یک اختلال بسیار نادر است. این مشکل خطرناک می‌باشد و در صورت بروز سریعا باید به پزشک مراجعه شود.

    این مطلب را هم ببینید  روانشناسی ترس

     

    مشکلات جنسی در مردان

     

    اختلال در ارگاسم

    در این حالت فرد در طول رابطه جنسی به ارگاسم نمی‌رسد و یا مدت زمان بسیار زیادی برای رسیدن به ارگاسم نیاز دارد. در برخی مواقع فرد تنها از طریق خود ارضایی یا رابطه جنسی دهانی به ارگاسم می‌رسد.

    آبکی شدن اسپرم، ژله ای شدن اسپرم و یا نیامدن آب منی به طور کلی از دیگر مشکلات مربوط به ارگاسم می‌باشد.

    میل جنسی مهار شده (بی میلی جنسی)

    در این حالت فرد به رابطه جنسی تمایل کمی نشان می‌دهد و یا میل جنسی خود را به طور کامل از دست می‌دهد. این حالت به دلیل عوامل روانی مثل استرس و مشکلات زناشویی و عوامل فیزیکی مثل کاهش هورمون تستوسترون ایجاد می‌شود.

    انواع راه درمان مشکلات جنسی در مردان

    اکثر مشکلات جنسی قابل درمان هستند. پزشکان پس از تشخیص علت اولیه، راه‌های درمانی را متناسب با علت آن به کار می‌گیرند. راه‌های درمانی عبارت اند:

    تست های شغلی

    دارو درمانی

    داروهای تادالافیل، سیلدنافیل، واردنافیل و استاکسین جریان خون را در آلت تناسلی افزایش می‌دهند و به این طریق به بهبود اختلال نعوظ کمک می‌کنند.

    داروی پرومسنت و اسپری‌های موضعی در درمان انزال زودرس موثر هستند. مصرف این داروها سریعا مشکلات جنسی مردان را از بین نمی‌برد و فرد به هیجان و انگیزش جنسی نیاز دارد.

    لازم به ذکر است که این داروها عوارضی همچون سردرد، برافروختگی، سوءهاضمه و کیپ شدن بینی به همراه دارد.

     

    مشکلات جنسی در مردان

     

    هورمون

    در صورتی که علت اختلالات جنسی مشکلات هورمونی باشد از درمان جایگزینی تستوسترون استفاده می‌شود. کسانی که از هورمون جایگزین استفاده می‌کنند، پس از 5 تا 15 دقیقه به حالت نعوظ می‌رسند. البته این زمان تحت تاثیر میزان دوز دریافتی هورمون متفاوت است.

    این مطلب را هم ببینید  7 رفتار غلط زنان در زندگی که مردان را فراری می‌دهد

    وکیوم

    وکیوم یک پمپ است که به صورت دستی یا باطری کار می‌کند. فرد باید لوله را روی آلت خود قرار دهد و هوای لوله را به سمت بیرون خارج کند. به این وسیله خون در آلت تناسلی جریان می‎یابد و فرد به حالت نعوظ می‌رسد.

    این وسیله باعث می‌شود که فرد به مدت 30 دقیقه حالت نعوظ داشته باشد. برخی مردان ممکن است پس از استفاده از وکیوم دچار درد و کبودی شوند ولی به طور کلی اکثر افرادی که از این روش استفاده می‌کنند، دیگر دچار ناتوانی جنسی نمی‌شوند.

    جراحی

    در صورتی که علت مشکل جسمی باشد و هیچ یک از روش‌های درمانی موثر واقع نشوند از روش جراحی استفاده می‌شود. در روش جراحی، ایمپلنت نیمه سخت یا قابل تورم داخل آلت تناسلی قرار داده می‌شود.

    روان درمانی

    روان درمانی به فرد کمک می‌کند تا ترس، احساس گناه و استرس خود را در حین رابطه جنسی کنترل کند. ایجاد شرایط گفت و گو بین زوجین در مورد مشکلات کمک می‌کند تا فشار روانی ناشی از مشکلات زناشویی کاهش پیدا کند.

    ممکن است ناتوانی جنسی به دلایل محیطی مثل نداشتن محیط امن و خصوصی برای رابطه ایجاد شده باشد که با بحث و ریشه‌یابی این دلایل قابل حل و درمان خواهند بود. مشاوره جنسی می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلی را ناگفته باقی نگذارید و به راه‌حل قطعی برسید.

    سوال متداول درباره مشکلات جنسی در مردان

    چه عواملی در به وجود آمدن بی میلی جنسی در مردان نقش دارد؟

    عوامل روانی مثل استرس و مشکلات زناشویی و در کنار آن عوامل فیزیکی مثل کاهش هورمون تستوسترون می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد.

     

    مشکلات جنسی در مردان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x