آسیب شناسی فردی

چرا بیکاری می تواند بدتر شود در حالی که تعداد کمتری در اطراف وجود دارد

برای افراد جوان بیکار ، دنیای اجتماعی آنها بطور فزاینده ای فراتر از محله گسترش می یابد

  •  چرا بیکاری می تواند بدتر شود در حالی که تعداد کمتری در اطراف وجود دارد

    سطح بیکاری یک آزمایش مهم برای تأثیر اقتصادی COVID-19 خواهد بود. برخی از بخشها شاهد اخراج کارکنان به صورت دسته جمعی بوده اند و تأثیر طولانی مدت بر مشاغل می تواند به این معنی باشد که بسیاری از آنها شغل خود را برای همیشه از دست می دهند.

    به غیر از ایجاد مشکلات مالی ، بیکاری می تواند از نظر روحی و روانی ضرر داشته باشد. تحقیقات که من و همکارم انجام دادیم نشان می دهد که تأثیر منفی بر سلامت روانی بسته به محل زندگی شما متفاوت است.

    ممکن است انتظار داشته باشید که افراد بیکار وقتی در مکانهایی با نرخ بیکاری بالا زندگی می کنند ، بدتر می شوند ، فقط به این دلیل که به نظر می رسد آنها شغلی پیدا نمی کنند. اما چیزی که ما پیدا کردیم برعکس بود.

    در عوض ، با افزایش نرخ بیکاری در کل محله ، اثر روانی منفی بیکاری بر روی افراد کاهش یافت. به بیان ساده ، وقتی در محاصره همسایگان بیکار هستید بیکاری کمتر آسیب می بیند.

    ما با تطبیق یک نظرسنجی بزرگ خانوار که وضعیت بهزیستی روانی افراد و وضعیت اشتغال آنها را با داده های محلی بازار کار پوشش می دهد ، این را کشف کردیم.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    با استفاده از این اطلاعات ، ما توانستیم تأثیر منفی بیکاری بر بهزیستی روانی را بررسی کنیم ، و اینکه آیا در برخی از محله ها بیشتر از دیگران تأثیر منفی دارد یا خیر.

    به عنوان مثال ، ما دریافتیم که میانگین شکاف بین بهزیستی روانی افراد بیکار و شاغل سه برابر بیشتر در محله هایی با کمترین نرخ بیکاری است.

    این مطلب را هم ببینید  همدلی و اختلال شخصیت مرزی (BPD) چه ارتباطی باهم دارند؟

    یکی از توضیحات این امر مربوط به انتظارات اجتماعی قوی در مورد کار است. مردم اغلب در هنگام کار نکردن احساس گناه و شرم را درونی می کنند زیرا بیکاری را نقض هنجارهای سنتی اجتماعی می دانند.

    بنابراین در حالی که سطوح بیشتر بیکاری ، یافتن شغل جدید را دشوارتر می کند ، ممکن است هزینه روانی بیکاری را نیز کاهش دهد ، زیرا فشار اجتماعی برای کار وقتی در محاصره همسایگان بیکار قرار گیرد ، چندان قوی نخواهد بود.

    ما همچنین دریافتیم که “مزایای” ذهنی بودن در همسایگی بیکار برای مردان بیشتر از زنان است. و به نظر می رسد برای افراد نسبتاً مسن بیکار در سن کار اهمیت بیشتری دارد.

    شاید محتمل ترین توضیح برای تفاوت بین زنان و مردان این باشد که انتظارات اجتماعی در مورد اشتغال برای مردان به دلیل نقش های سنتی جنسیتی که هنوز مردان را” نان آور “ببینید . در نتیجه ، مردان ممکن است از هر چیزی که انگ بیکاری را کاهش می دهد سود بیشتری ببرند.

    وقتی نوبت به سن می رسد ، گروه های نسبتاً مسن تر به احتمال زیاد تعامل با همسایگان خود ، بنابراین مقایسه های محلی ممکن است اهمیت نسبی بیشتری پیدا کند.

    برای مطالعه تاثیر بیکاری بر اعتیاد کلیک کنید.

    ایجاد اشتغال هدفمند

    برای افراد جوان بیکار ، دنیای اجتماعی آنها بطور فزاینده ای فراتر از محله گسترش می یابد و به شکل های آنلاین و مجازی شبکه در می آید.

    معنای این کار در عمل این است که آنها به همان اندازه (اگر نه بیشتر احتمال دارد) خود را با افرادی که در خارج از محله خود زندگی می کنند مقایسه کنند.

    انجام تست عشق و ازدواج

    تفاوت بین محله هایی که ما کشف کرده ایم می تواند در زمینه سیاسی برای مقابله با بیکاری مفید باشد. همانطور که افراد شاغل کمتر متعهد به مشاغلی هستند که از نظر آنها کیفیت پایینی دارد ، این احتمال نیز وجود دارد که بیکاران وقتی در محله هایی با نرخ بیکاری بالا زندگی می کنند ، متعهد به یافتن شغل (حداقل کارهایی با کیفیت پایین) نباشند.

    این مطلب را هم ببینید  تفاوت الگو های زبانی زنان و مردان

    این امر ممکن است به ویژه در بریتانیا ، کشوری که از نظر تعداد شغل نمره خوبی دارد ، اهمیت داشته باشد ، اما در مورد کیفیت کار مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.

    به طور کلی ، تحقیقات ما اهمیت عوامل غیرمالی را در توضیح تأثیر روانی منفی بیکاری نشان داده است.

    اگرچه زندگی در محله ای با نرخ بیکاری نسبتاً بالا می تواند تأثیر روانی بیکاری را کاهش دهد ، مهم است که بدانیم بیکاری همیشه برای سلامت روانی مضر است – و به طور قابل توجهی فقط میزان مضر بودن آن از مکانی به مکان دیگر متفاوت است.

    بیکاری

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x