رویکردهای روان درمانی

تاثیر فعالیت های روزانه بر سلامت روان

وقتی بی انگیزه هستید چطور میتوانید به هدف هایتان برسید؟

  • تاثیر فعالیت های روزانه بر سلامت روان

    من با آرامش به مایک گفتم: “گاهی اوقات من نیز احساس تنبلی می کنم. متوجه لبخندش همراه با نفس راحتی شدم

    خود افشاگری(برملا کردن ژرف‌ترین احساس‌ها و تخیل‌ها و تجربه‌های خود) من پس از چندین جلسه شنیدن سرزنش مایک از خود به وجود آمد. که فکر می‌کنم «انگیزه» ندارد.

    به گفته مایک، او باید درآمد بیشتری کسب کندو فعالانه آهنگسازی کند. به نظر می رسید که او به طور انتخابی موفقیت های زندگی خود را نادیده می گرفت. برای ما عادی است که علیرغم سطح بهره وری، خودمان را پایین بیاوریم.

    به یاد می‌آورم که چگونه مایک در گذشته علی‌رغم تلاش‌های من برای زندگی الگوبرداری میکرد. او گاهی اوقات در مورد اینکه چگونه “شما صاحب کسب و کار خود هستید” و “کتاب نوشته اید” اظهاراتی می کرد.

    من تمایل داشتم که با مایک صحبت کنم و او را از دستاوردهای زیادش آگاه کنم. با این حال، تصمیم گرفتم که ارتباط بیشتری داشته باشم. توضیح دادم با وجود اینکه همیشه انگیزه ندارم، هنوز هم می توانم کارها را انجام دهم.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    من به اشتراک گذاشتم که انگیزه زودگذر و غیرقابل اعتماد است. چه اتفاقی می‌افتد وقتی خبر بدی دریافت می‌کنیم یا روز سختی را پشت سر می‌گذاریم؟

    مفهوم انگیزه در طول تاریخ تکامل یافته است. با این حال، من از این اصطلاح به معنای حرکتی استفاده می کنم که ما را به سمت یک خواسته یا هدف سوق می دهد.

    آخرین باری که احساس کردید انگیزه داشتید را در نظر بگیرید. مفیدتر است که برنامه های روزانه داشته باشیم که به ما در رسیدن به اهدافمان کمک کند.

    این مطلب را هم ببینید  اختلال اضطراب جدایی در کودکان

    فعالیت روزمره شامل مجموعه ای از اقدامات است که ما به طور مداوم در طول زمان انجام می دهیم بدون توجه به اینکه آیا می خواهیم آنها را انجام دهیم یا نه.

    من همیشه برای انجام کارها انگیزه ندارم، اما آنها را انجام می‌دهم زیرا برای پیشرفت من ضروری هستند. تصور کنید که با یک جراح قلب مشورت می کنید که به شما می گوید: “وقتی انگیزه داشته باشم می توانم جراحی های موفقیت آمیزی انجام دهم.”

    با این امید که متخصص پزشکی شما در روز عمل شما انگیزه داشته باشد، سلامتی شما به خطر نمی افتد. درعوض، بهتر است این روش توسط فردی انجام شود که اصولی را در اختیار دارد که بدون در نظر گرفتن احساسی که دارند، موفق می‌شوند.

    در اینجا دلایل بیشتری وجود دارد که چرا روال‌ها مهم هستند:

    فعالیت های روزمره سلامت روان را بهبود می بخشد

    موری، گوتلیب و سوارتز  اظهار داشتند که فعالیت های روزانه به تثبیت خلق کمک می‌کنند. هو، لای، بن-ازرا و گودوین همچنین به اهمیت داشتن فعالیت های منظم برای بهبود سلامت روان اشاره می کنند.

    این مقاله هم به فعایت های اولیه که شامل زندگی روزمره (بهداشت، خواب، خوردن و غیره) است و هم به فعالیت ثانویه که شامل اهداف و فعالیت‌های اوقات فراغت است (فعالیت‌های اجتماعی، ترجیحات، کار و غیره) می‌پردازد.

    فعالیت های روزانه به کاهش بیش از حد فکر کردن کمک می کنند

    McCann (2008) اشاره می کند که داشتن برنامه های معمول می تواند تفکر بیش از حد را برای ورزشکاران کاهش دهد و منجر به نتایج بهتر شود.

    این مطلب را هم ببینید  انتقال احساسات در میان فرهنگ ها

    افراط در تفکر اغلب می تواند منجر به احساسات منفی – مانند نگرانی – و رفتارهایی شود که عملکرد را مختل می کند. این موضوع برای افراد غیر ورزشکار نیز صادق است.

    انجام تست عشق و ازدواج

    به عنوان مثال، یک مقاله نشان می دهد که فعالیت های روزانه می تواند اثربخشی بالینی پزشکان جوان را بهبود بخشد.

    فعالیت های روزمره باعث کاهش استرس و اضطراب میشود

    ایلام، ایزهر و مورت پیشنهاد می‌کنند که مناسک به کاهش استرس و اضطراب به دلیل تقویت حس کنترل کمک می‌کنند. آداب و رسوم کمی متفاوت است، زیرا مناسک گاهی معنادارتر تلقی می شوند.

    داشتن برنامه ای منظم از اقداماتی که به طور مداوم انجام می دهیم، به ما این احساس را می دهد که کنترل خود را در دست داریم، نه اینکه زندگی را به شیوه ای ارتجاعی طی کنیم.

    برخی از برنامه روزانه من شامل نوشتن 300 کلمه، مدیتیشن به مدت ده دقیقه (این را نیز می توان با نشستن در سکوت تکمیل کرد)، انجام تمرینات ساده، ایجاد فهرستی از کارهای انجام شده و نوشتن یک چیز جدید که برای روز یاد گرفتم است.

    برخی از “موفق ترین” افراد را مشاهده کنید و متوجه فعالیت های روزمره خواهید شد که در طول زمان نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت. انتظار برای انگیزه به این معنی است که گاهی اوقات شما موثر خواهید بود و گاهی اوقات نه.

    فعالیت های روزانه فراتر از این هستند که فقط به ما کمک کنند تا موفق شویم. آنها همچنین به بهبود سلامت روان ما نیز کمک می کنند.

     

    برای مطالعه در رابطه با 6 راه آسان برای کاهش اضطراب یا عصبانیت کلیک کنید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    تست های شغلی

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x