مهارت‌های ارتباطی

جذابیت در رسانه های اجتماعی

آیا چهره ها به تنهایی جذاب تر به نظر می رسند یا در کنار دیگران؟

  • جذابیت در رسانه های اجتماعی

    بارنی استینسون ، شخصیت اصلی مجموعه تلویزیونی چگونه مادرت را ملاقات کردم ، یک بار فرض کرد که افراد در یک گروه جذاب تر از زمانی که به صورت جداگانه دیده می شوند ، تصور می شوند.

    او این را “اثر تشویق کننده” نامید. چندین مطالعه علمی درستی گفته بارنی را اثبات کرده است که نشان میدهد که یک چهره در یک گروه جذابتر از خود ظاهر می شود.

    این اثر هنگام ارسال عکس های سلفی در رسانه های اجتماعی مناسب است.

    آیا من به تنهایی جذاب تر به نظر می رسم یا با دیگران؟ آیا وقتی دیگران از جذابیت بالایی برخوردارند ، آیا من سود می برم ، زیرا مردم من را متعلق به گروه جذاب می دانند؟ یا از دیگران غیر جذاب بهره می برم ، زیرا باعث می شود نسبتاً جذاب به نظر برسم؟ و تا چه حد جذابیت عینی من نقش دارد؟

    تغییر از استانداردهای ارزیابی داخلی به خارجی

    به گفته بارنی استینسون ، هر صورت در هر گروه جذابتر از هر فرد به نظر می رسد. به نظر می رسد بارنی در این مورد اشتباه کرده است.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    آنچه بیشتر محتمل است این است که بازاریابی شناخته شده مطرح می شود – با استفاده از تمایل مردم برای درک متفاوت محصولات هنگام ارائه جداگانه در مقایسه با ارائه در کنار یکدیگر.

    به همین ترتیب ، هنگام ارزیابی چهره به صورت جداگانه ، ما فقط استانداردهای داخلی خود را داریم که ما را راهنمایی می کند. ارزیابی ما عمدتا بر اساس این استانداردها است ، تا زمانی که اطلاعات کافی برای ارزیابی داشته باشیم.

    این مطلب را هم ببینید  جذابیت در زمان عصبانیت

    این بدان معناست که ناظران هنگام ارزیابی افراد زیبا و بدون ابهام ، مانند اسکارلت جوهانسون یا کریس همسورث ، از اطلاعات اضافی استفاده نمی کنند تا برداشت خود را ایجاد کنند. در نتیجه ، وقتی به صورت جداگانه یا گروهی مشاهده می شوند ، به همان اندازه جذاب به نظر می رسند.

    با این حال ، در اکثر چهره ها ، جذابیت مبهم است. ناظران اغلب جذابیت چهره های دیگر افراد را در صورت وجود در نظر می گیرند. در چنین مواردی ، چهره شخص برخلاف چهره های همراه ارزیابی می شود.

    به عبارت دیگر ، استانداردهای مقایسه دیگر بر اساس معیارهای داخلی نیستند ، زیرا در حال حاضر ناظران از معیارهای خارجی نیز استفاده می کنند. حالا جذابیت چهره ها را در مقایسه با چهره های کمتر جذاب افزایش دهید.

    با این حال ، چهره ای در چارچوب چهره های زیبا در مقایسه با با آن خطر کمتری دارد.

    اولین برداشت

    نکته مهم این است که تحقیقات در مورد اثر تشویق کننده بر ارزیابی چهره های ناشناخته در کنار چهره های شناخته شده متمرکز شده است. این مربوط به هر موقعیتی استکه در آن اولین تأثیر را در خود ایجاد می کنیم.

    این امکان وجود دارد که در شرایط دیگر جذابیت یک چهره از وجود چهره های بسیار جذاب سود ببرد.به عنوان مثال ، هنگامی که شرط بندی در میان است ، و یکی چهره ای را با چهره های جذاب دوستان خود مقایسه می کند.

    بنابراین ، در بلندمدت ، می توان از بودن در میان افراد جذاب بهره برد. با این حال ، وقتی صحبت از اولین برداشت ها به میان می آید ، چهره ها وقتی در کنار چهره هایی که جذابیت کمتری دارند ، سود می برند.

    این مطلب را هم ببینید  سبک های مختلف رهبری

    این امر حتی اگر چهره های غیرجذاب با چهره های جذاب کنار هم باشند صادق است: آنها زیبا تر تلقی می شوند زیرا در حال حاضر معیار مقایسه تغییر کرده است. هرچه چهره ای کمتر جذاب باشد ، از حضور دیگر چهره ها بیشتر سود می برد.

    انجام تست عشق و ازدواج

    برای مطالعه در رابطه با تعامل در رسانه های اجتماعی کلیک کنید.

    با این حال ، چهره های جذاب نیز می توانند سود ببرند. ما از تصاویر پایگاه اطلاعات چهره شیکاگو از حدود 600 چهره استفاده کردیم ، و مشاهده کردیم که حتی برای چهره هایی که دارای 25 درصد رتبه برتر زیبایی در پایگاه داده هستند ، وقتی در کنار چهره های جذاب ظاهر می شوند ، جذابیت آنها افزایش می یابد.

    اثر تشویق کننده بارها تکرار شده است. اگر چهره ها در یک تصویر باشند ، و اگر چهره ها روی تصاویر جداگانه در همان صفحه قرار بگیرند ، تأثیر می گذارد. موقعیت هیچ تفاوتی نمی کند: چهره ها در وسط به اندازه چهره های چپ یا راست سود می برند.

    این اثر فقط در محیط های طبیعی رخ نمی دهد. حتی اگر چهره های رایانه ای نیز در کنار چهره های غیر جذاب ظاهر شوند بهتر به نظر می رسند.

    نتیجه گیری

    به طور خلاصه و توصیه هایی به کسانی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند: این یک روش بازاریابی معروف است که ما معمولاً با محصولات ارزان قیمت مانند ساعت های ارزان قیمت روبرو می شویم ، در حالی که کالاهای لوکس به طور جداگانه ارائه شده است شیوه های مشابه برای بازاریابی خود در رسانه های اجتماعی مناسب است.

    این مطلب را هم ببینید  آیا روابط و عشق های دیجیتالی، موفق است؟

    شما در عکس سلفی با افراد دیگر جذاب تر به نظر می آیید تا در انزوا ، تا زمانی که دیگران به همان اندازه یا کمتر جذاب باشند.

    هرچه جذابیت بیشتری داشته باشید ، از این تأثیر کمتر بهره خواهید برد ، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که در صورت جذابیت بیشتر ، ارسال سلفی با دیگران در قاب کمک نمی کند.

    حتما بخوانید : قله پایان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    تست های شغلی

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x