معرفی کتاب

معرفی کتاب شغل مورد علاقه اثر آلن دوباتن

خواندن کتاب شغل مورد علاقه انگار دوباتن می‌نشیند کنارت و دستی بر سرت می‌کشد و تو را تسلی می‌دهد. می‌گوید کجاها نباید به خودت سخت بگیری و کجاها بیخود خودت را سرزنش کرده‌ای. و واقعا این تسلی‌بخشی تو را آرام می‌کند.

  • معرفی کتاب شغل مورد علاقه اثر آلن دوباتن

    در بخشی از مقدمه‌ی این کتاب آمده است: “اگر برخی از کسانی را در نظر بگیریم که در طول تاریخ شغل رضایت‌بخشی داشته‌اند و سعی کنیم حدس بزنیم که آزمون‌های فعلی احتمالاً چه توصیه‌ای به آنان می‌کردند، کم و بیش درمی‌یابیم که این پیش‌بینی‌ها چقدر ناکافی‌اند.

    تصور کنید موتزارت آزمون MBTI را انجام می‌داد، و پس از اینکه به سؤال‌ها پاسخ می‌داد، احتمالاً به وی توصیه‌هایی از این جنس می‌شد «مشاغل بهینه برای شما آن‌هایی هستند که مستلزم کار تخیل‌ورزانه با ایده‌ها و طراحی‌ها هستند….

    از جمله‌ی این مشاغل این‌ها هستند: هنرها، بازیگری، نویسندگی خلاقانه و همچنین طراحی تجسمی، کار در موقعیت‌هایی که هیچ مجموعه‌ی دستورالعمل مشخصی در کار نیست.

    نمونه‌هایی از این مشاغل چنین هستند طراح گرافیکی، مشاور آموزشی، برنامه‌ریز جشن‌ها، مدیر ارتباطات عمومی» این توصیه‌ها خیلی با اپرای دون ژوان یا کلارینت کنسرتو در لاماژور فاصله دارد.

    متاسفانه ما برای ایجاد یک رابطه یا یافتن یک شغل، خود را چندان نیازمند تمرین و آموزش نمی‌دانیم. در حالی که فرض همیشگی‌مان این است که مثلاً کودکان نیازمند صدها ساعت تدریسِ مدبرانه هستند تا در ریاضیات مهارت یابند یا یک زبان خارجی بیاموزند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    اما اگر در طول چندین سال تحصیلی، برنامه‌ی درسی مدرسه شامل ماده‌ی درسی تقریباً روزانه‌ای با این موضوع باشد که چگونه از پس یک رابطه برآییم یا چگونه شغلی بیابیم که بااستعدادها و علائق ما جور درآید، برایمان عجیب به نظر می‌رسد.”

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب شغل مورد علاقه و صدها کتاب پرفروش دیگر، پکیج 365 میکروبوک به شما پیشنهاد می‌شود.

    کتاب شغل مورد علاقه مناسب چه کسانی است؟

    مخاطبان این کتاب می‌تواند از دانشجویانی که آماده‌ی ورود به بازار کار می‌شوند تا افراد میانسالی که قصد دارند زندگی حرفه‌ای خود را بازآفرینی کنند، گسترده باشد.

    اما برای کسانی که به سختی در فرایند تصمیم‌گیری متوقف شده‌اند، دوباتن بسیار تسلی‌بخش و پذیرا صحبت می‌کند. می‌گوید کجاها نباید به خود سخت بگیرید و کجاها بی‌دلیل خود را سرزنش کرده‌اید. به همین طریق، فرایند را تلطیف می‎‌کند.

    بخش‌هایی از کتاب شغل مورد علاقه

    یکی از خارق‌العاده‌ترین ویژگی‌های عصر ما، که ناگفته بدیهی فرض می‌شود، این پیش‌فرض است که باید بتوانیم شغلی بیابیم که نه تنها برایمان قابل تحمل باشد و کفاف مخارجمان را بدهد، بلکه باید عمیقا آن را شغلی ارزشمند بدانیم، ناظر به هدفی بسیار مهم باشد و دوستی و خلاقیت در آن شکوفا باشد.

    مهمترین مانع از بین سه مانع این است که ندانیم در پی چه هستیم: اگر این مانع برطرف نشود، تحصیلات و فرصت‌های موجود در بازار کار نمی‌توانند وعده‌های خویش را عملی سازند.

    کاملا منطقی (و حتی نشانه سلامت) است که استعدادهای خویش را نشناسیم و ندانیم باید آنها را چگونه به کار بگیریم. کاملا منطقی است که ندانیم باید سراغ چه کاری برویم.

    بینش و بلوغ بسیاری می‌طلبد که این حقیقت را از یاد نبریم که هنگامی بیشترین خدمت را به دیگران میکنیم و بیشترین سهم را در جامعه خواهیم داشت که پرتخیل‌ترین و اصیل‌ترین جنبه‌های شخصی وجودمان را وارد شغلمان کنیم.

    تصمیم‌گیری بر حسب وظیفه، درآمدی حداقلی را برایمان تضمین میکند اما تنها کار خالصانه و پرلذت است که به موفقیت‌های عظیم می‌انجامد.

    ریشه‌ی میان‌مایگی این است که بیشتر از کارها و حرفهای عموم مردم پیروی کنیم تا افکار و احساساتی که در ذهن خودمان در گردش است.

    انجام تست عشق و ازدواج

    درباره نویسنده کتاب شغل مورد علاقه

    اَلَن دو باتن(زاده ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ )یک نویسنده، فیلسوف و مجری تلویزیون ساکن بریتانیا است.
    کتاب‌های او موضوعات مختلفی را به شیوه‌ای فلسفی با تأکید بر ارتباط آن با زندگی روزمره بررسی می‌کند.
    در سال ۲۰۰۸ او یکی از اعضای هیئت مؤسس یک سازمان جدید آموزشی با نام مدرسه زندگی بود.

    دو باتن دوره دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد ولی برای نوشتن کتب فلسفی به زبان ساده، آن را نیمه کاره رها کرد. مهم‌ترین کتب الن دو باتن، تسلی بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر و پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، نام دارند.

    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x