معرفی کتاب

کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلیر

با مطالعه کتاب عادت های اتمی تغییرات کوچک و ساده‌ای ایجاد میکنید که نتایج بزرگی به همراه دارند.

  • کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلیر

    عادت‌ها ۴۰ درصد رفتارهای روزانه ما را تشکیل می‌دهند. بنابراین نقش به سزایی در ساختار کلی شخصیت و زندگی‌مان دارند. از طرف دیگر می‌دانیم هر ماده از تعداد زیادی اتم تشکیل شده و با تغییر اتم‌ها مواد تغییر خواهند کرد. از کنار هم قرار دادن این دو نکته می‌توان دریافت که چرا در عنوان از واژه اتم استفاده شده‌است.

    به طور کلی عبارت عادت‌های اتمی به ما این پیام را انتقال می‌دهد که ما از عادت‌هایمان تشکیل شده‌ایم و با تغییر عادت‌های کوچکی که داریم و خرده عادت‌های روزانه‌مان، می‌توانیم به طور کلی رفتارها، ساختارها و حتی روند زندگی‌مان را دست خوش دگرگونی قرار دهیم.

    زمانی که از خرده عادت های روزانه شروع کنیم، شکستن و تغییر دادنشان به مراتب آسان‌تر از عادت‌های اساسی‌مان هست و دیرتر از راهی که شروع کرده‌ایم احساس خستگی می‌کنیم، بنابراین بیشتر در‌ مسیرمان می‌مانیم و با انگیزه ادامه می‌دهیم.

    کتاب عادت های اتمی نوشته جیمز کلیر، برای اولین بار سال ۲۰۱۸ به چاپ رسید. جیمز کلیر در این کتاب با استناد به استدلال‌ها و مثال‌های واقعی از تحقیقات خود در زمینه‌های متعدد مانند ورزش، هنر، علم، تجارت و تاریخ، سعی بر قانع کردن خواننده دارد.

    در کتاب عادت های اتمی نویسنده، هر عادت را متشکل از سه لایه معرفی می‌کند. به عبارت دیگر برای شکستن و تغییر هر عادت سه مرحله وجود دارد:

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی
    1. تغییر فرآیند:‌ روند‌هایی که به افراد برای رسیدن به اهدف کمک می‌کنند.
    2. تغییر نتایج: نتایجی مانند کاهش وزن، دویدن مسافت ۵ کیلومتر.
    3. تغییر هویت: باورهایی که موجب عمل می‌شوند.

    نویسنده بیان می‌کند که عموم مردم برای تغییر عادت‌ها از تغییر نتیجه شروع می‌کنند، یعنی به طور سیستمی با قدم آخر آغاز می‌کنند و به همین جهت با شکست مواجه می‌شوند. به عقیده نویسنده در ابتدا باید با تغییر هویت شروع کنیم، یعنی مهم نیست که مردم به چه چیزی می‌خواهند برسند، بلکه مهم این است که به چه کسی می‌خواهند تبدیل شوند.

    نویسنده معتقد است که اگر یک نفر بر هویت مد نظرش تمرکز کند، رفتارها و اعمالی انجام می‌دهد که مطابق با آن هویت عمل می‌کند. برای مثال؛ هدف دویدن ۵ کیلومتر نیست، بلکه هدف اصلی دونده شدن است. زمانی که تمرکز بر تغییر هویت باشد، تغییرات در فرآیند و رفتار شکل می‌گیرند و درنهایت منجر به تغییر و دستیابی به نتایج نهایی می‌شود.

    چهارچوب های شکل‌گیری عادت از دیدگاه نویسنده

    1. اشتیاق:‌ انگیزه‌های دنبال کردن؛ شما باید عادت‌ها را جذاب کنید.
    2. نشانه‌ها: محرک‌ها و نشانه‌ها در محیط؛ شما باید آن را آشکار کنید.
    3. پاداش: بازخورد رضایت از اشتیاق‌ها؛ عادات باید رضایت بخش شوند.
    4. ساده سازی: اقداماتی که انجام می‌دهیم؛ عادت‌ها باید برای شروع کمی آسان و سپس به تدریج سخت شوند. آسان کردن به معنای کارهای آسان نیست، بلکه به معنای حذف همه اصطکاک‌هایی است که مانع انجام کارها می‌شوند.

    در ادامه جمیز کلیر، برای هر یک از عناصر فوق که در چارچوب قرار دارند، توصیه‌های عملی دارد و به خواننده می‌گوید که با تغییر چه چیز‌هایی می‌توان حضور عناصر را موثرتر کرد.

    آنچه به جذابیت کتاب عادت‌های اتمی می‌افزاید این است که به «چگونگی» ایجاد عادت‌ها اهمیت زیادی می‌دهد و حتی در رابطه با چگونگی تدوین و تنظیم اهداف (یا بهتر بگوییم سیستم‌ها) راه کار می‌دهد. در واقع، نویسنده ایده تغییر اهداف را بی اعتبار می‌کند و بیشتر روی تغییر سیستم‌ها تمرکز می‌کند.

    برای دریافت خلاصه کتاب صوتی عادت های اتمی و صدها کتاب پرفروش دنیا کلیک کنید.

    نویسنده کتاب عادت های اتمی

    جیمز کلیر یکی از بهترین نویسندگان و سخنرانان ‌آمریکایی است که روی عادت‌ها، تصمیم گیری و بهبود تمرکز دارد. او نویسنده کتاب عادت‌های اتمی، شماره ۱ پرفروش نیویورک تایمز، است. این کتاب بیش از ۵ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است و به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده است.

    کلیر سخنران دائم در ۵۰۰ کمپانی ثروت است، همچنین سخنرانی‌های او در مجلاتی مانند تایم، نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال به نمایش درآمده است. خبرنامه محبوب “۳-۲-۱” او هر هفته برای بیش از ۱ میلیون مشترک ارسال می‌شود.

    جیمز در این خبرنامه داستان‌هایی از زندگی خودش و نخبه‌های ورزشی، هنری و تجاری می‌نویسد و بیان می‌کند که چگونه با تغییر عادت‌ها توانسته‌اند زندگی‌شان را متحول کنند.

    کتاب عادت‌های اتمی یا «Atomic Habits» یکی از آثار فوق‌العاده او است که به بررسی دو هدف می‌پردازد. اول اینکه چگونه عادت‌های خوب را در خود ایجاد کنیم و دوم اینکه چطور عادت‌‎های بد در خود به طور کلی ریشه‌کن کنیم.

    انجام تست عشق و ازدواج

    در کتاب عادت های اتمی یاد می‌گیریم چگونه:

    1. بر نبودِ انگیزه و اراده غلبه کنیم.
    2. سیستمی طراحی کنیم که هر روز 1 درصد بهتر شویم.
    3. عادت‌های بد را بشکنیم و به عادت‌های خوب بچسبیم!
    4. محیط‌مان را طوری طراحی کنیم که در آن موفقیت آسان‌تر باشد.
    5. هویت قوی‌تری را توسعه دهیم و به خودمان اعتقاد داشته باشیم.
    6. تغییرات کوچک و ساده‌ای ایجاد کنیم که نتایج بزرگی به همراه دارند.
    7. و مهم‌تر از همه، چگونه این ایده‌ها را در کار و زندگی‌مان به اجرا در آوریم.
    8. چطور وقتی در مسیر اشتباهی قرار می‌گیریم، مجددا به مسیر درست برگردیم.
    9. برای عادت‌های جدید وقت بگذاریم (حتی وقتی زندگی با ما سر ناسازگاری دارد).
    10. از اشتباهاتی اجتناب کنیم که اغلب افراد، موقع تغییر عادات‌شان مرتکب می‌شوند.
    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 365 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 365 میکروبوک رو تهیه کنی. با این کار میتونی یه نسخه بهتر از خودت بسازی 😉
    مشاهده 365 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x