بارداری

مردان هم از سقط جنین ناراحت میشوند

شنیدن داستان همسران در ماه بارداری و آگاهی از سقط جنین

  • مردان هم از سقط جنین ناراحت میشوند

    راستش را بخواهید ، هیچ کس در این مورد از من نپرسیده است. من بارها و بارها در مصاحبه ها و گفتگوهایم با مردان در مورد سقط جنین همسر خود شنیده ام (یا از دست دادن بارداری قبل از 24 هفته).

    مردم اغلب تصور می کنند که مردان از دست دادن بارداری ناراحت نیستند. بعضی اوقات دوستان و خانواده خوش خیال از این موضوع اجتناب می کنند زیرا نمی دانند مرد رنج می برد یا نمی دانند چه بگویند.

    اما در زمان بارداری و آگاهی از، از دست دادن نوزادان ، می فهمیم که سقط جنین شایع است (در حدود ماه 1 از 5 بارداری اتفاق می افتد ) و سقط جنین بر زن و شبکه اجتماعی او تأثیر می گذارد.

    سقط جنین در داخل و خارج از انواع روابط رخ می دهد ، اما بیشتر در ازدواج های دگرجنس گرا بین افراد غیر جنسی رخ می دهد. سقط جنین از طریق یک رابطه طنین انداز اتفاق می افتد و احتمال طلاق را افزایش میدهد .

    مردان اغلب پس از سقط جنین از افسردگی ، اضطراب و اندوه رنج می برند ، گاهی اوقات اثرات روحی و روانی آنها بیشتر از همسرشان که سقط  کردند ، باقی می ماند.

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    تشدید این مسئله این است که مردان اغلب احساس غفلت می کنند یا از غم از دست دادن خفه می شوند. آنها ممکن است فشار قوی و قبیله ای را احساس کنند و احساسات خود را کنار بگذارند.

    فرایند کنار آمدن مردان برای سلامت روحی و جسمی آنها مهم است ، بلکه برای رابطه و سلامت همسرشان مهم است.

    این مطلب را هم ببینید  انواع تست بارداری

    بر اساس آماندا هولمن ، چاد مک براید و انتشاراتی که در سال 2019  منتشر کرده ام ، قصد دارم داستان 45 نفر از افراد عمدتاً سفیدپوست ، غیرجنس گرا ، دگرجنسگرا را بیان کنم. مردان متاهلی که سقط جنین را از طریق استعاره تجربه کرده و احساس کرده اند.

    تشبیه ها نشان می دهند که چگونه مردان سقط جنین را پردازش می کنند

    استعاره ها ابزارهایی هستند که انسانها برای پی بردن به ایده های گیج کننده و پیوند دادن آنها با یک مثال آشنا و ملموس به کار می برند در مطالعه ما ، ما دریافتیم که شرکت کنندگان از تشبیه ها استفاده کرده اند تا به آنها کمک کنند تا با توجه به انتظارات فرهنگی مبنی بر اینکه بارداری باید آسان باشد ، سقط جنین خود را درک کنند.

    تشبیه های آنها منعکس کننده اطلاعات محدود جامعه در مورد شیوع سقط جنین و انتظار این است که از دست دادن بارداری یک موضوع تابو است. من سه مورد از این استعاره ها را در اینجا برجسته کرده ام:

    بسیاری از مردان سقط جنین خود را به عنوان احساس خالی بودن بسیار تجربه کردند. آنها بازوهای خالی ، سینه های خالی ، قلب های خالی را احساس کردند.

    آنها احساس کردند که کودک در زندگی خود “شکاف” یا “خلا” ایجاد کرده است. این مردان احساس بی حالی و ناامیدی می کردند. یکی از شرکت کنندگان ما توضیح داد:

    «(سقط جنین) یک خلأ فوری و بی رحمانه بود که در وجود ما پدیدار شد. ما این انتظار را داشتیم ، چیزی که ما در حال ایجاد آن بودیم ، ناگهان در حال حاضر ، به نوعی … رفته است. این بسیار عجیب بود – با نگاهی به جلو ، چیزی کم بود. ”

    این مطلب را هم ببینید  علائم و تغییرات مادرو جنین در هفته بیست و هشتم

    این تشبیه نشان دهنده ضرر های  سقط جنین است. پس از سقط جنین ، افراد و زوج ها باید رویا های جدیدی را که برای آینده خود دارند بدون بچه خود ایجاد کنند.

    برای مطالعه در رابطه با پیشگیری از بارداری کلیک کنید.

    انجام تست عشق و ازدواج

    برخی مردان سقط جنین را به عنوان هدیه از دست رفته توصیف کردند ، یا چیزی فوق العاده که به آنها داده شد و سپس ناگهان گرفته شد.

    شاید آنها هدیه ای را زیر درخت کریسمس می بینند ، اما با باز کردن آن متوجه می شوند که آن شکسته یا خالی است. یکی از شرکت کنندگان این احساس را به عنوان هدیه بلیط پاوربال به شما هدیه داد که فقط با یک عدد خاموش شده است:

    “شما خیلی به چیزی نزدیک بودید ، زیرا برای شما مثل یک ضربه در میلیون احساس می شد ، ، اما آن را از دست داده اید.”

    برخی دیگر احساس کردند که سقط ناگهانی مانند فاجعه ، غیرمنتظره و ویران کننده  است این شرکت کنندگان سقط جنین را یک تراژدی توصیف کردند. غالباً آنها تماشاچیان این فاجعه بودند ، گویی همسرش در رانندگی تصادف کرده یا با کامیون تصادف کرده است.

    این تشبیه ها احساس ناتوانی شرکت کنندگان را نشان می دهند ، زیرا آنها سعی می کردند از طریق درد جسمی و روحی به شریک نابود شده خود کمک کنند.

    استعاره هایی که مردان برای توضیح سقط جنین به کار می برند ،  می توانند برای عزیزانشان فراهم آورند ، دانشمندان و پزشکانی که درک بهتری از این داشته باشند که تجربه از دست دادن حاملگی برای یک شریک عاشقانه چگونه است.

    این مطلب را هم ببینید  چگونه باردار شویم ؟

    این درک ، زمینه ساز حمایت از کسی است که در حال مبارزه است. شاید این یافته ها بتواند مکالمات خصوصی ما را در مورد سقط جنین (“می شنوم احساس می کنم که شما تماشاگر فاجعه همسر خود هستید”) و همچنین گفتمان عمومی را آگاه کند.

    یا شاید بتواند تجربه شما را در مورد از دست دادن بارداری تأیید کند. اگر از دست دادن حاملگی به نوعی بر شما تأثیر گذاشته است ، مشارکت در زمان بارداری و آگاهی از دست دادن نوزادان را به روش خود در نظر بگیرید.

     

    مردان هم از سقط جنین ناراحت میشوند
    مردان هم از سقط جنین ناراحت میشوند

    تست های شغلی
    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    همچنین ببینید
    بستن
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x