انگیزه و موفقیت

اهداف زندگی از دیدگاه های مختلف

هدف از زندگی ساختن چیزی متفاوت است؛ متفاوت و مثبت!

  • اهداف زندگی از دیدگاه های مختلف

    هدف شما از زندگی چیست؟ چرا هر فرد در زندگی خود باید هدف داشته باشد؟ زندگی یک مسیر طولانی است که باید مقصدی برای آن تعیین کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. اگر غیر از این باشد زندگی بیهوده ای پیش روی شماست. هدف به نقطه ای گفته می‌شود که با تلاش و آگاهی باید برای رسیدن به آن تلاش کرد. افرادی که هدفی در زندگی خود ندارند، روت و ناامیدی به سراغ آنها می‌آید. هرکس می‌تواند هدف متفاوتی را برای خود تعیین کند. مثلا فردی رسیدن به قدرت و مقاوم و برخی از افراد داشتن زندگی عاشقانه را هدف زندگی خود می‌دانند. همراه ما در سایت آموزشی و پژوهشی رابینیا باشید تا در ادامه به بررسی اهداف مختلف در زندگی از دیدگاه متفکران بزرگ دنیا بپردازیم.

    هر فرد باید هدف زندگی خود را بداند

    هر کسی از همان دوران کودکی به دنبال هدف و معنای زندگی خود به روش‌های مختلف است. سوالی که ذهن هر انسانی را به خود جلب می‌کند، این است که از کجا آمده‌ایم؟ چرا آمده‌ایم و به کجا می‌رویم؟ بی هدفی و پوچی منجر به ناامیدی و ابتلا به اختلالات روانی چون افسردگی می‌شود. بعد اگر به دنبال یک زندگی سالم و پویا هستید باید بدانید خواسته و هدفتان در زندگی چیست. با آگاهی از اهداف خود قادر به برنامه ریزی و حرکت خواهید بود. در این صورت هر وقت که به زندگی خود بنگرید از چرایی و چگونگی زندگیتان اطلاع خواهید داشت.

    هدف از زندگی از دید افراد مختلف

    از آنجایی که افراد از دیدگاه خودشان به زندگی نگاه می‌کنند، به شکل کلی هدفی را تحت عنوان هدفی والا تعیین کرد. از این رو، با بررسی نقل قول برخی بزرگان که در زندگی خوشبخت و هدفمند بوده اند، به چشم انداز روشنی می‌رسیم. اهدافی که در ادامه ذکر شده پاسخ و نقل قولی از چندین متفکر بزرگ است. به نظر می‌رسد که این افراد هدف زندگی خود را پیدا کرده‌اند؛ پس دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست.

    این مطلب را هم ببینید  روش‌های افزایش انگیزه

    برای مطالعه جملات طلایی هدفمندی کلیک کنید.

    کریستین ماری شلدون (Christi Marie Sheldon)

    “تنها هدف زندگی که‌ می‌‌تواند ارضاکننده‌ی روح آدمی‌ باشد، عشق است. اجازه بدهید آنچه روح‌تان را لبریز از شادمانی می‌کند راه را به شما نشان‌ بدهد. این تمام کاری است که باید انجام بدهید؛ فرصت‌ها را رهبری کنید!”

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    گری واینرچوک (Gary Vaynerchuk)

    “هدف از زندگی میراثی است که مثل ستاره‌ی شمالی همه‌ی خانواده‌ی مرا در آینده هدایت خواهد کرد.”

    او موسس سک کمپانی ساخت سریال و رسانه‌ها اجتماعی است و دوست دارد که احساسات انسان‌ها را به واقعیت تبدیل کند. گری سعی دارد به انسان‌ها نشان دهد که در عصر اینترنت هم می‌توان کارهای مورد علاقه را انجام داد.

    بری دونپورت (Barrie Davenport)

    “هدف از زندگی، آگاهانه و عاشقانه زیستن در لحظه است، بی‌پروا عشق ورزیدن، همیشه آموختن و به دنبال ماجراجویی و رشد بودن و گسترش صلح و مهربانی در تمام طول مسیر زندگی.”

    لومینیتا ساویز( Luminita Saviuc)

    “هدف از زندگی دوست داشتن حقیقی است.”

    هدف از زندگی چیست؟ عشق… عشق حقیقی. زندگی عشق است و عشق زندگی است، وقتی عشق بیشتری در رگ‌های ما جاری‌ شد، تبدیل به نشاط بیشتر می‌شود، دید ما را روشن‌تر می‌کند و این وقتی ساده‌تر می‌شود که نه تنها به قلب و روح‌خودمان، بلکه به قلب و روح هر موجود زنده‌ای که روی این سیاره زندگی می‌کند، متصل شویم. به یک عاشق واقعی تبدیل شوید و آن گاه از خود پرتو‌های عشق را به اطراف بتابانید. به کسانی‌ که دوست‌تان دارند، عشق بورزید و همین‌طور به کسانی‌که دوست‌تان ندارند! لازم نیست حتما آنان سزاوار عشق ورزیدن باشند، باید عشق بورزید، چون این تنها چیزی است که می‌توانید به دیگران ببخشید. به دنبال فرصت برای عشق ورزیدن باشید، بدون توجه به اینکه در کجا یا مشغول چه کاری هستید. شاید نتوانید به کسی کمک کنید، اما می‌توانید یک عشق پرقدرت را بعد از چیزهایی که می‌بینید و انجام می‌دهید، حس کنید.

    این مطلب را هم ببینید  زندگی افراد موفق چگونه است؟

    در وهله‌ی اول ممکن است آدم‌ها بسیار متفاوت از یکدیگر به‌ نظر برسند، اما هسته‌ی وجودی همه‌ی ما یکسان است. همه‌ی ما از یک مسیر عمیق و قدرتمند با یکدیگر در ارتباطیم. اساس هسته‌ی وجودی ما یکسان است، همه‌ی ما از یک نوع نژاد بشر هستیم. هیچ جدایی به جز جدایی که در ذهن ما و از روی ترس از وابستگی شکل می‌گیرد، وجود ندارد. اگر اجازه بدهیم عشق به قلب‌مان بازگردد، همه با عشق یکی می‌شویم و زندگی‌مان از همان نقطه دوباره آغاز می‌شود، پس این خود ما هستیم که دنیای اطراف‌مان را می‌شناسیم و در نهایت درک خواهیم کرد که ما در این جهان زندگی می‌کنیم و این جهان هم در ما خلاصه می‌شود؛ همه‌ی ما یکی هستیم.

    جاستین ماسک (Justine Musk)

    “هدف از زندگی ترویج استعداد‌ها و موهبت‌های خود و تلاش برای کسب دانش درونی و ارتقا روح‌‌تان در تمام مدت عمر است؛ این هدف چیزی است که شما زمانی و در جایی انجامش می‌دهید و ماهیتتان را نمایان می‌کند. این خدمتی است که دیگران به شما می‌کنند. مراقبت از خودتان در واقع مراقبت از جهان است.”

     

    دالایی لاما (The Dalai Lama)

    “شاد بودن، هدف واقعی زندگی است.”

    انجام تست عشق و ازدواج

    “من معتقدم هدف واقعی زندگی، شاد بودن است. هسته‌ی وجودی ما قناعت است و من با توجه به تجربه‌ی ناچیزم دریافته‌ام، هر چه بیشتر به خوشحالی دیگران توجه کنیم، احساس خوب‌تری درون‌مان ایجاد می‌شود. حس محبت به دیگران خودبه‌خود ذهن را آرام می‌کند و ترس و ناامنی، از شما دور می‌شود و این احساس به شما قدرت می‌دهد تا با هر گونه مانعی که روبه‌رو می‌شوید، مقابله کنید و این منشأ اصلی موفقیت در زندگی است، چون ما تنها موجودات روی زمین نیستیم. این اشتباه است که همه‌ی آرزوهای‌مان در شادمانی خودمان خلاصه شود. البته نباید بیرون از خودمان به دنبال خوشحالی باشیم، این رمز گسترش آرامش درونی است.”

    پارکر هسر (Parker Heuser)

    “هدف زندگی کشف محیط اطراف‌تان است، کشف خودتان و آنچه آموخته‌اید. پیرو قلب‌تان و تکامل معنوی خود باشید.”

    این مطلب را هم ببینید  در حال حاضر زندگی کنیم

    طبق نظر پارکر هسر باید خود و جهان اطرافتان را به خوبی بشناسید و کارهای مورد علاقه خود را انجام دهید و تمام تلاش خود را برای بهتر زندگی کردن بکنید

    رالف اسمارت (Ralph Smart)

    “باور دارم هدف از زندگی این است که به بهترین نسخه‌‌ی خودمان تبدیل شویم.”

    متیو سیلور (Matthew Silver)

    “خداوند به ما قدرت تصمیم‌گیری و اراده داده، اما باید از قلب‌مان برای یافتن آن استفاده کنیم.”

    جاشوا بیکر (Joshua Becker)

    “هدف از زندگی خدمت کردن به دیگران است”

    جاشوا و خانواده‌اش نزدیک به 70 درصد از اموال خود را به دیگران بخشیدند. او معتقد است که مال و اموال کمتر فضای بیشتری به معنای اصلی زندگی می‌دهد.

    برندان بیکر (Brendan Baker)

    “هدف از زندگی ساختن چیزی متفاوت است؛ متفاوت و مثبت!”

    برندان معتقد است که موفقیت در زندگی به معنی شادی و خوشحالی یکسان با دیگران نیست. او اکنون در جهت منافع دیگران خدمت می‌کند و می‌گوید که زندگی واقعی با متصل شدن به هدفی والاتر از خود شروع می‌شود.

    ویل مایکل (Will Mitchel)

    ویل مایکل می‌گوید که باید جهان را از طریق رسیدن به پتانسیل واقعی خود در نگاهمان شکل دهیم. این کارآفرین موفق معتقد است که هدف از زندگی رسیدن به خودشکوفایی می‌باشد.

    تست های شغلی

     هدف زندگی

    با تعقل در پاسخ‌های این متفکران بزرگ، متوجه می‌شوید که در واقع هدف زندگی همه یک چیز است با این تفاوت که راه رسیدن به آن فرق می‌کند. در واقع هدف هر کسی در زندگی این است که به یک “حس خوب” در زندگی دست یابد. حس خوب در وجود انسان چیزی است که باعث می‌شود تمام مشکلات زندگی راحت‌تر حل شده و زندگی لذت بخش‌تری داشته باشید. پس هدر تمام کارهایتان به دنبال این باشید که حس خوبی در خود به وجود بیاورید.

     

    اهداف زندگی از دیدگاه های مختلف

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x