معرفی کتاب

معرفی کتاب تافته های جدابافته اثر مالکوم گلدول

نکته ای که در سراسر کتاب تافته های جدابافته، توجه آدمی را به خود جلب می کند این است که اگر مایلیم کاری را به شکل بهتری انجام دهیم باید ساعت های بیشتری را برای آن وقت بگذاریم.

  • معرفی کتاب تافته های جدابافته

    مالکوم گلدول در این کتاب الهام بخش، زندگی غول های تجارت، نابغه های علمی، ستارگان ورزش و موسیقی دان ها را بررسی می کند و نشان می دهد آنها چه وجوه اشتراکی دارند. او به فراسوی نتایج چشمگیر، اسطوره ها و افسانه ها می نگرد تا به ما نشان دهد چه دلیلی برای موفقیت اشخاص وجود دارد.

    وجه اشتراک بیل گیتز با گروه بیتلز چیست؟ ضریب هوشی شما چه ارتباطی با حقوقتان دارد؟ شالیزارها چه ربطی به تبحر ریاضی دارند؟ و … مالکوم گلادول در این کتاب به این پرسش ها پاسخ می دهد.

    این کتاب از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

    قسمت اول “Opportunity” که شامل ۵ فصل است

    قسمت دوم “Legacy” که شامل ۴ فصل می‌شود.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    در قسمت اول این کتاب نمونه‌های موفق اجتماعی مانند گروه موسیقی Beatles و یا بیل گیتس موسس مایکروسافت و بازیکنان موفق تیم ملی هاکی کانادا بررسی می‌شوند.

    در مقدمه این کتاب مالکوم گلدول می‌گوید به دنبال این نیست که بگوید افراد چگونه هستند، بلکه هدف او این است که بگوید این افراد از کجا آمده‌اند و چه مسیری را در زندگی خود طی کرده‌اند که به موفقیت رسیده‌اند و در این مورد که خانواده، جامعه و دوستان چه اثری در موفقیت این افراد داشته‌اند، بحث می‌کند.

    این نوع نگرش در واقع بسیار جالب است که باعث می‌شود ما داستان‌های افسانه‌ای در مورد این افراد را کنار بگذاریم و بتوانیم خودمان راحت‌تر و بهتر با آ‌ن‌ها مقایسه کنیم.

    گلدول در این کتاب با افرادی مانند Christopher Langan نیز مصاحبه می‌کند که دارای ضریب هوشی بسیار بالا (195) بوده‌اند. اما هرگز به انسان‌های بسیار موفقیت تبدیل نشده‌اند.

    همینطور در فصل ۹ این کتاب گلدول این ایده را مطرح می‌کند که موفقیت دانش‌‌آموزان در فرهنگ‌ها و جوامع مختلف به شدت به محیط غنی از دانش اطراف آن‌ها بستگی دارد. در نهایت در انتهای کتاب می‌گوید که این کتاب را به خاطر autobiography زندگی خود ننوشته است اما می‌توان دلایل موفقیت او را نیز با همین روش سنجید.

    فصل های کتاب تافته های جدابافته

    1. مقدمه: راز رزه‌تو
    2. فصل اول: اثر متیو
    3. فصل دوم: قانون 10000 ثانیه
    4. فصل سوم: مشکل نابغه‌ها، قسمت اول
    5. فصل چهارم:مشکل نابغه‌ها، قسمت دوم
    6. فصل پنجم: سه درس از جو فلوم
    7. فصل ششم: هارلن، کنتاکی
    8. فصل هفتم: نظریه‌ قومی سقوط هواپیماها
    9. فصل هشتم: شالیزارهای برنج و آزمون‌های ریاضی
    10. فصل نهم: معامله ماریتا
    11. فصل دهم: سخن آخر، یک داستان جامائیکایی

    با خواندن کتاب تافته های جدابافته چه چیزهایی را یاد می‌گیریم؟

    در این کتاب با دیدگاهی کاملا متفاوت به موفقیت و فرصت‌هایی که زندگی در اختیار ما قرار می‌گیرد نگاه شده است و در مورد این مطلب صحبت می شود که چرا برخی از افراد موفق هستند و برخی نه.

    در واقع این کتاب به شما می‌گوید که بودن در جای مناسب و در زمان مناسب تاثیر زیادی روی موفقیت شما خواهد داشت. مثال‌هایی که در این کتاب گفته می‌شود دید شما را به موفقیت تغییر می‌دهد.

    تافته های جدا بافته به شما می گوید که چطور فرهنگ و تلاش زیاد می‌تواند شما را از یک فرد معمولی به نابغه تغییر دهد و آی‌کیوی بالا می‌تواند بی‌اهمیت‌ترین چیز در موفقیت باشد.

    از قانون ۱۰،۰۰۰ ساعت برای موفقیت می‌گوید و این‌که چرا نوابغ امروز تکنولوژی از جمله ایلان ماسک و جابز و بیل‌گیتس توانستند به موفقیت برسند و این‌که چرا همه آنها متولد ۱۹۵۴ یا ۱۹۵۵ هستند و بسیاری نکات هیجان‌انگیز دیگر درباره رازهای موفقیت.

    اگر تمایل دارید تا مباحث دیگر در مورد موفقیت دست پیدا کنید خلاصه صوتی کتاب تافته های جدا بافته به شما پیشنهاد می‌شود. علاوه بر این کتاب شما به صدها کتاب دیگر نیز دسترسی پیدا خواهید کرد.

    انجام تست عشق و ازدواج

    ترجمه کتاب تافته های جدابافته

    این کتاب تا کنون با نام های مختلف و توسط افراد مختلف ترجمه شده است، از جمله می توان موارد زیر را نام برد :

    • کتاب نخبگان چگونه نخبه می شوند ؛
    • کتاب از ما بهتران: داستان موفقیت ؛
    • کتاب استثنایی ها: داستان موفقیت؛ ؛
    • کتاب غیرمعمولی ها: داستان موفقیت ؛
    • کتاب داستان موفقیت نخبگان ؛
    • کتاب داستان موفقیت؛

    نویسنده کتاب تافته های جدابافته

    مالکوم گلدول (Malcolm T. Gladwell) متولد ۳ سپتامبر ۱۹۶۳ روزنامه نگار، نویسنده، و جامعه‌شناس عامه کانادایی متولد بریتانیا است. وی از سال ۱۹۹۶ در هیئت تحریریه نیویورکر بوده‌است. شهرت او بیشتر به عنوان نویسنده کتاب‌های نقطه اوج، پلک زدن ، و آوتلایرز (خارق العادگان) می‌باشد.

    در سال ۲۰۰۵، مجله تایم مالکوم گلدول را یکی از صد فرد با نفوذ خود نامید. وی در سال ۲۰۰۷ جایزه اول انجمن جامعه‌شناسی آمریکا را برای ممتازی در گزارش مسائل اجتماعی دریافت کرد.

    گلدول همچنین در سال ۲۰۰۷ یک مدرک افتخاری دکترای ادبی (Doctor of Letters) از دانشگاه واترلو دریافت کرد.

     

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x