مهارت‌های ارتباطی

چگونه بفهمیم کسی را چه صدا کنیم؟

"تو باید من را مامان صدا کنی."

  • چگونه بفهمیم کسی را چه صدا کنیم؟

    همه ما مجبور بوده ایم بفهمیم که قرار است اشخاص را به چه اسمی صدا کنیم. آیا آن شخص را باید به اسم کوچک یا با نام خانوادگی صدا کنیم ؟

    اینها سوالات متداول در مورد صدا زدن افراد است، که عبارتها یا عباراتی است که ما برای اشاره به دیگران و خودمان به کار می بریم.

    هنگام ازدواج با خانواده دیگر ، چگونه باید والدین شریک زندگی خود را صدا زد؟ ممکن است در حال زمزمه کردن تعدادی از نام ها باشید، به احتمال زیاد، شما در رابطه با اینکه آیا این کار را به درستی انجام داده اید به سراغ همسر خود رفتید.

    اغلب شما باید تصمیم بگیرید که چه زمانی از یک نام رسمی یا غیر رسمی برای کسی استفاده کنید.به عنوان مثال، خانواده شما ممکن است برادر شما را با اسم کوچک صدا کنند.

    وقتی می شنوید همسالانش او را به صورت رسمی صدا میکنند ، برادرتان را چه صدا می‌زنید؟

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    البته ، درست زمانی که فکر می کنید همه چیز را فهمیده اید ، ممکن است چیزی تغییر کند، به عنوان مثال ، مادرشوهر شما ممکن است بگوید:

    “می دانم که مرا به اسم کوچک صدا می کنی ، اما میتوانی با من راحت باشید و من را مامان صدا کنید

    شما بدون شک باید تصمیم می گرفتید که می خواهید دیگران شما را با چه نامی صدا کنند.

    از کجا بدانیم که چه کسی را به چه نامی صدا کنیم؟

    اینکه ما مردم را چه می نامیم یا آنها چگونه ما را صدا می کنند مهم است. در اولین پستم، در مورد اینکه چگونه روابط به وجود می‌آیند (و از آن خارج می‌شوند) صحبت کردم، زیرا ما برای توسعه، ایجاد، حفظ و تغییر روابط خود با هم تعامل داریم.

    این مطلب را هم ببینید  جذابیت در رسانه های اجتماعی

    نامی که طرف مقابلشان را با آن اسم صدا میکنند (مورفی ، 1988). سرنخهایی از نزدیکی و فاصله رابطه و زمینه یا فرهنگی که در آن یک رابطه خاص تعبیه شده است می دهد.

    به عنوان مثال ، یک پسر بزرگسال که با مادرش قهر بود ، یک کارت تولد ۷۵ سالگی را در صندوق پستی خود که خطاب به خانم استارلینگ بود گذاشت.

    پسر دیگری با کارتی که روی آن نقش قلب بود و روی پاکت آن نوشته شده بود «عزیزترین مامان» برای ملاقات به خانه رفت.

    این اصطلاح در مورد دیدگاه پسران در رابطه با مادرشان چه چیزی را آشکار کرد؟

    نام افراد می تواند بر نقاط قوت یا چالش های رابطه تأثیر بگذارد . گاهی اوقات نام افراد کم مورد توجه قرار می گیرند ، برای مثال، در زمان گذشته با به دنیا آمدن نوه بسیاری از پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها انتظار داشتند که آنها را “مادر بزرگ” یا “پدربزرگ” صدا کنند.

    اما در جامعه امروز، برخی از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها دوست ندارند که با این اسم صدا شوند. پس از طلاق و ازدواج مجدد، فرزندان ممکن است شش یا هشت پدربزرگ و مادربزرگ (یا بیشتر) داشته باشند.

    انجام تست عشق و ازدواج

    دوستم در بدو تولد اولین نوه اش، به جای والدینش که از هم طلاق گرفته بودندنام او را «زیپی» گذاشت. او ترجیحات خود را به والدین و اعضای خانواده اعلام کرد.

    به نظر می رسد همه از داشتن زیپی در خانواده لذت می برند.

     

    چگونه بفهمیم کسی را چه صدا کنیم؟

     

    مادر مطلقه ، والدین ، ​​والدین مجرد یا….

    اخیراً یک خبرنگار با من تماس گرفت تا درباره شرایط جانا کرامر صحبت کند. جانا کرامر خواننده موسیقی کانتری اخیراً از شوهر بازیکن NFL خود که دارای فرزندانی است جدا شده بود.

    این مطلب را هم ببینید  اگر شما نه، پس چه کسی؟؟

    ، خانم کرامر با معرفی خود به عنوان مادر مجرد و همسر سابقش، سر و صدای زیادی در اینترنت به پا کرد. خانم کرامر گفت:

    “مردم از من متنفر بودند زیرا من گفتم که من یک مادر مجرد هستم بنابراین ظاهراً اجازه ندارم این را بگویم. اما  من یک مادر مجرد هستم. اما برای اینکه بتوانم به هدفم برسم ، به دنبال آن بودم. اول من را بشناسید و بعد من را قضاوت کنید.” (دونلی ، 2021)

    شما ممکن است به این وضعیت نگاه کنید و فکر کنید، خوب، جانا کرامر می تواند خود را هر چه که می خواهد صدا کند.

    البته حق با شماست با این حال، من می خواهم تأکید کنم که انتخاب های ارتباطی ما مانند همه انتخاب ها، پیامدهایی دارد.

    تست های شغلی

    نامی که یکدیگر را خطاب قرار میدهند در ارتباطات اهمیت دارد

    به عنوان یک متخصص در ارتباطات بین فردی و خانوادگی ، می دانم که نام افراد مهم است و به ما در شناخت افراد کمک می کند.

    شرایط خطاب نام همسر سابق در روابط تأثیر دارد. برای مثال ، والدین مطلقه باید به این فکر کنند که از چه نامی برای خود و شریک سابق خود استفاده کنند.

    آنها ممکن است از شریک سابق خود به عنوان “همسر سابق من” یاد کنند و بر تغییر رابطه تأکید کنند. یا ممکن است با تمرکز بر نقش مشترک والدین ، ​​از همسر سابق به عنوان “والدین مشترک” یاد کنند.

    با توجه به تخصص من در ارتباطات پس از طلاق، نمی توانم فکر کنم که خود را “والدین مجرد” نامیدن کمکی به زوجین طلاق گرفته کند.

    این مطلب را هم ببینید  حالت های تدافعی

    در نظر بگیرید که آیا استفاده از عبارت “والدین مشترک” یا حتی بزرگ کردن شخصیت “پدر بچه ها” چیز مهمی را به شریک سابق، خانواده بزرگ و همچنین به فرزندان در مورد تعامل والدین و اهداف والدین منتقل می‌کند.

    ارتباطات از استراتژی های مختلفی برای انتخاب نام افراد استفاده می کنند:

    1. از الگوسازی استفاده کنید: به آنچه که اطرافیانتان می‌گویند و انجام می‌دهند دقت کنید و گوش دهید، و سپس رفتارتان را با الگوبرداری از کسانی که به نظر می‌رسد با مهارت ارتباط برقرار می‌کنند، الگوبرداری کنید.

    وقتی وارد یک خانواده جدید می شوید، به آنچه که اعضای خانواده می گویند گوش کنید. همچنین می‌توانید نام خود را به آنها بگویید تا با همان نام شما را صدا کنند.

    2. از ارتباطات غیرمستقیم استفاده کنید: از شخص دیگری بخواهید که نام خود را به شما بگوید ، به عنوان مثال ، “یک پزشک دوست دارد در موقعیت اجتماعی چگونه او را صدا کنند؟” یک نکته مهم: در بیشتر موارد ، بهتر است به صورت رسمی آن شخص را صدا کنید.

    3. از ارتباط مستقیم استفاده کنید: شاید به نظر شما مطلوب تر باشد که از شخصی بپرسید که می خواهد دیگران او را چگونه صدا کنند یا صریحاً به او بگوید چگونه با شما تماس بگیرد.

    به عنوان مثال ، من ترجیح می دهم از نام خود برای دانشجویان کارشناسی استفاده کنم. وقتی با دانشجویان صحبت می کنم ، اغلب می گویم: “سلام ، دکتر بریت وایت هستم ، چگونه می توانم به شما کمک کنم؟”

    برای مطالعه در رابطه با نحوه برقراری ارتباط موثر با دیگران کلیک کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x