معرفی کتاب

معرفی کتاب داشتن یا بودن اثر اریک فروم

در کتاب کمتر مشهور اما بسیار خواندنی داشتن یا بودن اثر اریک فروم، روانشناس و جامعه شناس مشهور، با الهام از نظرات کارل مارکس و زیگموند فروید، دوگانه فلسفی جدیدی را مطرح میکند.

  • معرفی کتاب داشتن یا بودن اثر اریک فروم

    کتاب داشتن یا بودن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

    دنیای امروز به شکل فزاینده‌ای مصرف‌گرا است به گونه‌ای که هر روز به‌کمک رسانه‌ها و دنیای تبلیغات، احساس نیازهای بیشتری ایجاد می‌کند. بسیاری از این احساس نیازها کاذب هستند و اگر به خودمان نیاییم، این زیاده‌روی ها، آسیب‌های بسیاری را به همراه خواهند داشت؛ آسیب‌هایی مانند فروپاشی اخلاقی، بی‌اهمیت شدن ارزش‌های انسانی، نا‌عدالتی‌های اجتماعی و…

    چنانچه موضوعاتی از این قبیل برای شما حائز اهمیت است و یا اگر از آن دسته افرادی هستید که چند ساعت بعد، از حجم و تنوع خریدهای جدیدشان شوکه و پشیمان می‌شوند و لزوم ایجاد تغییراتی بنیادین را در خود یا اطرافیانتان احساس می‌کنید، شنیدن این کپسول صوتی برایتان سودمند خواهد بود.

    معرفی نویسنده کتاب داشتن یا بودن

    اریک فروم (Erich Fromm) نویسنده، روانکاو، جامعه‌شناس آمریکایی-آلمانی در 23 مارس سال 1900 در آلمان به دنیا آمد. نام او به آلمانی اریش تلفظ می‌شود و به همین دلیل است که این نام در برخی از پایگاه‌ها و کتاب‌ها دیده می‌شود. اریک فروم تحصیلات خودش را در دانشگاه‌های هایدِلبرگ و مونیخ تکمیل کرد و دوره‌ی تخصص خود را در موسسه روانکاوی برلین ادامه داد.

    او در سال 1934 به آمریکا مهاجرت کرد و در دانشگاه کلمبیا‌ی نیویورک مشغول به تدریس شد. فروم دورانی را هم در دانشگاه مستقل ملی مکزیک خدمت کرد. اریک فروم در اواخر عمرش به سوئیس رفت و در سال 1980 در سوئیس درگذشت.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x