اختلالات و مشکلات کودکانآسیب شناسی کودکدوران نوجوانی و بلوغ

چرا کودکان جان خود را میگیرند؟

علائم هشداردهنده و نحوه برخورد و کمک به این جمعیت را بیاموزید.

  • چرا کودکان جان خود را میگیرند؟

    برای اکثر ما ، تصور اینکه یک کودک خردسال جان خود را از دست بدهد ، غیرقابل تصور است ، اما متأسفانه ، از سال 2000 تا 2017 ، این واقعیت برای بیش از 5000 خانواده در ایالات متحده (5،527 کشته) بود.

    و این فقط برای کودکان در گروه سنی 10-14 به تنهایی است. اگر به افراد 10 تا 24 ساله نگاه کنیم ، این اعداد به جمع هشداردهنده 88744 نفر می رسد. برای این جمعیت ، خودکشی در حال حاضر دومین عامل اصلی مرگ است.

    بدتر می شود: در همان بازه زمانی ، میزان خودکشی برای گروه سنی 10-14 سال عملاً سه برابر شد ، بنابراین سوال طبیعی این است که از خود به عنوان یک جامعه بپرسیم: چه چیزی این بچه ها را به چنین سطوح بالای ناامیدی سوق می دهد؟

    پاسخ ساده ای وجود ندارد و مطمئناً برای همه مناسب نیست ، اما برخی عوامل در این امر نقش دارند:

    پویایی خانواده. محقق یوهان بیلسن استدلال می کند که تقریباً 50 درصد از خودکشی جوانان به عوامل خانوادگی  از جمله الگوهای ارتباطی ، غفلت ، خشونت ، سوء مصرف مواد ، و سابقه اختلالات روانی و خودکشی مربوط می شود.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    ژنتیک مطالعات دوقلو برای افرادی که سابقه خانوادگی بیولوژیکی خودکشی دارند ، خطر بیشتری را نشان می دهد ، حتی در کودکانی که به فرزندخواندگی پذیرفته شده اند.

    جوانان به ویژه در نوجوانی در برابر مشکلات بهداشت روانی آسیب پذیرتر هستند ، زمانی که آنها با جستجوی هویت خود دچار تغییراتی می شوند.
    توسعه مغز همچنین کلید درک رفتار جوانان است.

    برای مطالعه در رابطه با اختلالات رفتاری کودکان کلیک کنید

    مغز میانی، جایی که احساسات پردازش می شوند، به خوبی توسعه یافته است، در حالی که شکل گیری اتصالات قشر جلوی مغز، مسئول استدلال، هنوز در حال انجام است.

    این حوزه به ما امکان برنامه ریزی ، تعدیل رفتار اجتماعی ، اولویت بندی و منطقی اندیشیدن را می دهد. در نتیجه ، کودکان و نوجوانان مستعد تفسیر نادرست از نشانه های اجتماعی ، عمل به انگیزه و انجام رفتارهای خطرناک هستند. اینجاست که ایده خودکشی ممکن است مطرح شود.

    رسانه های اجتماعی

    برقراری ارتباط آنلاین لزوماً منفی نیست. برعکس: مزایای زیادی برای جوانان دارد. آنها را قادر می سازد تا مهارت های ارتباطی را بهبود بخشند، شبکه اجتماعی ، و علایق جدیدی ایجاد کنید.

    این مطلب را هم ببینید  برخورد با خیانت مردان

    مشکلات زمانی بوجود می آیند که محیط آنلاین جایگزین روابط و فعالیت های واقعی شود. وقتی توانایی کودک را برای تماشای نمایشگرهای بیرون و یافتن شادی در جاهای دیگر به شدت مورد انتقاد قرار می دهد.

    COVID-19 این گرایش را تشدید کرده است ، اما هنوز هیچ داده یا تحقیقی برای اثرگذاری آن بر جوانان نداریم.

    در ایالات متحده ، مطالعه در سال 2017 با 506،820 انجام شد جوانان بین 13 تا 18 سال دریافتند که نوجوانانی که زمان بیشتری را روی صفحه نمایش می گذرانند ، به طور قابل توجهی بیشتر با علائم افسردگی روبرو می شوند یا حداقل یک نتیجه مرتبط با خودکشی دارند.

    یافتن تعادل بین زندگی روی صفحه و خارج از صفحه بسیار مهم است. این مطالعه نشان داد نوجوانانی که روزانه سه ساعت یا بیشتر از دستگاه های الکترونیکی استفاده می کنند ، 34 درصد بیشتر از افرادی که از دستگاه ها دو یا چند ساعت در روز استفاده می کنند ، حداقل یک نتیجه مرتبط با خودکشی دارند.

    انجام تست عشق و ازدواج

    نوجوانانی که هر روز از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی بازدید می‌کنند، 13 درصد بیشتر از نوجوانانی که کمتر از آنها استفاده می‌کنند، سطوح بالای علائم افسردگی را گزارش می‌کنند.

    بر اساس تحقیقات ، یکی از عوامل موثر افسردگی معیارهای محبوبیت ایجاد شده توسط فیس بوک است که ممکن است باعث احساس عدم کفایت در هنگام دیدن یک جوان در حال خوش گذراندن “دوست” خود شود.

    با این حال ، محققان مشاهده می کنند که این برای همه کاربران صادق نیست. اگر به خوبی تنظیم شود ، ممکن است برعکس باشد: تقویت احساسات مثبت نوجوان نسبت به خود.

    دانش آموزان کالج

    انجمن بهداشت کالج آمریکا در ارزیابی سلامت دانشجویی خود در سال 2018 ، از 88،178 دانش آموز خواسته است که مشخص کنند کدام عوامل بر عملکرد تحصیلی آنها تأثیر منفی گذاشته است.

    استرس  در بالای لیست با 33.2 درصد و پس از آن اضطراب (26.5 درصد) ، مشکلات خواب (21.8 درصد) و افسردگی (18.7 درصد) ، که همگی بر سلامت روان تأثیر مستقیم دارند. بسیاری از آنها به دنبال کمک نیستند.

     

     

    داده‌ها تعداد قابل توجهی از جوانان را نشان می‌دهند که نیاز به توجه و حمایت حرفه ای از طرف خانواده و همسالان خود دارند ، اما اکثر مردم احساس می کنند که برای انجام اقدامات مجهز نیستند.

    این مطلب را هم ببینید  مشاوره کنترل کودکان ناسازگار و بهترین روش برخورد

    دانستن نحوه برخورد با این جمعیت می تواند در نحوه پاسخگویی آنها تفاوت ایجاد کند ، بنابراین من نکاتی را در مورد نحوه برخورد با بزرگسالان جوان جمع آوری کرده ام.

    تست های شغلی

    علائم هشدار دهنده

    اگر آنها را تماشا کنید:

    1. به طور فزاینده ای منزوی هستند
    2. از لذت بردن از فعالیت هایی که قبلاً دوست داشتند ، دست میکشند
    3. دیگر در کلاسها و گردشهای اجتماعی شرکت نمیکنند
    4. به بیشتر چیزها واکنش منفی یا بی علاقگی نشان میدهند
    5. نوسانات خلقی داشته باشند که به نظر برسد از هیچ جا نباشد
    6. اختلال در خواب (بیش از حد یا بسیار کم) را تجربه کنند
    7. مشغولیت با موضوعات مرتبط با مرگ، از جمله خودکشی (فیلم، موسیقی، کتاب) ایجاد کنند
    8. عدم علاقه به مدرسه ، افت ناگهانی نمرات ، کنار گذاشتن کلاس ، مشکل در تمرکز و پرخاشگری نسبت به معلمان و دانش آموزان
    9. درگیر کناره گیری ، بی توجهی به ظاهر شخصی یا مصرف مواد (یا افزایش آن)
    10. شرکت در فعالیتهای خطرناک ، خودآزاری/خودزنی (مانند بریدن)
    11. عادات غذایی آنها تغییر کند

    چه چیزی کمک می کند

    روابط مهمترین سرمایه هستند. نزدیک بمانید ، کمکهای بدون قضاوت ارائه دهید و تا آنجا که ممکن است (با رضایت) خانواده ، دوستان ، معلمان ، استادان یا کارکنان را درگیر کنید. یک جامعه همدل و حامی بسازید.

    عادات سالم مانند خواب کافی ، رژیم غذایی، ورزش بدنی، مراقبت های بهداشتی، و درمان است . اکثر کالج ها خدمات بهداشت روانی برای دانش آموزان دارند ، بنابراین از آن استفاده کنید.

    برای والدین

    پیگیر درس و مشق آنها باشید. اگر فرزندانی دارید که هنوز در مدرسه هستند ، در رویدادهای مربوط به آنها  مانند اجرای رقص و مسابقات ورزشی شرکت کنید.  اگر مشکلات تحصیلی وجود دارد، با معلمان و اساتید صحبت کنید.

    هنگام تحصیل در دانشگاه ، که اغلب به این معنی است که آنها خارج از محدوده زندگی هستند ، در تماس باشید. این امر به ویژه برای دانش آموزان تازه کار بسیار مهم است زیرا سازگاری های زیادی را پشت سر می گذارند ، بنابراین باید احساس کنند که حمایت خانواده هنوز وجود دارد.

    این مطلب را هم ببینید  رهایی از کرونا

    هنگام صحبت با فرزند خود ، از نظرات “درست یا غلط” اجتناب کنید. سوالات باز بپرسید (سوالاتی که با یک بله یا خیر ساده پاسخ داده نمی شوند). این به آن‌ها کمک می‌کند تا به روی شما باز شوند.

    گوش دهید ، گوش دهید ، گوش دهید. خیلی اوقات به جای مشورت گرفتن، چیزی که نیاز دارند شنیده شدن است. بچه‌ها معمولاً وقتی راهنمایی عینی شما را می‌خواهند توضیح می‌دهند.

    یک رویکرد خوب این است که مشکلات آنها را با مشکلات مشابهی که در گذشته داشته اید مرتبط کنید. این کمتر از گفتن جملاتی مانند «فکر می‌کنم شما باید» مزاحم است.

    به آنها فرصت بدهید تا دریابند چه چیزی برای آنها بهتر است ، در مورد امکانات مختلف بحث کنید و راه حل هایی را که ممکن است به آن ها توجه نکرده اند به آنها بگویید.

    به یاد داشته باشید ، گاهی اوقات کودکان و نوجوانانی که در فکر خودکشی هستند به شما نمی گویند زیرا نگران واکنش شما هستند.

    سوالات مستقیم و بدون قضاوت شما می تواند آنها را تشویق کند تا افکار و احساسات خود را به اشتراک بگذارند. صرف نظر از پاسخ آنها ، اگر مشکوک هستید که ممکن است فردی خودکشی کند ، حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

    علائم هشداردهنده در کودکان خردسال

    کودکان از طریق رفتار و بازی “صحبت” می کنند ، بنابراین به تغییرات این دو حوزه توجه کنید. به یاد داشته باشید که فقط شما فرزند خود را می شناسید ، بنابراین برای برخی ، پرخاشگری ممکن است به عنوان یک تغییر رفتاری ظاهر شود. دیگران ممکن است مضطرب ، غمگین یا بیقرار شوند. آنها ممکن است کارهایی مانند:

    • از طریق بازی پرخاشگر تر تر شوند
    • به طور کلی از بازی خودداری کنند
    • کابوس های مکرر داشته باشند
    • اضطراب جدایی را ایجاد کنند
    • شکایات جسمی مانند معده درد و سردرد داشته باشند
    • بیشتر از حد معمول بچسبند
    • در تمرکز مشکل دارند
    • عزت نفس ضعیف از خود نشان می‌دهند

    اگر کسی که شما او را دوستش دارید در فکر خودکشی است ، فوراً به او کمک کنید.

    چرا کودکان جان خود را میگیرند؟
    چرا کودکان جان خود را میگیرند؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x