رویکردهای روان درمانی

مفهوم تمرکز حواس

چرا پیوند ذهن آگاهی در تجربه دانشگاهی یک اولویت پس از همه گیری است.

  • مفهوم تمرکز حواس

    من سال‌هاست که یک دوره دانشگاهی به نام Mindcraft تدریس می‌کنم که به طور خلاصه، روانشناسی عملکرد بهینه انسان و رضایت از زندگی است.

    در روز اول، دانش‌آموزان سال اول من با لباس‌ها و کوله‌پشتی‌های نو وارد کلاس می‌شوند و به این فکر می‌کنند که این دوره با نام جالب چیست. پس از استقبال از ثبت نام های جدیدمان، یکی از قوانین کلاس این است: لطفاً تلفن‌های خود را خاموش کنید و به آرامی زیر صندلی‌های خود قرار دهید.

    قبل از اینکه یک ساعت و 15 دقیقه کامل از دنیا خارج شوند، نگاهی از وحشت خفیف در اتاق می پیچد، در حالی که انگشتان شست آنها برای لحظه آخر، پیام های متنی زندگی یا مرگ، حرکت می کنند.

    سپس، با موضوع طوفان فکری شروع می‌کنیم که تمرکز حواس چیست، بیشتر این است که در این لحظه و بدون قضاوت در مورد کلاس حضور داشته باشید، دانش‌آموزان یاد می‌گیرند که روی تنفس خود تمرکز کنند، زیرا این یک تنظیم مجدد عصبی فوری است که ذهن را به بدن باز می‌گرداند.

    از این لحظه به بعد، هر کلاس در طول ترم با یک دقیقه تمرکز حواس شروع می شود تا حافظه کاری متمرکز شود و حافظه کاری پاک شود تا یادگیری چیزهای جدید واقعاً اتفاق بیفتد.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    با این حال، چیزی که من نمی توانم بفهمم این است که چرا ما برای فهمیدن همه اینها بسیار دیر عمل کردیم.

    تحقیقات بی‌شماری در مورد ذهن‌آگاهی وجود دارد، و با این حال، این بیشتر به یک مکالمه ساده تبدیل شده است تا یک روش عملی برای آموزش جوانان ما در مورد اینکه چگونه در دنیایی غیرقابل پیش‌بینی زندگی کنند.

    بدون رفاه، هیچ چیز دیگری مهم نیست. در واقع، اگر آموزش ذهن آگاهی را مانند ریاضی، از مهدکودک به بالا در اولویت قرار بدهیم، فقط به این فکر کنید که چگونه می‌تواند دنیا را تغییر دهد.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی رشته روانشناسی جنسی (Sexual Psychology)

    علاوه بر این، بدون حافظه فعال، هیچ چیز دیگری نیز مهم نیست، زیرا حافظه فعال تصمیم می‌گیرد که چه اطلاعات و تجربیاتی در حافظه بلند مدت باقی بماند.

    حافظه فعال به شدت به اضطراب حساس است و هر چه باهوش تر باشید این بدتر است. مانند انداختن آچار به چرخ دوچرخه در حال حرکت است.

    LeBlanc و Marques (2019) با مطالعه انجمن کالج های آمریکا در مورد فراگیر بودن اضطراب در پردیس های کالج در ایالات متحده بحث می کنند که نشان می دهد 63 درصد از دانشجویان احساس می کنند در طول سال گذشته بسیار مضطرب بودند.

    آنها همچنین توضیح می‌دهند که شدیدترین افزایش اضطراب زمانی اتفاق می‌افتد که دانش‌آموزان آن جهش بزرگ اولیه را به سمت زندگی دانشگاهی انجام میدهند و این سطوح استرس، اضطراب، و افسردگی همچنان درفصل بهار افزایش می یابد.

    این نشانه واضحی است که به ویژه دانش‌آموزان سال اول در معرض خطر بسیار بالایی برای تهدید سلامتی خود هستند و همچنین از مسیر موفقیت تحصیلی زودهنگام خارج می‌شوند.

    این دانش مهمی است که مربیان باید داشته باشند، به خصوص که نسل کنونی بزرگسالان جوان مضطرب ترین و افسرده ترین نسلی است که ایالات متحده تاکنون دیده است. هم اکنون به چگونگی کارکرد آن می پردازیم.

    هنگامی که هر نوع تهدید، اضطراب، استرس بزرگ یا ضربه ای وجود دارد، “مغز بقا” به سمت صندلی راننده می لغزد تا به ذهن هشدار دهد که این یک وضعیت کاملاً دستی است.

    انجام تست عشق و ازدواج

    زیرا این در مورد بقا(زنده ماندن یا عمل بقا ، گرایش یک چیز برای ادامه دادن به موجودیت ضد شرایطی است که ممکن است آن را بکشد یا از بین ببرد) است. وقتی دانش آموزی در حالت بقا باقی مانده است،اطلاعات جدید بسیار کمی (در صورت وجود) راه خود را به دست می‌آورد.

    تنها زمانی که ذهن آرام و آزاد (یا عمدتاً عاری از اضطراب) باشد، “مغز یادگیرنده” می تواند سکان هدایت را در دست بگیرد. همچنین، چون نیاز ما به بقا فطری است، بقا-مغز همیشه غالب خواهد بود.

    این مطلب را هم ببینید  تاثیر فعالیت های روزانه بر سلامت روان

    بنابراین، ما باید یک روال ذهن آگاهی را به عنوان یک تمرین در برنامه درسی و کلاس درس بگنجانیم تا حافظه فعال را پاک کنیم تا اطلاعات جدید بتواند راه خود را پیدا کند.

    اگر اطلاعات به ذهن دانش آموزان راه پیدا نکند، تلاش‌های ما به‌عنوان مربی بی‌ثمر است و انباشته شدن بدهی‌های اغلب سنگین دانشگاهی‌شان نیز بی‌نتیجه است.

    بر اساس شواهد موجود بسیاری از مطالعات نشان داده اند که تمرین تمرکز حواس در دانشگاه منجر به کاهش سطح اضطراب، حواس پرتی، نشخوار فکری ناشی از افسردگی و همچنین افزایش سطح تحصیلی تمرکز مبشود.

    دانش آموزان با یادگیری نحوه تمرکز روی ذهن و بدن با قصد و اجازه دادن به افکار بدون قضاوت، می توانند از افکار و احساسات ناراحت کننده رها شوند. این مهارت کلید کاهش درد و رنج انسان است، که در درجه اول ناشی از این است که بخواهیم لحظه حال چیزی غیر از آن باشد.

    علاوه بر همه این‌ها، از سال‌ها ارزیابی پایان ترم می‌دانم که تعداد زیادی از دانش‌آموزان در ابتدا احساس ناخوشایندی داشتند و سپس به احساس آرامشی که در طول ترم به وجود آمده بود را دوست داشتند.

    در واقع، من قبلاً در این ترم تعداد انگشت شماری از Mindcrafters سابق را در دفتر خود داشتم تا از آن بازدید کنم، و آنها با من در میان گذاشتند که هنوز در حال تمرین ذهن آگاهی و نوشتن در روزنامه های سپاسگزاری خود به عنوان تمرین روزانه هستند.

    برای مطالعه در رابطه با آموزش تمرکز حواس در محل کار کلیک کنید.

    خواندن ضروری ذهن آگاهی

    مفهوم اختصاص دادن زمان برای تمرکز حواس در یک دوره دانشگاهی ممکن است برای برخی دور از دسترس به نظر برسد، اما ارزش چند دقیقه در هر کلاس را دارد تا امکان انتقال به زمان حال و تمرکز روی کار در دست فراهم شود.

    تست های شغلی

    در اینجا چند روش وجود دارد که همکاران در رشته‌های مختلف، ذهن آگاهی را در دوره‌های خود وارد می‌کنند:

    • تنفس عمدی. در ابتدای کلاس سه نفس عمیق با هم بکشید.
    • دستگاه‌های الکترونیکی را معدوم کنید. تلفن‌های همراه را در حالت بی‌صدا قرار دهید یا دور از دسترس قرار دهید.
    • یک ویدیوی مدیتیشن دو دقیقه ای در ابتدای هر کلاس پخش کنید.
    • با یک نوشتن آزاد دو دقیقه ای و تمرکز بر آنچه در ذهن آنهاست در هنگام ورود به کلاس شروع کنید و سپس آن تکه کاغذ را دور از چشم قرار دهید.
    •  با هم، در ابتدای کلاس دو دقیقه سکوت داشته باشید تا ذهنتان از هر چیزی پاک شود.
    • بسیاری از حرکات هدایت شده یوگا در اینترنت وجود دارد که می تواند شروع خوبی برای کلاس باشد.
    • اسکن‌های بدن را دانش‌آموزان دوست دارند، زیرا آنها ذهن را به بدن بازمی‌گردانند.
    این مطلب را هم ببینید  اهمیت سلامت اجتماعی و جامعه

    علاوه بر کمک به دانش‌آموزان برای تمرکز در کلاس، با گنجاندن یک روال ذهن‌آگاهی، اساتید در واقع مهارت‌های زندگی را ارائه می‌کنند که از توانایی دانش‌آموز برای انتقال، تمرکز و حضور در لحظه در هر موقعیتی پشتیبانی می‌کند.

    به طور خلاصه، وارد کردن ذهن آگاهی به کلاس درس به دانش آموزان می آموزد که برای دقایق زندگی خود ارزش قائل شوند و آنها را عاقلانه صرف کنند، انگار که پول نقد هستند.

    دکتر Laurel Bongiorno به عنوان رئیس آموزش و پرورش و مطالعات انسانی در کالج Champlain در برلینگتون، VT خدمت می کند. کار علمی او بر یادگیری کودکان خردسال از طریق بازی، خلاقیت، هنر پردازش، و کودکی رهبری متمرکز است.

    حتما بخوانید : بازی مرکب (Squid Game)

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x