مهارت‌های ارتباطی

حالت های تدافعی

شخصیت تدافعی به سرعت و به شدت پاسخ می دهد.

  • حالت های تدافعی

    طیف وسیعی از روابط خانوادگی و عاشقانه افراد بسته به ویژگی های شخصیتی طرفین که می‌تواند عمدتاً مثبت یا منفی باشد است.

    این موضوع به ویژگی هایی مانند حالت تدافعی، و تأثیری که بر دیگران در روابط نزدیک می‌گذارد می پردازد.

    نمونه هایی از واکنش های دفاعی

    اکثر افراد تجربه ای با فردی داشته اند که تمایل به حالت تدافعی دارد. حالت دفاعی می تواند انواع مختلفی داشته باشد ، از جمله حملات لفظی ، انکار (انکار آنچه گفته شد) ، ساختگی (کاملاً دروغ ) ، اجتناب (اجازه هیچ گونه بحثی در این مورد).

    در ریشه همه رفتارهای تدافعی این وجه مشترک است: فرستادن پیام به طرف مقابل مبنی بر اینکه آنچه آن شخص می گوید اشتباه است یا مشکل است.

    پیام این است که فرد به دلیل خطاب به آنها یا تلاش برای مسئول دانستن آنها در مورد چیزی است این رفتار های تدافعی هرچقدر هم عادلانه یا مناسب باشد غیرقابل قبول است و مجاز نخواهد بود.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    مشخصات مختصری از شخصیت فردی که به راحتی دفاع می کند

    افراد دفاعی اغلب دارای مسائل مربوط به کنترل و قدرت هستند و هر کسی که با آنها روبرو شود یا آنها را مسئول جلوه دهد به عنوان تهدید تلقی می کنند.

    آنها به طور کلی از احساسات و مدیریت احساسات خود ناراحت هستند. افراد تدافعی دوست ندارند مسائل عاطفی را به روشی که از بزرگسالان انتظار می رود به صورت مشارکتی حل کنند.

    آن‌ها می‌توانند در واکنش‌های احساسی‌شان بسیار تکان‌دهنده و سریع باشند، بدون اینکه مکث کنند و به طور متعادل به مسائل فکر کنند.

    در نهایت، آنها تمایل دارند از نزدیکی بیش از حد احساسی با دیگران اجتناب کنند.

    این مطلب را هم ببینید  دعوا و راه های آشتی بعد از آن

    وقتی یک فرد واکنش سریع، شدید و تدافعی نشان می دهد در مغز چه اتفاقی می افتد

    هنگامی که یک فرد به شدت حالت دفاعی پیدا می کند، سیستم لیمبیک در مغز او – سیستمی که با پردازش احساسات مرتبط است – فعال می شود. پزشکان بهداشت روانی از این واکنش به عنوان سیستم ابتدایی یاد می کنند .

    انسان‌ها دارای مغز و قشر مغز هستند، مخصوصاً که به طرز شگفت‌آوری پیچیده هستند.

    انسانها توانایی انجام انواع فعالیتهای ذهنی را دارند که آنها را از سایر پستانداران متمایز می کند ، اما مهم است که به یاد داشته باشید که در اصل ، انسانها هنوز موجودات زنده و تنفسی هستند که دارای سیستمهای زنده ماندن خودکار برای محافظت از خود هستند.

    به بیان دیگر ، هیچ کس هرگز نمیگوید که حمله کردن یک تمساح به یک ماهیگیر غلط هستش، زیرا ما درک می کنیم که مغز تمساح از نظر ساختاری با مغز انسان متفاوت است.

    اگرچه نوع محافظت انسان از خود متفاوت به نظر می رسد – مثلاً به شکل تدافعی – واکنش دفاعی به همان اندازه اولیه، سریع و مبتنی بر مغز مانند تمساح است.

    برای انسان‌ها در روابط مهم است که بدانند آنچه در مغز ما هنگام بحث یا دعوا اتفاق می‌افتد، تا حد زیادی تعیین‌کننده آنچه می‌گوییم یا انجام می‌دهیم، است.

    انجام تست عشق و ازدواج

     چرا فرد دفاعی حالت دفاعی پیدا می کند

    کسی حالت تدافعی به خود می گیرد تا از پاسخگویی اجتناب کند و طرف مقابل را وادار به عقب نشینی کند.

    بزرگسالانی که از نظر عاطفی به طور کلی توسعه یافته اند، درک می کنند که روابط موفق از هر نوعی نیازمند احترام متقابل است.

    که شامل گوش دادن به دیدگاه طرف مقابل و گاهی اوقات مجبور به تغییر رفتار برای برآوردن نیازهای عاطفی طرف ناامید می شود.

    این مطلب را هم ببینید  اگر شما نه، پس چه کسی؟؟

    برای مطالعه در رابطه با هنر گوش دادن به همسر کلیک کنید

    وقتی کسی به سرعت و به طور غیرقابل توجیهی حالت تدافعی می گیرد، آن فرد پیامی واضح و شدید می فرستد: «برگرد، اشتباه می کنی».

    در این لحظه، طرف ناامید اغلب احساس حیرت و سردرگمی می کند، گویی که ناگهان به عنوان یک حریف یا دشمن انتخاب شده است.

    و تاریخ این دو را کنار گذاشته اند. در این شرایط ، مردم اغلب احساس می کنند می گویند: “صبر کن ، من هستم! یاد آوردن؟ شما طوری واکنش نشان می دهید که انگار مرا نمی شناسید یا بدتر اینکه از من متنفر هستید.

    در لحظاتی که مدافع به سرعت و بدون توجیه در حالت دفاعی قرار می گیرد ، روانشناسی مکانیسم های دفاعی که سالها در راه است به عنوان وسیله ای برای محافظت از نفس خود فعال شده است.

    راه های ساده برای مدیریت موقعیت زمانی که کسی با شما حالت تدافعی می گیرد

    اول ، آنچه نباید انجام دهید: نگویید “در حال دفاع هستید”. در واقع ، این کلمه را در هیچ زمینه ای به زبان نیاورید زیرا فقط گفتن این کلمه فقط اوضاع را بد تر می کند.

    فرد تدافعی می داند که حالت تدافعی او یک نقص شخصیتی است زیرا این شکایت را از بسیاری دیگر که قبل از شما آمده اند شنیده اند.

    تست های شغلی

    به این مراحل ساده توجه کنید: به محض مشاهده واکنش دفاعی ، چند ثانیه یا بیشتر مکث کنید. به هر چیزی، در محیط نزدیک نگاه کنید تا حواس خود را پرت کنید و پتانسیل واکنش لیمبیک احتمالی خود را کاهش دهید.

    این مطلب را هم ببینید  راه های جلب اعتماد همسر

    به آرامی به صحبت خود پایان دهید و با آرامش بگویید: “یک دقیقه به من فرصت دهید تا بتوانم فکر کنم” ، بعداً در مورد وضعیت با چند دوست مورد اعتماد صحبت کنید تا تأیید کنید که آیا این واکنش واقعاً یک علامت مشکل ساز است یا خیر،  و در نهایت از خود بپرسید که آیا این حالت دفاعی نشان دهنده یک اتفاق نادر است.

    پیام آخر

    بسیاری از افراد در یک رابطه حرفه ای یا شخصی مشکلاتی را تجربه می کنند، اما برخی از روابط به طور غیرقابل انکاری ناسالم تر از دیگران هستند.

    اگر فردی هر چند وقت یکبار حالت تدافعی به خود بگیرد، ممکن است این چیزی باشد که بتوانید آن را بپذیرید.

    اگر شخصی هرگز واقعاً به شما اجازه ندهد تا به ناامیدی هایی که از او دارید رسیدگی کنید، ممکن است نتوانید آن را قبول کنید.

    برخی از مشکلات بین فردی به اندازه کافی شدید و ناامیدکننده هستند به طوری که در دراز مدت ، شخصی که احساس می کند دارای ناامیدی است تصمیم می گیرد که ترک آن رابطه – یا پیدا کردن شغل جدید یا پایان دادن به یک رابطه شخصی خاص – چیزی است که برای محافظت از سلامت روانی خود لازم است.

    کسانی که در حال مبارزه هستند باید به خاطر داشته باشند که کار کردن با یک درمانگر مجاز برای حل چنین مشکلی یکی از مؤثرترین راه‌ها برای اطمینان از سالم بودن تصمیم‌هایی است که گرفته می‌شود.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x