کرونا

مشکلات پوستی و انگشت پای کوویدی در بیماری کرونا

  • مشکلات پوستی و انگشت پای کوویدی در بیماری کرونا

    محققین به تازگی به این یافته پی برده‌اند که انگشت پای کوویدی و جوش پس از اینکه بیماری به بهبودی می‌رسد، همچنان ادامه پیدا می‌کند. هنوز اطلاعات کاملی در مورد اینکه این مشکلات پوستی تا چه اندازه با کووید 19 در ارتباط است، به دست نیامده است. ولی برخی از بیماران مبتلایی که دیر درمان می‌شوند، وضعیتشان بهتر می‌شود ولی به طور کامل بهبود پیدا نمی‌کنند. عارضه های پوستی در بیماران در حدود 60 روز یا بیشتر ادامه پیدا می‌کند.

    دکتر استر فریمن که از محققین اداره درماتولوژی کووید19 ( حاصل تلاش مشترک آکادمی درماتولوژی آمریکا و لیگ بین المللی انجمن های پوست شناسی ) به شمار می‌رود، بیان می‌کند که جوش پوستی و انگشت پای کوویدی از نشانه های التهاب است.

    همنطور می‌گوید: “بعضی از بیماران دچار التهاب بلندمدت هستند که به نوعی توسط ویروس تحریک می شود. هنوز دلیل یا چگونگی بروز این اتفاق برایمان روشن نیست اما پوست به طور ویژه از اهمیت خاصی برخوردار است. زیرا دریچه ای به روی اتفاقات دیگری است که در بدن رخ می دهد. از آن جایی که پوست قابل رویت است، به معنای واقعی کلمه می توان بروز التهاب در آن را مشاهده نمود.”

    دکتر استر فریمن دراین‌باره بیان می‌کند که سیستم ایمنی بدن به این ویروس واکنش نشان داده و باعث بروز این مشکلات پوستی می‌شود. این اطلاعات از 1000 بیمار مبتلا به عارضه پوستی به دست آمده است. این اطلاعات در مورد همه بیماران مبتلا صدق نمی‌کند فریمن اذعان داشت: “به نظر من باید توجه داشت که بروز این وضعیت در پوست تنها بخش کوچکی از نوک کوه یخ است.”

    این مطلب را هم ببینید  انواع ویروس کرونا

     

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

     

    انگشت پای کوویدی

    دیگر محققین گزارش می‌دهند که قرمزی و التهاب پا و دست به عنوان انگشت پای کوویدی شناخته شده است. بیمارانی که به کرونا مشکوک هستند، 15 روز و بیمارانی که ابتلای آنها تایید شده 10 روز دچار عارضه‌های پوستی می‌شوند. این وضعیت در تعدادی بیمار بیشتر و در تعدادی کمتر است.

    طبق تحقیقات به عمل آمده 6 نفر از مبتلایان تا 60 روز بهبودیشان به طول انجامیده و 2 بیمار حتی تا 130 روز نیز ادامه داشته است. شواهد به دست آمده از جوش های شبکه وار میانگین تا 4 روز و جوش‌هایی مشابه سرخک تا 7 روز به روی بدن مشاهده شده است. این ضایعه های پوستی حتی تا 28 روز نیز ادامه‌دار بوده است.

     

    اختلال پاپولواسکواموس

    به لکه های فلس مانند روی پوست گفته می شود، به طور متوسط تا ۲۰ روز ادامه داشت و در یک مورد نیز تا ۷۰ روز به طول انجامید.

    دکتر میشل گرین، متخصص پوست در بیمارستان لنوکس هیل نیویورک، در این باره می گوید: “عارضه‌های پوستی طولانی مدت نتیجه واکنش التهابی شدید بدن به کووید-۱۹ است.”

    او اشاره می کند پوست بزرگ ترین عضو بدن است و در تنظیم دمای بدن، لامسه و دفاع ایمنی نقش حیاتی ایفا می کند. بنابراین تعجبی ندارد که این ویروس سمی، که سیتوکین های زیادی در بدن ترشح می کند، تاثیر شگرفی روی پوست بگذارد.

    به گفته فریمن، انگشت پای کووید علاوه بر تاثیر مشهودی که روی پوست می گذارد، بسیار دردناک است. معمولا رنگ پریدگی پوست تا مدت‌ طول می‌انجامد اما درد و ناراحتی حدودا یک هفته ادامه دارد.

    این مطلب را هم ببینید  شایع ترین علائم طولانی مدت COVID

    به گفته فریمن ” اکثر بیمارانی که تحت مراقبت من بودند، حتی اگر خود زخم بیش از چند هفته روی پوست باقی می ماند، معمولا یک هفته از درد و ناراحتی ناشی از التهاب پا رنج می بردند. بیماران می گفتند درد آن قدر آزاردهنده است که نمی توانند کفش بپوشند.” این وضعیت در اکثر بیماران به خودی خود رفع می شود. اما در تعداد کمی از افراد ادامه دارد.

    انجام تست عشق و ازدواج

    متاسفانه، احساس درد و ناراحتی در چند تن از بیماران ما به طول انجامید. بنابراین بعضی از بیماران در تمام طول مدت بیماری در ناحیه پا دچار احساس درد و ناراحتی بودند. درمان این عارضه با چالش رو به رو است و هیچ پروتکلی برای جلوگیری از آن وجود ندارد. اما محققان در حال تلاش برای یافتن راه درمان هستند.

    فریمن نگران است مبادا بعضی از بیماران در بلندمدت از عوارض کووید-۱۹ رنج ببرند. در همین راستا بیان می‌کند که قطعا این خطر وجود دارد که مشکلات پوستی در بعضی از بیماران ادامه داشته باشد و ما وظیفه داریم علت بروز این اتفاق و روش درمان آن را کشف کنیم.

    نتایج این تحقیق روز پنج شنبه در جلسه آنلاین کنگره آکادمی درماتولوژی و ونرولوژی اروپا ارائه شد. معمولا تحقیقاتی که در جلسه ارائه می شوند، تا زمانی که در مجله معتبر به چاپ برسند، نسخه اولیه تلقی می شوند.

     

    شما می‌توانید از پرسشنامه اضطراب کرونا استفاده کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    تست های شغلی

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x