خانوادهآسیب شناسی خانواده

تاثیر شبکه های اجتماعی بر خانواده

10 نکته در مورد نحوه استفاده از رسانه های اجتماعی برای محافظت از خود در هنگام طلاق.

  • تاثیر شبکه های اجتماعی بر خانواده

    بسیاری از مطالعات نشان داده اند که شبکه های اجتماعی تاثیر منفی بر ازدواج دارند. در اینجا برخی از یافته های تحقیق آورده شده است.

    یک مطالعه منتشر شده در Computers in Human Behavior نشان داد که در هر مدلی که مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، بین استفاده از رسانه‌های اجتماعی و کاهش کیفیت ازدواج رابطه وجود دارد. نتایج این مطالعه پیش‌بینی می‌کند که افرادی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کنند، ۱۱ درصد در ازدواجشان شادتر از افرادی هستند که به طور منظم از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. (مشغول شدن با شبکه های اجتماعی می تواند منجر به نادیده گرفتن رابطه زناشویی شود.)

    بسیاری از مشتریان من متوجه خیانت همسرشان در شبکه های اجتماعی شده اند. طبق مطالعه سیستم بهداشت دانشگاه لویولا، فیس بوک با بیش از 2 میلیارد کاربر، از هر 5 طلاق در ایالات متحده یک مورد به دلیل استفاده از شبکه های اجتماعی است.

    و بر اساس AAML (آکادمی آمریکایی وکلای زناشویی)، 81 درصد از وکلای طلاق گزارش می دهند که تعداد همسرانی که به دنبال شواهد شبکه های اجتماعی هستند، در صورت مشکوک بودن به رفتار بد، خیانت یا روابط در شبکه های اجتماعی،افزایش یافته است.

    شبکه های اجتماعی و نحوه عبور از طلاق

    برخی از افرادی که طلاق می‌گیرند، به رسانه‌های اجتماعی می‌روند تا خشم خود را ابراز کنند یا به دنبال حمایت باشند. برخی دیگر هنگام ناراحتی به شبکه های اجتماعی می روند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    سپس پست‌هایی را می‌بینند که باعث می‌شود باور کنند که همسرشان و همه افراد دیگر اوقات خوبی را سپری می‌کنند.

    این مطلب را هم ببینید  مشاوره خانواده

    (همسر شما احتمالاً همین کار را می‌کند.) بر اساس پست‌های فیس‌بوک خود تصور نکنید که مردم اوقات شادی را سپری میکنند. آن پست های “شاد” می تواند اندوه، خشم یا حسادت شما را افزایش دهد.

    1. بهترین توصیه این است که در طول طلاق خود از شبکه های اجتماعی استفاده نکنید.اگر چیز های منفی پست نکنید، همسرتان را به تلافی وادار نمی کند.

    اگر بتوانید از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی استفاده نکنید، می‌توانید بر مراقبت از خود، فرزندانتان و سایر علایق تمرکز کنید. توصیه میشود، حداقل تا زمانی که طلاق تمام شود، از رسانه های اجتماعی دور شوید.

    2. اگر در رسانه های اجتماعی می مانید، چیز منفی پست نکنید. در مورد والدین دیگر یا سایر اعضای خانواده. از شبکه های اجتماعی برای تخلیه استفاده نکنید هیچ وقت وقتی ناراحت هستید چیزی پست نکنید.

    در این مورد نیز با خانواده خود صحبت کنید. آنها می توانند حمایت کننده باشند، اما نباید والدین رفتار تندی با فرزندان خود داشته باشند.

    اگر فرزندانتان آنچه را که شما یا پدربزرگ و مادربزرگشان درباره خانواده تان در شبکه های اجتماعی میگویید ببینند، چه فکری می‌کنند؟ توجه داشته باشید که فرزندان شما می توانند هر چیزی را که در اینترنت پست می کنید ببینند.

    آنها می دانند که چگونه به آن دسترسی داشته باشند حتی اگر فکر می کنید خصوصی است.

    3. در عوض، اگر واقعاً می‌خواهید چیزی پست کنید، تصاویر مثبتی از انجام کاری که از آن لذت می‌برید را منتشر کنید. جملات تاکیدی مثبت را ارسال کنید اجازه ندهید کاربران در فیس بوک یا اینستاگرام متوجه شوند که با همسر و فرزندانتان به مشکل خوردید

    این مطلب را هم ببینید  11 نکته برای ازدواج مقاوم

    4. تنظیمات حریم خصوصی خود را به بالاترین سطوح تغییر دهید.از دوستان خود بخواهید که شما را در عکس ها یا پست های خود تگ نکنند.

    انجام تست عشق و ازدواج

    حتی با بالاترین تنظیمات حریم خصوصی، تصور نکنید که آنچه در شبکه های اجتماعی می گویید واقعا خصوصی است. دنبال کردن فضای مجازی یا آزار و اذیت شما را در معرض خطر قرار می دهد، بنابراین افرادی را که پس از طلاق با آنها دوست نخواهید بود، مسدود کنید.

    اگر در شبکه های اجتماعی می‌مانید، بدانید که دوستانتان چه کسانی هستند و فقط افرادی که به آنها اعتماد دارید را دنبال کنید

    5. اطلاعاتی در مورد تصمیمات مربوط به رابطه خود پست نکنید. میتوانید پس از قطعی شدن طلاق آن را پست کنید

    6. در مورد اتفاقاتی که در خانواده تان می افتد در شبکه های اجتماعی صحبت نکنید. حتی اگر شما و همسرتان در مورد روایت طلاق خود به توافق رسیدید و دوست هستید، جزئیات صحبت هایتان، محل زندگی یا حضانت فرزندان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید.

    7. به دنبال «مسائل منفی» در مورد همسرتان در فضای مجازی نباشید.بعضی از افراد از دوستان می خواهند که اطلاعات منفی در مورد همسر خود ارائه دهند. این مطمئنا باعث ایجاد دردسر می شود.

    اگر از همسر، وکیل مدافع، یا قاضی شکایت دارید، آنها را با وکیل یا درمانگر خود در میان بگذارید.

    8. خودتان در گوگل جستجو کنیدتا بدانید در فضای مجازی چه چیزی در مورد شما وجود دارد. ممکن است بتوانید عکس ها یا پست های محرمانه را پاک کنید.

    این مطلب را هم ببینید  رگ خواب مرد متولد اسفند

    9. عکس‌ها یا فیلم‌های صمیمی از ازدواج خود را پست نکنید. در بسیاری از مکان‌ها ارسال عکس‌های صمیمی بدون رضایت و اطلاع طرف مقابل غیرقانونی است.

    10. استفاده فرزندانتان از رسانه های اجتماعی را زیر نظر داشته باشید. بدانید از کدام برنامه ها استفاده می‌کنند، مانند Facebook، Instagram، Snapchat یا TikTok. از آنها بخواهید که به شما اجازه دهند پست هایشان را ببینید.

    اگر فرزندان شما در طول طلاق رنج می برند، می خواهید بدانید آنها چه می گویند. رسانه‌های اجتماعی برای کودکان به ویژه فرزندان در دوران طلاق بسیار آسیب پذیر هستند.

    تست های شغلی

    برای مطالعه در رابطه با تاثیر شبکه های اجتماعی بر روابط زناشویی کلیک کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x