انگیزه و موفقیت

تاثیر مینیمالیسم بر شادی

تحقیقات جدید روانشناسی جنبش مینیمالیسم را ستایش می کند.

  • تاثیر مینیمالیسم بر شادی

    مقاله جدیدی که در مجله روانشناسی مثبت منتشر شده است نشان می دهد که پایبندی به فلسفه مینیمالیسم و سادگی داوطلبانه مزایای روانشناختی مشخصی دارد.

    نویسندگان این تحقیق به رهبری جاشوا هوک از دانشگاه تگزاس شمالی اظهار داشتند: تحقیقات در طول سال ها برای حمایت از این ضرب المثل انباشته شده است که با پول نمی توان خوشبختی خرید.

    به‌عنوان جایگزینی برای سبک زندگی پرمصرف که اغلب در فرهنگ‌های غربی یافت می‌شود، سادگی داوطلبانه (که به آن مینیمالیسم نیز گفته می‌شود) شامل سبکی از زندگی است که بر کاهش مصرف و افراط در زندگی متمرکز است تا افراد بتوانند بر اولویت‌بندی ارزش‌های خود تمرکز کنند.

    برای درک بهتر ارتباط بین مینیمالیسم و ​​شادی، هوک و تیمش ادبیات تحقیقاتی را برای همه مطالعات منتشر شده در این موضوع بررسی کردند.

    آنها 23 مطالعه از این قبیل را پیدا کردند. سپس،آنها را آزمایش کردند تا ببینند چه تعداد از این مطالعات این فرضیه را که مینیمالیسم تایید می کند، پشتیبانی می کند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    آنها دریافتند که در میان مطالعاتی که شامل یک مؤلفه کمی (یعنی عددی) بود، بیش از 80 درصد ارتباط بین سادگی داوطلبانه و رفاه را گزارش کردند.

    به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2005 به رهبری کرک براون از دانشگاه روچستر، 200 نفر خود را مقایسه کردند.

    200 شرکت‌کننده کنترل منطبق را شناسایی کردند و دریافتند که ساده‌کننده‌های داوطلبانه احساسات مثبت و رفاه بیشتری نسبت به شرکت‌کنندگان کنترل نشان می‌دهند.

    در میان مطالعاتی که شامل یک مؤلفه کیفی (مثلاً مصاحبه) بود، بیش از 85 درصد بین سادگی داوطلبانه و رفاه ارتباط پیدا کردند.

    این مطلب را هم ببینید  با شخصیت وابسته چگونه برخورد کنیم؟

    محققان اظهار داشتند: “به طور کلی، اکثریت قریب به اتفاق رابطه مثبتی بین سادگی داوطلبانه و رفاه یافتند.”

    “این یافته عمدتاً بدون توجه به نحوه اندازه گیری سادگی و رفاه داوطلبانه سازگار بود و همچنین در طرح های تحقیقاتی کمی و کیفی همسان بود.”

    نویسندگان حدس می زنند که ارتباط بین مینیمالیسم و رفاه روانی به این واقعیت مربوط می شود که مینیمالیست ها بهتر می توانند تمایلات خود را برای مصرف کنترل کنند.

    مینیمالیسم همچنین ممکن است افراد را تشویق کند تا بر نیازهای روانشناختی تمرکز کنند – مانند استقلال، شایستگی و ارتباط – که نشان داده شده است رشد روانی را ارتقا می دهد.

    آنها همچنین خاطرنشان می کنند که مینیمالیسم ممکن است برای برخی افراد تاثیرگذارتر از دیگران باشد.

    برای مثال، آنها شواهدی پیدا کردند که نشان می‌دهد رابطه بین مینیمالیسم و ​​رفاه برای شرکت‌کنندگان کم‌درآمد و شرکت‌کنندگان مسن‌تر قوی‌تر است.

    انجام تست عشق و ازدواج

    یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که سادگی داوطلبانه با افزایش رضایت از زندگی برای شرکت‌کنندگان کم‌درآمد مرتبط است، اما نه برای شرکت‌کنندگان با درآمد بالا.

    نویسندگان امیدوارند که تحقیقات آنها الهام بخش افراد بیشتری باشد تا زندگی را به عنوان مسیری مناسب برای شادی و شکوفایی در نظر بگیرند.

    هوک می‌گوید: «من فکر می‌کنم این تحقیق با تمایل عمومی جامعه ما با دنبال کردن بیشتر مقابله می‌کند. این یکی از بزرگ‌ترین دروغ‌هایی است که می‌توانیم به آن بپردازیم که ما فقط به پول بیشتر، دارایی‌های مادی بیشتر، و شادی بیشتر نیاز داریم.

    این تلاش ها معمولاً جواب نمی دهد. در عوض، فکر می‌کنم باید به راه‌های دیگری برای بهبود شادی فکر کنیم، و ساده‌تر زندگی کردن ممکن است تنها چیز برای امتحان کردن باشد.»

    این مطلب را هم ببینید  در حال حاضر زندگی کنیم

    برای مطالعه در رابطه با 4 قدم برای رسیدن به زندگی شاد کلیک کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x