دسته‌بندی نشده

معرفی کتاب استراتژی خوب استراتژی بد اثر ریچارد روملت

این کتاب تمامی خرافات و تفکرات درهم و برهمی که اساس بسیاری از استراتژی‌هاست را کنار زده و راهی روشن برای خلق و پیاده‌سازی استراتژی قدرتمند اقدام‌محور در جهان واقعی را فراهم می‌سازد.

  • معرفی کتاب استراتژی خوب استراتژی بد

    کتاب استراتژی خوب استراتژی بد اثر ریچارد روملت یکی از جذابترین کتابهایی است که در حوزه استراتژی منتشر شده است. مطالعه این کتاب در این زمینه دید نسبتا روشنی پیرامون واقعیت استراتژی ایجاد میکند. با این که این راه، بی نهایت است، اما درک بیشتر قدمی به جلو هر چند کوچک خواهد بود.

    هدف کتاب استراتژی خوب استراتژی بد این است که شما را از تفاوت های شگرفی که میان استراتژی خوب و استراتژی بد وجود دارد، آگاه سازد و در جهت شکل دادن به استراتژی های خوب، یاری رسان شما باشد.

    استراتژی خوب

    استراتژی خوب، کاری بیشتر از به پیش راندن ما به سوی یک هدف یا چشم انداز انجام می دهد. استراتژی خوب، به چالش هایی که با آنها مواجه ایم، صادقانه اعتراف کرده و برای غلبه بر آنها رویکردی را تدارک می بیند.

    هر چه این چالش ها بزرگتر باشند، استراتژی خوب، تلاش ها را متمرکزتر و هماهنگ تر می نماید تا حرکت قدرتمند رقابتی یا حل مناسب مسئله محقق گردد. متاسفانه، استراتژی خوب، نه یک قانون بلکه یک استثناست و این، مشکلی رو به رشد است.

    استراتژی بد

    رهبران سازمانی، بیشتر اوقات می گویند که استراتژی دارند، اما این گونه نیست. در عوض، آنها طرفدار چیزی هستند که من آن را استراتژی بد می خوانم. استراتژی بد، گرایش به دور زدن جزئیات مزاحم -از قبیل مشکلات- دارد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    استراتژی بد، قدرت انتخاب و تمرکز را نادیده می گیرد، در عوض تلاش می کند تا جمع کثیری از تقاضاها و علایق گیج کننده را با یکدیگر تطبیق دهد.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب انقلاب پلتفرم اثر جفری پارکر

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب استراتژی خوب استراتژی بد و ده ها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 180 خلاصه کتاب کسب و کار رابینیا را تهیه کنید.

    قسمتی از کتاب استراتژی خوب استراتژی بد

    با گوریل‌ها کشتی نگیرید!

    در سال ۲۰۰۰، مشاور شرکت نوپایی بودم که موفق به ثبت ختراع جهت تولید لباس‌هایی شده بودند که ذرات باران را دفع میکرد، در دمای پایین گرم میشد و در دمای بالا سرد. اعضای تیم به این مهارت جدید بسیار می‌بالیدند و بسیار هیجان‌زده بودند، یک برند انتخاب کرده بودند و درحال مذاکره جهت جذب سرمایه بودند.

    سوزان بیشترین حمایت را ازین تیم کرده بود، با این حال در سومین دور تامین سرمایه علاقه ای نشان نداد و گفت باید هوشمندانه تر عمل کنیم. در حال حاضر بهترین کار این است که این شرکت را یکجا به یک شرکت بزرگ تولید منسوجات بفروشیم.

    تیم نوپا دربرابر این حرفها موضعی دفاعی گرفت. سوزان جواب داد: شما کاری خارق العاده انجام داده اید و فناوری شگفت انگیزی راخلق کرده اید، کارتان در کلاس جهانی اهمیت دارد، اما ایجاد یک شرکت تولیدی پوشاک بازی جدیدی است.

    نا امیدی اتاق را فراگرفته بود. سوزان ادامه داد: ببینید مثل این می ماند که شما در مسابقه دوی صد متر مدال طلای المپیک را برنده شده اید، اما شما میخواهید به جای مسابقه دو، بروید وبا گوریل ها کشتی بگیرید. ایده خوبی نیست ومن نمی توانم ازشما پشتیبانی کنم.

    تصویر سازی جالب سوزان باعث شد نظر مدیرعامل عوض شود چون نمی خواست با گوریل ها گلاویز شود.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب قدرت عادت اثر چارلز دوهیگ

    نویسنده کتاب استراتژی خوب استراتژی بد

    ریچارد روملت، از برترین اندیشمندان حوزه استراتژی در جهان است. او به عنوان یکی از اثربخش‌ترین افراد در حوزه مدیریت شناخته شده است و حتی برخی او را غول حوزه استراتژی خوانده‌اند.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 180 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 180 خلاصه کتاب رابینیا رو تهیه کنی. با این کار میتونی مسیرتو 180 درجه تغییر بدی.
    مشاهده 180 خلاصه کتاب صوتی

    انجام تست عشق و ازدواج
    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x