روابط زناشویی و جنسی

پیامد‌های مثبت و منفی جدا خوابیدن زن و شوهر

پیامد های مثبت و منفی جدا خوابیدن زوج ها را بررسی می‌کنیم.

  • ما قهر نیستیم فقط جدا از هم می‌خوابیم!

    بسیاری از زوجین به دلایل مختلفی از اختلالات خواب گرفته تا مشکلات ارتباطی با یکدیگر اقدام به جدا خوابیدن می‌کنند. این مسأله می‌تواند به مرور در رابطه جنسی آن‌ها تأثیر منفی بگذارد و منجر به سردی و فاصله میان زن و مرد شود.

    جدا خوابیدن زن و شوهر چه دلایلی دارد؟ این جدایی می‌تواند چه پیامدهایی برای رابطه زناشویی شما در پی داشته باشد؟ باتیم رابینیا در این مقاله همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

    پیامدهای مثبت و منفی

    جدا خوابیدن زن و شوهر همیشه بد نیست. گاهی اوقات جدا خوابیدن زن و مرد ممکن است برای آن‌ها ضرورت یابد و حتی به نفع رابطه باشد. در ادامه به پیامدهای مثبت و منفی جدا خوابیدن زن و مرد اشاره خواهیم کرد:

    1. پیامد‌های مثبت

    گاهی اوقات جدا خوابیدن زن و شوهر می‌تواند در حفظ سلامتشان به آن‌ها کمک کند. برای مثال اگر همسر شما در طول شب خُر و پف کند، زیادی تکان بخورد یا نیمه شب‌ها از خواب بیدار شود و شما را نیز بیدار کند، طبیعتاً استراحت و خواب شما دچار آسیب خواهد شد.

    این مسئله هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی شما را با مشکل مواجه خواهد کرد. برخی از این مشکلات عبارت اند از:

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی
    • احساس غمگینی
    • تغییرات خلقی
    • بروز مشکلاتی در تمرکز
    • ایجاد تغییراتی در وزن

    جدا خوابیدن در این شرایط، به شما کمک می‌کند تا کیفیت خواب خود را بهبود بخشید. این مسأله به خصوص در زنان اهمیت بیشتری دارد چرا که ناتوانی در داشتن خواب کافی و یا خواب بی‌کیفیت وضعیت خلقی آنان را در طول روز بیشتر تحت تأثیر قرار خواهد داد. می‌توانید به راه‌هایی برای خواب راحت خود و همسرتان فکر کنید و با او در میان بگذارید.

    این مطلب را هم ببینید  اختلال وحشت زدگی (پانیک)

    اگر شما در عین جدا خوابیدن به رابطه جنسی و عاطفی همسرتان توجه کنید و برای نیازهای او ارزش قائل باشید، جدا خوابیدن به رابطه شما آسیب چندانی وارد نخواهد کرد. شما می‌توانید از این جدایی فیزیکی بهره مثبت ببرید.

    به این صورت که جدا خوابیدن در طول شب منجر به احساس دلتنگی بیشتری در شما و همسرتان خواهد شد و میل جنسی‌تان را افزایش خواهد داد. در نتیجه می‌توانید از این موضوع در جهت مثبت استفاده کنید. معمولا زمانی که انسان از چیزی محروم شود، قدرش را بیشتر می‌داند.

     

    جدا خوابیدن زن و شوهر

     

    2. پیامدهای منفی

    تمام پیامدهای منفی که در اثر جدا خوابیدن زن و شوهر به آن اشاره می‌شود به دلیل از دست رفتن فرصت تماس جسمانی کافی در طول روز است. چرا که هنگام خواب بیشترین و بهترین فرصت برای این امر محسوب می‌شود. تماس‌های جسمی شما و همسرتان فواید سلامتی و هیجانی بسیاری برای هردوی شما خواهد داشت.

    برای مثال این تماس‌ها استرس روزانه را کاهش خواهد داد، زیرا سطح هورمون کورتیزول که مسئول استرس در بدن است در این شرایط کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این عملکرد سیستم ایمنی نیز بالا رفته و شما از نظر سلامتی بیشتر در امان خواهید بود.

    پس زمانی که جدا از هم می‌خوابید و در طول روز هم زمان کافی برای بودن در کنار هم ندارید، رابطه بدون نوازش و بدون تماس جسمی مناسب برایتان به رابطه‌ای پر تنش تبدیل خواهد شد که از لحاظ سلامت جسمانی و روانی افت زیادی را تجربه خواهید کرد.

    مهم‌تر از همه این است که این مسئله روابط عاطفی شما را نیز تا حد زیادی مختل می‌کند. بنابراین اگر قصد دارید جدا از یکدیگر بخوابید باید برای رابطه جسمانی و رابطه جنسی خود از پیش برنامه ریزی کنید و اثرات نادیده گرفتن آن را دست کم نگیرید.

    انجام تست عشق و ازدواج

    پیشگیری از پیامدهای منفی

    بسیاری از زوجین به دنبال این هستند که اثرات منفی جدا خوابیدن را کاهش دهند اما نمی‌دانند که برای این امر باید چه کاری انجام دهند. اگر این مسئله برای شما نیز دردسر ساز شده به نکات زیر توجه کنید:

    این مطلب را هم ببینید  قرص تری فازیک

    1. علت اصلی چیست؟

    دلیل جدا کردن محل خواب از همسر بر میزان پیامدهای منفی آن تاثیر بسیاری می‌گذارد. اگر شما به دلیل مشکلاتی که در رابطه عاطفی با یکدیگر دارید بسترتان را جدا کرده‌اید، باید بدانید که این کار تنها منجر به تشدید مشکل شما می‌شود.

    زیرا با این کار فرصت با هم بودن را بیش از پیش از خود و همسرتان می‌گیرید. برای اینکه بتوانید مشکلاتتان را حل کنید بیش از هر چیز به گفت وگوی سالم و ترمیم آسیب‌های عاطفی از طریق آن نیاز دارید.

    جدا کردن بستر از همسر در این شرایط تنها به جدایی عاطفی منجر خواهد شد. اگر نمی‌توانید ارتباط کلامی مناسبی با همسرتان داشته باشید تا به این شیوه مشکلاتتان را حل کنید، کمک گرفتن از یک زوج درمانگر در رفع اختلافات شما تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

     

    جدا خوابیدن زن و شوهر

     

    2. معنای جدا خوابیدن برای همسرتان چیست؟

    بسیار اهمیت دارد که پیش از اینکه بسترتان را از همسر خود جدا کنید در این باره با او در فضایی صمیمانه گفت وگو کنید، نیازهایش را بشنوید و ببینید این اقدام برای او چه معنایی دارد.

    برای مثال اگر او این کار را تعبیر به دوست نداشتن و یا طرد کردن کند مسلما شما در آینده نزدیک با مشکلاتی در ارتباط خود مواجه خواهید شد.

    اما اگر دلایل خود مثل بازگو کردن مشکلاتتان در زمینه خواب را برای همسرتان توضیح دهید، می‌توانید درکنار هم و با درک متقابل از یکدیگر به تصمیمی مشترک برای رفع مشکلتان برسید.

    تست های شغلی

    3. رابطه جنسی و فیزیکی خود را فراموش نکنید!

    ممکن است شما به هر دلیلی فرصت خوابیدن در کنار یکدیگر را نداشته باشید، این مسئله نباید باعث شود که رابطه جنسی و جسمی خود را با یکدیگر فراموش کنید.

    این مطلب را هم ببینید  درمان اختلال نعوظ با کرم آلپروستادیل

    برای حفظ کیفیت و تداوم رابطه لازم است که در طول روز زمان بیشتری برای یکدیگر بگذارید، در مورد نیازهای جنسی خود با هم گفت و گو کنید و برای داشتن رابطه جنسی مناسب برنامه ریزی نمایید. این کارها به شما کمک خواهد کرد تا جدا خوابیدن تأثیر منفی کم‌تری بر روابط زناشویی شما بگذارد.

    سخن آخر

    همانطور که گفته شد جدا خوابیدن زن و شوهر دلایل متعددی دارد و معمولا تاثیرات منفی بر رابطه میان آنان می‌گذارد. اگر مشکلی در رابطه‌تان وجود دارد باید برای حل آن چاره‌ای بیندیشد چراکه قهر و جدا کردن جای خواب، تنها مشکلات را جدی‌تر خواهد کرد.

    برای این منظور ضروری است که از یک روانشناس کمک بگیرید تا مشکلات شما را ریشه‌یابی کرده و به حل آن‌ها بپردازد. در صورتی که جدا خوابیدنتان دلایلی غیر از مشکلات زناشویی دارد، بهتر است از روانشناس کمک بگیرید تا بر رابطه عاطفی و جنسی‌تان تاثیر منفی نگذارد.

     

    جدا خوابیدن زن و شوهر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    صبا دهقانپور

    خوشحالی محصول یه زندگی هدفداره، هدف رو از زندگی‌ بگیری، خوشبختی هم ازش گرفته میشه.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x