دسته‌بندی نشده

معرفی کتاب اقتصاد ناهنجاری های پنهان اجتماعی

اگر از آن دسته افرادی هستید که دلتان می‌خواهد بدانید در دنیای اطرافتان چه می‌گذرد و به تصاویر کلی‌تری از جهان از زوایای دید مختلف علاقه‌مندید نگاه لویت و دابنر نگاه نو و جذابی است. نگاهی که می‌تواند دیدگاه‌های عمیق‌تری در ارتباط با یک سری مسائل اجتماعی ایجاد کند. این کتاب می‌تواند عینک جدیدی برای نگاه به دنیا باشد

  • معرفی کتاب اقتصاد ناهنجاری های پنهان اجتماعی

    کتاب اقتصاد ناهنجاری های پنهان اجتماعی با عنوان اصلی «freakonomics: a rogue economist, explores the hidden side of everything » اولین بار سال ۲۰۰۵ منتشرشده است. این کتاب ۲۶۹ صفحه‌ای سعی می‌کند درباره‌ی رابطه‌ی اقتصاد با همه‌چیز بحث کند.

    کتاب اقتصاد ناهنجاری های پنهان اجتماعی بر اساس داده‌هایی که در کشورهای ژاپن و آمریکا به‌دست‌آمده است، به تجزیه‌وتحلیل وقایع پرداخته است، اما آن‌قدر کتاب جامعی است که می‌توان مطالب آن را به آنچه در سراسر جهان می‌گذرد عمومیت بخشید.

    کتاب اقتصاد ناهنجاری های پنهان اجتماعی کتابی است که در آن نویسندگان تلاش کرده‌اند پژوهش‌های دقیق علمی را به شکلی بیان کنند که کتابشان برای خواننده‌ی عمومی هم قابل‌استفاده باشد. درواقع این کتاب هم برای متخصصان و دانشگاهیان بسیار کاربردی است و هم کسانی که از اطلاعات تخصصی در این زمینه‌ها برخوردار نیستند می‌توانند از اطلاعات این کتاب استفاده کنند.

    بر اساس کتاب اقتصاد ناهنجاری های پنهان اجتماعی سال ۲۰۱۰ فیلم مستندی ساخته‌شده است. این فیلم توانسته است نظر منتقدان زیادی را به خود جلب کند

    استیون لویت، اقتصاددان آمریکایی، در کتاب اقتصاد ناهنجاری های پنهان اجتماعی تلاش کرده تا با تلفیق اقتصاد، علوم اجتماعی و علم آمار و داده، از دیدگاهی جدید و متفاوت به رویدادها و روندهای مختلف اجتماعی نگاه کند و از این طریق به مخاطب خود نشان دهد که هر آنچه در جامعه پذیرفته شده و یا کارشناسان امر بر آن اصرار دارند، لزوماً درست و بر پایه مطالعات و مستندات علمی و معتبر نیست.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    استیون لویت که خود استاد دانشگاه شیکاگو هم هست، سعی‌اش در این کتاب بر این بوده تا با تکیه بر اطلاعات و داده‌های موجود، ابعاد جدیدی از کاربردهای علم اقتصاد را در تحلیل رویدادهای اجتماعی به نمایش بگذارد.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب تفکر تند و کند اثر دنیل کانمن

    در واقع لویت در این کتاب بر این مسئله متمرکز بوده که نشان دهد با استفاده از ابزارهای علم اقتصاد و داده‌هایی که چندان توجهی به آنها نمی‌شود، می‌ توان رفتارهای فردی و اجتماعی را، حتی اگر پنهانی باشند، تجزیه و تحلیل کرده و به نتایج معتبر، کاربردی و مفیدی دست یافت.

    برای دریافت خلاصه صوتی کتاب اقتصاد ناهنجاری های پنهان اجتماعی و ده ها کتابی که هر فرد باید در زندگی خود خوانده باشد، فقط کافیست پکیج 180 خلاصه کتاب کسب و کار رابینیا را تهیه کنید.

    روایت داستان‌گونه اطلاعات و یافته‌های علمی و همچنین نگاه نقادانه به موضوعات و مسائلی که به نظر چندان مبهم و نادرست نیستند، باعث شده کتاب بسیار جذاب و گیرا باشد.

    کتاب اقتصاد ناهنجاری های پنهان اجتماعی با این نگاه نوشته شده که انگیزه‌ها پایه زندگی مدرن هستند و فهمیدن آنها یا اغلب کنجکاوی درباره آنها، تقریبا کلید حل همه معماهاست از جرائم توام با خشونت گرفته تا تقلب در ورزش و قرار ملاقات‌های اینترنتی.

    مواردی که در فصل‌های مختلف کتاب، به شکلی علمی و با اتکا به آمارها و داده‌های موجود به آنها پرداخته شده، عبارتند از:

    • نگرش متعارف غالباً اشتباه است.
    • غالبا تغییرات شدید، علت‌های دور از ذهن و ظریفی دارند.
    • کارشناسان – از جرم‌شناسان تا کارگزاران بنگاه مسکن – از مزیت اطلاعاتی‌شان استفاده می‌کنند تا کارشان را پیش ببرند.
    • دانستن اینکه چه چیزی را اندازه بگیریم و چگونه اندازه بگیریم، دنیای پیچیده را ساده‌تر می‌کند.

    اگرچه برخی از موضوعات مطرح شده در فصل‌های مختلف و سؤالات پاسخ داده شده از بافت و فرهنگ ما دور و برای مخاطبان ایرانی شاید ناشناخته و غریب باشند، اما این باعث نمی‌شود که مطالعه کتاب آموزنده و لذتبخش نباشد. به خصوص اینکه نوع روایت و موارد مورد اشاره، غیرتخصصی و بر اساس سلیقه و دانش مخاطب عام انتخاب شده است.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب استراتژی خوب استراتژی بد اثر ریچارد روملت

    نویسنده کتاب اقتصاد ناهنجاری های پنهان اجتماعی

    استیون لویت اقتصاددان آمریکایی دانشگاه شیکاگو است. لویت سال ۱۹۶۷ در لوئیزیانا به دنیا آمده است. او سال ۱۹۸۹ در رشته‌ی اقتصاد از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد و ۵ سال بعد نیز دکترای خود را در همین رشته از «انستیتو فناوری ماساچوست» دریافت کرد. از آن زمان تاکنون او فعالیت‌های علمی بسیار زیادی انجام داده است

    استیون لویت سال ۲۰۰۳، دو سال پیش از نگارش این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی «جان بیتز کلارک» برای فعالیت‎‌هایش درزمینه‌ی کاهش جرائم در اجتماع شده است، این جایزه‌ای است که به اقتصاددانان زیر ۴۰ سال تعلق می‌گیرد.

    مجله‌ی تایمز سال ۲۰۰۶ و پس از نگارش کتاب اقتصاد ناهنجاری‌های پنهان اجتماعی لویت را در فهرست «صدنفری که دنیای ما را شکل داده‌اند» قرارداد.

    انجام تست عشق و ازدواج
    برای گوش دادن به خلاصه ارزشمند این کتاب و 180 کتاب دیگر ، توصیه میکنیم محصول 180 خلاصه کتاب رابینیا رو تهیه کنی. با این کار میتونی مسیرتو 180 درجه تغییر بدی.
    مشاهده 180 خلاصه کتاب صوتی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x