خانواده

حاکمیت در زندگی مشترک

تحقیقات جدید نشان می دهد که چگونه می توانید بفهمید رئیس روابط شما کیست.

  • حاکمیت در زندگی مشترک

    در روابط ، یک توازن اجتناب ناپذیر قدرت وجود دارد که مشخص کننده شخص رهبری کننده و فرد دنبال کننده است. شما و شریک زندگی خود نمی توانید هر دو در تصمیم گیری پیشرو باشید ، ، هر چند تصمیمات معمولاً تصمیماتی هستند که شما هر دو با آن موافق هستید.

    همین اصل در مورد قوانین رابطه نیز صدق می کند. آن دستورالعمل های رفتاری که هر دوی شما از آنها پیروی می کنید در مقطعی تصمیم گرفته شد ، و اکنون هر دوی شما تمام تلاش خود را می کنید تا به آنها پایبند باشید.

    و اکنون شما هر دو تلاش خود را می کنید تا به آنها پایبند باشید. در اجرای آن قواعد است که پویایی رابطه را واقعاً نشان می دهد.

    با در نظر گرفتن یک مثال بالقوه احمقانه ، “قاعده” ای را که ممکن است داشته باشید در نظر بگیرید که وقتی یکی از شما تصمیم می گیرد دیر بخوابد ، دیگری تا آنجا که ممکن است ساکت می ماند.

    از آنجا که تمایل دارید دیرتر از همسرتان بخوابید ، این قانون بیشتر در مورد شما صادق است. برای پیروی از این قانون ، وقتی لباس می پوشید نوک پایتان در اطراف است ، ، هرگز چراغ را روشن نمی کنید و همیشه هنگام خروج درب اتاق خواب را می بندید.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    تنها کاری که شریک شما انجام می دهد دروغ می گوید آنجا در حالی که تمام تلاش خود را برای رعایت قانون انجام می دهید. هر دوی شما در مورد این قانون توافق کرده اید ، اما این شما هستید که باید از آن پیروی کنید. در حال حاضر ، قدرت در دست شریک شما است.

    مثال دیگری را در نظر بگیرید که در آن دینامیک با قدرت کمتر مشخص شده است. شما کسی هستید که سفارش آنلاین لوازم خانگی مختلف را انجام می دهید ، عمدتا به این دلیل که شریک زندگی شما در این مورد خیلی خوب نیست.

    شما از قانون شریک خود پیروی می کنید ، اما شما کسی هستید که خانه را اداره می کند. اگر با تمایل شریک خود برای داشتن مارک خاصی از خمیردندان موافق نیستید ، فقط می توانید بگویید که سازنده دیگر آن را تولید نمی کند یا موجود نیست.

    شریک شما این قانون را وضع کرده است ، شما همه کارها را انجام می دهید ، اما نتیجه را نیز کنترل می کنید.

    آخرین بینش در مورد این نوع پویایی قدرت از تحقیقات انجام شده در یک محیط سازمانی ناشی می شود ، اما هنوز هم به عنوان مولفه ای از هر رابطه ای بر قدرت تأثیر می گذارد.

    این مطلب را هم ببینید  دل شکستگی در مردان

    برای مطالعه در رابطه با لجبازی در زندگی مشترک زناشویی کلیک کنید.

     

     

    به گفته تایلر سابی و همکارانش از دانشگاه A&M تگزاس (2021) ، قدرت را می توان “بازنمایی های ذهنی کنترل نامتقارن یا تأثیرگذاری منابع بیش از حد ارزش در ارتباط با دیگران” تعریف کرد (ص 1357). با توجه به این تعریف ، شما و شریک زندگی خود ایده هایی در مورد کنترل “منابع ارزشمند” مانند پول ، استفاده از زمان ، مراقبت از کودکان ، شرایط زندگی و – حتی نحوه احترام گذاشتن به نیاز یکدیگر به خواب دارید.

    انجام تست عشق و ازدواج

    تغییرات روز به روز در دینامیک قدرت

    Sabey و همکارانش پیشنهاد می کنند که این “بازنمایی ذهنی” ثابت نماند ، بلکه از موقعیتی به موقعیت دیگر ، حتی در محیط کار متفاوت است.

    افراد قدرتمند در یک موقعیت ، مانند برگزاری جلسه ، در موقعیت دیگری قدرت ندارند ، مانند نشستن در دفتر سرپرست برای دریافت دستورالعمل گزارش آینده. بنابراین ، برای پی بردن به اینکه چه کسی رابطه شما را اداره می کند ، لازم است که در این پویایی قدرت جستجو کنید ، زیرا آنها به طور روزانه کار می کنند.

    پس از انجام این کار ، می توانید “فرمول” خود را ارائه دهید که به شما امکان می دهد تصمیم بگیرید که کسی که واقعاً کنترل روابط شما را بر عهده دارد.

    نویسندگان تگزاس A&M پیشنهاد کردند که بررسی “نوسان قدرت” بسیار مهم است. ، که نشان دهنده میزان ناسازگاری قدرت افراد نسبت به دیگران است” مهم است (ص 1358). با وقوع این تغییرات ، طرفهای درگیر از طریق “انتقال نقش خرد” از مسئول به سمت دیگری که به او گفته می شود چه باید بکند ، عبور می کنند.

    Sabey و همکاران ، نتایج این تغییر ماسه ها در یک رابطه می توانند پیامدهای قابل توجهی داشته باشند. با توجه به وضعیت عاطفی فرد ، که به عملکرد بهتر تیم یا خستگی و سرخوردگی احساسی کمک می کند.

    برای مطالعه نوسانات روزانه قدرت در محیط کار ، تیم تگزاس A&M نمونه آنلاین کارمندانی را که نظرسنجی های روزانه را طی دو هفته با دستورالعمل هایی برای تکمیل نظرسنجی سه بار در روز انجام دادند ، به خدمت گرفتند.

    همکاران آن کارمندان نیز نظرسنجی های خود را تکمیل کردند ، اما یک بار در روز. انگیزه مشارکت شامل غرامت پولی با حداکثر 55 دلار برای کارکنان و 20 دلار برای همکاران بود. نمونه نهایی شامل 103 نفر از کارکنان و همکاران بود.

    این مطلب را هم ببینید  تفکر عینی در مورد درگیری های عاشقانه

    اکنون که به اقدامات مربوط می پردازیم ، کارکنان خود را بر اساس مجموعه ای از 8 بیانیه با دستورالعمل هایی برای انجام این کار  “در آن زمان احساس کردند”.

    دو نمونه بیان کننده ادراک قدرت عبارتند از: “من می توانم مردم را وادار به انجام آنچه می خواهم انجام دهند” و “من فکر می کنم قدرت زیادی دارم”. معیار تغییرپذیری این رتبه بندی ها در طول زمان و روز به شاخص نوسان قدرت تبدیل شد.

    کارکنان همچنین میزان ناامیدی ، عصبانیت ، ناراحتی و آزردگی خود را ارزیابی کردند و اینکه آیا احساس خستگی می کنند یا خیر. همکاران ، به نوبه خود ، میزان کارمندی که به نظر می رسد می تواند دیدگاه های دیگران را در طول روز و همچنین میزان آنها در عملکرد تیم کمک کند ، ارزیابی کردند.

    تست های شغلی

    دلیلی که محققان اقدامات مربوط به دیدگاه را شامل می شوند را می توان در نظریه قدرت “فاصله اجتماعی” جستجو کرد ، که پیشنهاد می کند “نوسانات قدرت می تواند مزایایی را به همراه داشته باشد” مانند دیدگاه نگری ، اما “این نتایج ممکن است به نتیجه برسد.

    اکنون که به تغییرات قدرت روزانه رابطه خود فکر می کنید ، ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که تصور می کنید شریک زندگی خود را تحت کنترل دارد ، اما برای شما مهم نیست.

    اما در مواقع دیگر ، این تصور که شما ناتوان هستید می تواند این احساس را در شما ایجاد کند که با شما با احترام رفتار نمی شود.

    با اندازه گیری اقدامات محققان A&M تگزاس بر زندگی خانگی خود ، می توانید تمرین ذهنی خود را برای ارزیابی میزان احساس قدرت خود در زمان های مختلف روز انجام دهید ، و در مورد موقعیت هایی که باعث می شوند احساس کنترل بیشتر یا کمتری داشته باشید ، بسیار دقیق باشید.

    اگر به مثال خرید آنلاین بپردازید ، کار زوجین را انجام می دهید و بنابراین با درخواست های شریک زندگی خود “سرگردان” هستید. با این حال ، شما می توانید کارخودتان را انجام دهید و خود را بی تفاوت جلوه دهید.

    همه اینها برای تسهیل هماهنگی روابط شما ، مهم است که نیازها و خواسته های شریک زندگی خود را بشناسید ، مانند این که واقعاً یک نوع خمیردندان را بر دیگری ترجیح می دهند.

    تغییر روابط قدرت چگونه بر روابط شما تأثیر می گذارد؟

    وقتی زمان هایی که در قدرت هستید در مقایسه با زمان هایی که نبوده اید را بررسی می کنید ، حداقل بر اساس تصور خود ، ممکن است از این امتیاز شگفت زده شوید. همچنین ممکن است شگفت زده شوید که بدانید دینامیک قدرت از یک موقعیت به موقعیت دیگر یکسان نیست.

    این مطلب را هم ببینید  تاثیر زبان عشق در روابط

    نمره ای که تصور می کنید نمره ای است که نشان می دهد شریک زندگی شما مسئول است ممکن است بسیار متغیر باشد.

    شما بر برخی جنبه های رابطه خود حاکم هستید ، و شریک زندگی شما بر دیگران ، و حتی در حوزه های مختلف ، شما و شریک خود ممکن است مکان هایی را مبادله کنید. وقتی این کار را انجام می دهید ، هریک از شما می توانید بین اولویت ها و ترجیحات شریک زندگی خود بینش پیدا کنید.

    یافته های Savey و همکاران. این مطالعه یک نتیجه بالقوه شگفت انگیز دیگر از این تغییرات قدرت کوچک را نشان داد.

    وقتی افراد باید خود را با الگوهای دائماً در حال تغییر وفق دهند که در آن باید با احساس از دست دادن کنترل خود مقابله کنند ، برخی از مزایای دیدن چیزها از دیدگاه شخص دیگر و احساس خستگی عاطفی بیشتر بود.

    هنگام محاسبه نوسانات قدرت خود با شریک خود ، ضروری است که میانگین (زیاد تا پایین) حس کنترل خود و میزان متغیر بودن فرد مسئول در طول روز را در نظر بگیرید. براساس یافته های تگزاس A&M تنوع کمتر احتمالاً بهتر از بیشتر است ، بنابراین هدف این تمرین می تواند یافتن راه هایی برای حفظ حالت پایدار باشد.

    با توجه به اینکه روابط صمیمی به شیوه متفاوتی نسبت به روابط سازمانی عمل می کند ، این حالت پایدار به بهترین وجه به شما و شریک زندگی شما اجازه می دهد تا در مورد اینکه چه کسی و چه زمانی و در چه شرایطی برتری دارد توافق کنید.

    انتظارات مبادله ای برای کنترل با شریک خود می تواند به شما این امکان را بدهد که در چه شرایطی منطقی باشد که یکی یا دیگری در تصمیم گیری بیشتر از دیگری وزن داشته باشد ، در حالی که به خواسته های یکدیگر احترام می گذاریم.

    به طور خلاصه ، آگاهی از پویایی قدرت در رابطه شما می تواند به شما کمک کند تا به تحقق جدیدی با شریک خود برسید که قوانین به جای تعیین تکلیف مورد مذاکره قرار می گیرند.

    وقتی هر دوی شما می توانید به طور مساوی در این تصمیمات شرکت کنید ، پاسخ سوالات “چه کسی” در نهایت ممکن است به “هر دو” تبدیل شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x