آسیب شناسی فردی

تفاوت الگو های زبانی زنان و مردان

مردان بیشتر به دنبال کمک هستند و در مورد "درد دل" دردناک در وبسایت های معتبر صحبت می کنند.

  • تفاوت الگو های زبانی زنان و مردان

    یک مطالعه جدید در نوع خود الگوهای زبان و انتخاب کلماتی که مردان و زنان هنگامی که به طور ناشناس به دنبال مشاوره آنلاین از غریبه ها برای رابطه هستند، از آنها استفاده می کنند.

    این یافته‌ها اخیراً در مجله روابط اجتماعی و شخصی منتشر شده است.

    این مقاله با نشان دادن اینکه، برخی از کلیشه های جنسیتی را در هم می شکند، به طور کلی، مردان دردهای عاطفی بیشتری را در طول جدایی از یکدیگر تجربه می‌کنند تا اینکه آشکارا در زمینه‌های دنیای واقعی اعتراف کنند

    جایی که خطر پیامدهای اجتماعی منفی مرتبط با بحث آشکار درد دل وجود دارد.

    برای این مطالعه، رایان بوید، نویسنده ارشد و همکارانش، ویژگی‌های جمعیت شناختی و الگوهای زبانی 184631 مرد و زن را که به دنبال مشاوره روابط در Reddit(یک وبسایت جمع‌آوری اخبار اجتماعی آمریکایی، رتبه‌بندی محتوای وب، و وب سایت بحث و دارای تالار گفتگو است)  بودند، تجزیه و تحلیل کردند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    به گفته محققان، این اولین تجزیه و تحلیل  داده‌های زبانی است که توسط “کمک جویان رابطه” در در دسترس عموم استفاده می شود.

    «یافته‌های ما نشان می‌دهد که برخلاف زمینه‌های سنتی، مردان بیشتر به دنبال کمک برای روابط خود هستند [و] احساسات خود را بیشتر بیان می‌کنند (مثلاً بحث در مورد موضوع «درد دل»)

    نویسندگان توضیح می دهند کلماتی مانند “دلشکسته”، “حسرت”، “گریه” و “شکستگی” اغلب زمانی که مردان برای مقابله با درد دل خود درخواست کمک می کردند، استفاده می شد.

    برای مطالعه در رابطه با دلبستگی کلیک کنید.

     

    تفاوت الگو های زبانی زنان و مردان

     

    مردان در وب سایت ردیت بیشتر به “درد دل” و “آسیب عاطفی” اشاره می کنند.

    انجمن r/relationships subreddit خود به این صورت توصیف می شود: “جامعه ای که بر اساس کمک به مردم و هدف ارائه بستری برای مشاوره روابط بین فردی ساخته شده است.

    ما به دنبال پست هایی از کاربرانی که دارای معضلات ارتباطی خاص و شخصی که می توانند به آنها در حل آنها کمک کنند  هستیم.

    ” وقتی خطر عواقب اجتماعی کم باشد یا اصلاً وجود نداشته باشد، مردانی که به دنبال مشاوره روابط از دیگران هستند، مایلند احساسات خود را پنهان کنند و آشکارا در مورد درد و آسیب ناشی از دل درد صحبت کنند.

    انجام تست عشق و ازدواج

    این انجمن یک انجمن آنلاین عظیم با بیش از سه میلیون عضو است. این به روانشناسان اجتماعی نگاهی نادر به احساس مردان و زنان واقعی بر اساس داده‌های زبان طبیعی در یک محیط “نسبتا شخصی” و ناشناس می‌دهد

    این مطلب را هم ببینید  چگونه افراد شکنجه گر می شوند

    بیشتر آنچه در مورد مشکلات رابطه می دانیم از مطالعات انجام شده بر روی افراد زوج درمانی است. که شامل یک زیرمجموعه نسبتاً خاص از افراد است – افرادی که زمان، پول و انگیزه لازم برای کار روی مشکلات روابط خود را دارند.

    اولین نویسنده شارلوت انتویستل در یک انتشار خبری گفت. ما می‌خواستیم نه تنها بفهمیم که عموم مردم چه مشکلاتی را بیشتر تجربه می‌کنند، بلکه می‌خواستیم بفهمیم چه کسی کدام مشکلات را بیشتر تجربه می‌کند.»

    بوید افزود: «هنگامی که ما در حال انجام مطالعه بودیم، متوجه شدیم که این فرصت مهمی است تا بسیاری از ایده های مشترک در مورد تفاوت های جنسیتی در روابط را مورد آزمایش قرار دهیم.

    ” به عنوان مثال، آیا واقعاً مردان از نظر عاطفی کمتر از زنان در روابط سرمایه گذاری می کنند یا اینطور است که مردان صرفاً به دلیل به اشتراک گذاشتن احساسات خود مورد انتقاد قرار میگیرند.

    برخلاف توزیع‌های جنسیتی معمولی که در محیط‌های آفلاین یافت می‌شود، که در آن زنان بیشتر به دنبال مشاوره روابط از یک درمانگر حرفه‌ای هستند. 54.62٪ از کاربران r/relationships Reddit مرد و 45.38٪ زن بودند.

    همانطور که انتظار می رود، افرادی که در پلتفرم( پلتفرم کسب و کاری است که فضای مناسب و زیرساختی برای رابطه ی میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ایجاد می کند که باعث فراگیر شدن کسب و کار می شود) r/relationships پست می گذارند نسبت به بزرگسالان میانسال که بیشتر از طریق فضای مجازی به دنبال کمک هستند، به طور قابل توجهی جوان تر (متوسط ​​سن 24 سال) هستند.

    این مطلب را هم ببینید  8 راه برای جلوگیری از جویدن ناخن

    بوید خاطرنشان کرد: «به طور سنتی، زنان نسبت به مردان بیشتر احتمال دارد مشکلات رابطه را شناسایی کنند، به درمان فکر کنند و به دنبال درمان باشند.

    با این حال، وقتی انگ‌های اجتماعی سنتی را از مردان به دلیل کمک‌جویی و به اشتراک گذاشتن احساساتشان حذف می‌کنید، به نظر می‌رسد که آن‌ها به همان اندازه که زنان در تلاش هستند در روابط خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند، سرمایه‌گذاری می‌کنند.»

    این تحقیق همچنین نشان می دهد که در دوران نوجوانی، پسران (N = 5447) نسبت به دختران نوجوان (N = 1828) به دنبال مشاوره در مورد Reddit هستند.

    تست های شغلی

    “اگرچه کاوش ما در خصوص ویژگی های جمعیت شناختی، نگاه جدیدی به افرادی که به دنبال کمک آنلاین هستند، می دهد، ما متذکر می شویم که این یافته ها ممکن است به سادگی منعکس کننده ترکیب کلی تر  باشد که به سمت مردان جوان گرایش پیدا می کند.”

    مطالب ضروری روابط

    همچنین ممکن است دختران بدون ترس از خطر عواقب منفی اجتماعی مرتبط با بحث در مورد موضوعات بسیار شخصی بدون ردای گمنامی، اطلاعات مربوط به روابط خود را با دوستان به اشتراک بگذارند.

    از طرف دیگر، پسرها ممکن است به Reddit روی بیاورند زیرا ناشناس بودن پلتفرم آسیب‌پذیری و خطر عواقب شرم‌آور اجتماعی را کاهش می‌دهد.

    مردها هنگام بحث درباره درد دل بیشتر از “کلمات ما” استفاده می کنند. زنان، به طور کلی، بیشتر از “کلمات من” استفاده میکنند

    آخرین مطالعه  در مورد ماهیت کمک گرفتن از غریبه ها به صورت آنلاین از طریق پلت فرم r/relationships Reddit، برخی از نشانگرهای زبانی را برای سبک های دلبستگی را روشن می کند.

    در همین راستا، تحقیقات قبلی (هایدون و همکاران) نشان داده است که به طور متوسط، زنان ممکن است بیشتر از مردان مستعد دلبستگی مشغول باشند.

    “هنگام بحث در مورد روابط خود، زنان (نسبت به مردان) از زبانی استفاده می کردند که بیشتر با حالت دلبستگی مشغول بود (منطبق با یافته‌ها و انتظارات تحقیقات قبلی، با استفاده از کلمات بیشتر، زبان متمرکزتر بر خود (یعنی کلمات I) نویسندگان می نویسند

    این مطلب را هم ببینید  همدلی و اختلال شخصیت مرزی (BPD) چه ارتباطی باهم دارند؟

    آنها می‌افزایند: «برعکس، مردان الگوهای زبانی را نشان دادند که با حالت دلبستگی ایمن سازگارتر بود: استفاده بیشتر از کلمات ما، واژه‌های وابستگی، و کلمات عاطفی مثبت، همراه با نرخ پایین‌تر واژه‌های من.

    با این حال، برخی از الگوهای نشان‌دهنده دلبستگی نادیده‌انگیز در میان مردان (نسبت به زنان) وجود داشت.

    نگاهی به استفاده از کلمات من” در مقابل کلمات ما در آهنگ Whitney Houston “Where Do Broken Hearts Go” نمونه ای از فرهنگ عامه است که نشان می دهد چگونه استفاده از ضمیر ممکن است سبک دلبستگی افراد را منعکس کند.

    بسیاری از زبان این آهنگ (به عنوان مثال، “هر چه تلاش می کنم، تو همیشه در ذهن من هستی”) می تواند به عنوان بازتاب یک قهرمان زن که وابستگی ذهنی را تجربه می کند تفسیر شود.

    گفته شد، اگرچه آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که زنان ممکن است بیشتر مستعد حالت‌های دلبستگی مشغول باشند – و به طور کلی مردان ممکن است به دلبستگی ایمن‌تر تمایل داشته باشند – این مطالعه معیارهای سبک دلبستگی را بر اساس “من صحبت می کنم” در مقابل “ما صحبت می کنیم.” (به “ما- گفتگو با روابط سالم تر و شادتر مرتبط است.”) تعیین نکرد.

    نویسندگان توضیح می‌دهند: ما نمی دانیم که سبک های دلبستگی مختلف تا چه حد خود به خود انتخاب شده اند

    تحقیقات بیشتری برای درک کامل اینکه چگونه کلیشه‌های جنسیتی بر الگوهای زبانی مردان و زنان در هنگام جستجوی مشاوره روابط آنلاین تأثیر می‌گذارند، مورد نیاز است.

    ما خوشبین هستیم که تحقیقات آینده بتواند تجزیه و تحلیل های ما را بهبود بخشد و اصلاح کند و بینش عمیق تری در مورد زمان بندی، چرخه زندگی و عوامل تعدیل کننده ارائه دهد که بر زمان، مکان، چرایی و چگونگی کمک گرفتن افراد برای روابط بین فردی خود تأثیر می گذارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x