مهارت‌های ارتباطیرشد و توسعه فردی

تاثیرات شادی در زندگی

5 سوال از خود برای گسترش لحظات شاد از خود بپرسید

  • تاثیرات شادی در زندگی

    سه بار فکر کنید که شادی محض را احساس کردید. یکی را انتخاب کنید.

    کجا بودید؟ آیا می توانید تصور کنید که به زمینه نگاه کنید ، هر صدایی را بشنوید ، هر بویی را بو کنید ، هر بافتی را لمس کنید ، طعم یا درجه حرارت را به یاد بیاورید؟
    دیگر چه اتفاقی در بدن شما می افتاد؟
    آن را برای سیستم های بیولوژیکی خود اسکن کنید.
    آیا می توانید فعالیت در قلب ، مغز ، ماهیچه ها ، معده یا پوست خود را تشخیص دهید؟ نفس بکشید.
    چه کلماتی را می توانید برای توصیف احساس این تجربه پیدا کنید؟
    آیا در هنگام تجربه شادی انگیزه ای برای اقدام داشتید؟
    آیا می خواهید به طرف چیزی بروید یا از آن دور شوید یا مخالف آن باشید؟
    آیا تمایلی به توسعه تجربه خود احساس می کردید؟
    آیا با افراد یا حیوانات دیگری بودید؟
    آیا آنها در لحظات شادی شما به شما واکنش نشان دادند؟

    به یاد داشته باشید ، هر تجربه ای را می توان به طور همزمان از حداقل هفت دیدگاه درک کرد.

    می خواهم ماهیت شادی را مرور کنم ، به نظریه پرداز مورد علاقه خود در مورد آگاهی ، سیلوان تامکینز مراجعه کردم. او 9 تأثیر سخت را به عنوان بخشی از “سیستم بیولوژیکی که زیر بنای احساسات است … پاسخ ذاتی و بیولوژیکی به افزایش فزاینده ، کاهنده یا مداوم عصبی شلیک….” شناسایی کرد.

    عوارض منجر به احساساتی می شوند که وقتی برچسب گذاری می شوند ، تبدیل به احساساتی می شوند که سپس “فیلم نامه ” های تکراری را تشکیل می دهند و قرار است در الگوهایی تکرار شوند که ما آن را ” شخصیت . “مینامیم.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    برای مطالعه در رابطه با جستجوی شادی و خوشحالی ما کلیک کنید.

    این مطلب را هم ببینید  چه کسی به شما گوش می دهد؟

    به گفته تامکینز ، تداوم تأثیر لذت بر شادی “با کاهش شلیک عصبی ایجاد می شود”. این با سایر تأثیرات مثبت ، هیجان و علاقه در تضاد است ، زمانی رخ می دهد که شلیک عصبی در پاسخ به سطوح بهینه تازگی ، پیچیدگی و مدت زمان اطلاعات در داخل شخص یا محیط اطراف او افزایش می یابد ،

    تأثیر شادی همچنین نسبت به روابط و فرهنگ ما بسیار حساس است ، هنگامی که با واکنش فرد دیگر یا فرهنگ پیرامون خود منعکس می شود ، تقویت می شود. با تکرار ، چنین به اشتراک گذاری “این حس را ایجاد می کند که حوزه ای آشنا ، قابل اعتماد و خوب وجود دارد.

    ” (این نقل قول ها از وب سایت موسسه تامکینز است .)

    وقتی شادی قبل از آنکه به طور طبیعی به حالت خنثی تبدیل شود ، قطع می شود ، تجربیات منفی میتواند ظاهر می شود. انتظارات ناخودآگاه به این ترتیب شکل گرفته می تواند ما را به اجتناب از تجربیات ، انکار جاذبه ها ، خواسته ها و لذت ، ترغیب کند.  این اختلالات را در پست بعدی بررسی می کنیم.

    پرش برای شادی

    برای امروز ، در اینجا چند خاطره شخصی از شادی بی وقفه آورده شده است. وقتی که  چشمانم را می بندم و دستان شوهرم را لمس میکنم، نفس عمیق می کشم و احساسات خوبی دارم .

    وقتی مردم مقاله ای را که من منتشر کرده ام بخوانند ،  به اشتراک گذاشتن ناهار کنار رودخانه با دوستان همراه با داستان ها و دیدگاه ها،  انجام یوگا به صورت آنلاین با معلم مورد علاقه ام، نگاه کردن به صورت شگفت زده به حیات وحش و پوشش گیاهی که هر روز متفاوت است،

    این مطلب را هم ببینید  سهم احساسات مثبت و منفی در زندگی

    یک فنجان چای و گفتگو با دختر بزرگم، تماشای نوه ام که در دبیرستان  والیبال بازی می کند ، درست کردن یک غذای شام خوشمزه که ما را شگفت زده می کند،

    خواندن داستان های مربوط به رستگاری و روابط، نگاه کردن به ستاره های روشن در شبی دور از نور شهر، فکر کردن به اولین سفر هواپیمایی ام پس از 17 ماه بیماری لذت میبرم و خوشحال میشوم.

    انجام تست عشق و ازدواج

    اینها شبیه معجزه های معمولی هستند. آنها قلب من را با قدردانی از هدایای زندگی ، زیبایی ، خلاقیت ، شجاعت و ایمان پر میکنند.

    در این مثالها ، اجزای فعال ممکن است شامل لذت حسی مرتبط با  عشق (احساس) باشد. تمایل به داشتن چیزی ارزشمند برای دادن به دیگران ، از جمله کسانی که هرگز شخصاً آنها را ندیده ام، ارتباط با دیگران  به بدن و ذهن من اجازه می دهد تا در زمان توجه کامل به جهان در لحظه (حضور) کشیده شوند و انتظار تکرار زمینه یا فعالیت مرتبط با لذت (امید و اعتماد) را داشته باشند.

    اخیراً وقتی به وب سایت اینگرید پتل لی  برخورد کردم ، به شیوه جدیدی برای فکر کردن درباره شادی برخورد کردم. لی ، طراح با آموزش و هدایا ، تأثیر روانی “خانه” و راه های تزریق شادی در خانه را بررسی می کند.

    سایت او مملو از راه هایی برای ایجاد لذت در زندگی روزمره است.

    (تصور می کنم تامکینز ممکن است بگوید که او هم از تداوم لذت و هم از نظر علاقه و هیجان برای برآوردن حداکثر تفاوتهای فردی استفاده می کند.)

    این مطلب را هم ببینید  آیا واقعاً افراد خوش تیپ زندگی راحت تری نسبت به بقیه دارند؟

    لی در کتاب  شادی آور خود: قدرت شگفت انگیز چیزهای معمولی برای ایجاد شادی فوق العاده” ، شادی را به ده اصل انتزاعی از “انرژی” تا “تجدید” تقسیم می کند.

    که به ترکیب شادی یا به کشف آن کمک میکند.  او تحقیقات مربوط به هر یک از حوزه های خود را بررسی می کند ، از بسیاری از رشته ها استفاده می کند ، و دوباره نمایانگر کلیات است و مفاهیم خود را با نمونه هایی از تجربیات شخصی خود و دیگران نشان می دهد.

    برای تقویت شادی خود ، ممکن است از نظریه تامکینز یا تحلیل لی استفاده کنید. به تمرین اولیه خود بازگردید و سعی کنید برخی از شادی های خود و منابع آنها را تعریف کنید. اگر در یافتن آنها مشکل دارید ، این امکانات را در نظر بگیرید:

    آیا بیشتر بر تجربیات دیگران تمرکز می کنید؟
    چه چیزی بزرگترین معنا را برای زندگی شما به ارمغان می آورد؟ آیا هدف شادی را برای شما به ارمغان می آورد؟
    آیا می توانید نگاه کنید و اهداف و گام های کوچکی که شما را به سوی ملاقات با آنها سوق می دهد مشخص کنید؟
    کدام تجربیات شما را بیشتر جذب می کند و کدام را ترجیح می دهید محدود کنید یا از آنها اجتناب کنید؟
    در نزدیکترین روابط خود چقدر “من” و “ما” دارید؟

    حتما بخوانید : مدیریت حیوانات خانگی
    تاثیرات شادی در زندگی
    تاثیرات شادی در زندگی

    تست های شغلی
    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x