سایر اختلالات فردی

تاثیرات خودگویی منفی

در اینجا نحوه تغییر داستان آمده است.

  • تاثیرات خودگویی منفی

    در سال 2021، تخمین زده می شود که هر فرد روزانه بین 5000 تا 10000 پیام بازاریابی خارجی را دریافت می کند. تخمین زده می شود که یک فرد در حدود 27 مکالمه شرکت می کند و احتمالاً حدود 7000 کلمه صحبت می کند.

    بسته به سبک زندگی، چه در خارج از منزل با مردم ملاقات داشته باشید یا به صورت آنلاین با مردم صحبت کنید، ممکن است هر روز 5 تا 25 یا بیشتر تعامل فردی داشته باشید.

    کافی است بگوییم، در جایی که شما صحبت می کنید، فعالیت های خارجی زیادی در جریان است،  فکر می کنید و چیزی یاد می گیرید.

    پیام‌هایی که باید پردازش کنید می‌توانند گسترده باشند، و پیامدهای مربوط به کاری که باید انجام دهید، یا آنچه ممکن است به آن اهمیت دهید، در یک روز معین می‌تواند کوچک یا تاثیر زیادی داشته باشد.

    تعامل در دنیای بیرون نیازمند زمان و تمرکز است، و در بسیاری از روزها انرژی زیادی می‌طلبد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    اما آیا به تعاملی که در دنیای درونی خود جریان دارد فکر کرده اید؟ گفتگوها، بحث‌ها و نظرات ذهن شما نیز با شما در تعامل است، و اغلب شما حتی از تأثیری که این پیام‌ها می‌گذارند آگاه نیستید.

    همه بحث‌های شخصی بد نیستند. در واقع، اگر می‌خواهید رفتار خود را تغییر دهید، برای یک جلسه آماده شوید، ایده‌های جدیدی را معرفی کنید، یا آن سخنرانی مهم را به رئیس خود ارائه دهید، صحبت کردن با صدای بلند برای خودتان می‌تواند مفید باشد.

    ضبط آن در تلفن هوشمند خود و سپس گوش دادن به آن می تواند به شما کمک کند پیام خود را تقویت کنید.

    این مطلب را هم ببینید  حکومت ویران کننده خودگویی در زندگی

    یادآوری نحوه انجام کاری که آموخته‌اید، یا آماده شدن برای امتحان، یا یادآوری چیزی که همسرتان از شما خواسته است در راه خانه از محل کار انجام دهید – اینها همه راه‌های مفیدی هستند که می‌توانید در ذهن خود به اشتراک بگذارید.

    برای مطالعه در رابطه با کاهش استرس شغلی در محیط کار کلیک کنید.

    آنچه مفید نیست، خودگویی منفی است.

    نوع خودگویی “هیچ چیز درست نمی شود، و من خوب نیستم”، خودتخریب کننده است.

    وقتی در یک امتحان در مدرسه نمره خوب نگرفتید، احتمالاً خودگویی‌تان به شما می‌گفت که در این زمینه باهوش نیستید، خوب امتحان نمی‌دهید یا دفعه بعد شکست می‌خورید.

    وقتی همسرتان به تعهدات خود عمل نکرد، صحبت با خودتان می‌تواند درباره انتخاب شریک اشتباه، داشتن کسی باشد که به شما گوش نمی‌دهد یا ناتوانی شما در برقراری ارتباط و رسیدن به کسی که فقط به شما گوش نمی‌دهد. مهم نیست.

    وقتی رئیس‌تان به شما به چشم بدی نگاه میکند که در اتاق استراحت کنار شما راه می‌رفت، ممکن است صحبت‌های شما در مورد کوچک کردن شما باشد، اینکه چقدر رئیس‌تان شما را دوست ندارد و چقدر سخت کار می‌کنید که هیچ احترامی ندارید.

    اینها همه وقایع روزمره هستند که ذهن از آنها استفاده می کند تا به خودمان، دیگران و شرایطمان احساس بدی داشته باشیم. ماهیت اضطراب و نگرانی ذهنی است که به شما داستانی منفی درباره یک رویداد آینده به جای اینکه به شما قدرت بدهد، می گوید که ممکن است هرگز اتفاق نیفتد.

    انجام تست عشق و ازدواج

    به جای اینکه به شما قدرت بدهد، ذهنتان قبل از اینکه حتی فرصتی برای مواجهه با آنچه در راه است پیدا کنید، شما را از بین می برد و شکست می دهد!

    این مطلب را هم ببینید  مازوخیسم چیست؟

    چگونه خودگویی منفی را تغییر دهیم

    تغییر صحبت با خود تغییر دهنده زندگی است، اما مستلزم نظم و انضباط و تمایل به دیدن این است که با خودتان در مورد چیزهایی صحبت می کنید که لزوماً درست نیستند.

    پیام‌ها در ضمیر ناخودآگاه جاسازی می‌شوند ، و حتی اگر ممکن است آگاهانه سعی کنید دیدگاه متفاوتی داشته باشید، آن خودگویی منفی  همچنان پخش می شود.

    برای تغییر خودگویی و بازپس گیری زندگی خود، در چند روز آینده، موارد زیر را امتحان کنید:

    1. توجه کنید که در مورد چه چیزی صحبت می کنید که شما را پایین می آورد.

    این را می توان با مشاهده نحوه فکر و احساس شما در مورد چیزی یاد گرفت.

    با چه چیزی روبرو می شوید که دوست دارید یا دوست ندارید؟ در مورد چه چیزی نشخوار می کنید؟ در مورد چه چیزی احساس بیماری می کنید یا چه چیزی باعث سردرد شما می شود؟ شناخت محرک ها و رویدادها و نتایج مربوط به آنها اولین گام مهم است.

    2. خودگویی مرتبط را درک کنید.

    به کسی فکر کنید که همیشه برای شما دردسر درست می کند، که هرگز به شما استراحت نمی دهد و از هر کاری که انجام می دهید خوشش نمی آید. وقتی این اتفاق می افتد، درگیر چه نوع خودگویی می شوید؟ در مورد همسایه خود با خودت چی میگی؟ در مورد دفاع از خود؟ درباره شرایط شما؟

    3. هنگامی که محرک‌ها و خودگفتاری را تشخیص دادید، می‌توانید پیام‌های خود را تغییر دهید.

    به‌جای گفتن «من آزمون‌دهنده بدی هستم»، می‌توانید زبان را تغییر دهید: «آزمون‌ها می‌توانند چالش‌برانگیز باشند، اما من مطالب را می‌دانم و ذهنم به من کمک می‌کند تا در صورت نیاز آن‌ها را بازیابی کنم».

    این مطلب را هم ببینید  نه شنیدن از معشوق و نارضایتی بدن

    این بدان معناست که شما باید مطالعه کنید. شما باید از قبل مطالب را بدانید – بالاخره این جادویی نیست که ما در اینجا در مورد آن صحبت می کنیم! به جای اینکه «همسرم هرگز به من گوش نمی‌دهد»، به «من باید راه‌هایی برای تعامل متفاوت با همسرم پیدا کنم» تغییر دهید.

    به جای اینکه «از این محله متنفرم. همه در این اطراف بسیار بد هستند،» به «وقتی من از مردم خوشم نمی آید، اغلب چیزی وجود دارد که در مورد آنها نمی فهمم. چه چیزی می توانم یاد بگیرم؟»

    تست های شغلی

    4. متوجه باشید که این مربوط به عینک های رز رنگ نیست.

    هر چیزی که می بینید فوق العاده و خوشایند نخواهد بود. این در مورد این است که شما قدرت خود را پس بگیرید و شرایط زندگی خود را متفاوت ببینید تا انتخاب های متفاوتی داشته باشید.

    خودگویی های خودتشکیل کننده شما فقط یک نفر را پایین می آورد – شما. دادن پیام‌های داده‌محور و عینی‌تر به خود به شما کمک می‌کند تا پیوندهایی را که خودگفتاری منفی در زندگی‌تان دارد، از بین ببرید.

    این کار را بارها و بارها به مدت دو هفته در مورد موضوعی که مخصوصاً برای شما چالش برانگیز است انجام دهید و ببینید که آیا رویکرد، بینش و تجربیات شما اندکی تغییر میکند یا خیر. در بدترین سناریو، شما کمی آرام‌تر و بیشتر در زندگی‌تان حضور خواهید داشت.

     

    حتما بخوانید : بازی مرکب (Squid Game)

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x