معرفی کتاب

کتاب قدرت عادت، چرایی کارهایی که انجام میدهیم، در زندگی و در کسب و کار

  • کتاب قدرت عادت؛ چرایی کارهایی که انجام می‌دهیم، در زندگی و کسب‌و‌کار (The Power Of Habit) روی عادت‌هایی تمرکز می‌کند که به صورت تکنیکی تعریف شده‌اند: انتخاب‌هایی که همه ما زمان‌هایی انجام می‌دهیم و بعد دیگر در مورد آن‌ها فکر نمی‌کنیم، ولی اغلب، هر روز همچنان آن‌ها را انجام می‌دهیم. در یک زمانی، همه ما وقتی که به دفتر کاری‌مان رسیدیم، به طور آگاهانه تصمیم گرفته‌ایم که چقدر بخوریم و روی چه چیزی تمرکز کنیم، هر چند وقت یک‌بار نوشیدنی خاصی بنوشیم یا اینکه چه موقع برای دویدن نرم بیرون برویم. بعد انتخاب کردن را متوقف کردیم و رفتار خودکار شد. این نتیجه طبیعی عصب‌شناسی ماست و با درک این که این اتفاق چگونه می‌افتد، می‌توانید آن الگوها را به هر طریقی که می‌خواهید بازسازی کنید.
    چارلز داهیگ (Charles Duhigg) در این کتاب به علمی اشاره می‌کند که در پس آن پرسش و چرایی درباره کارهای مختلف وجود دارد. در این کتاب وی تحقیقات علمی و اجتماعی را ترکیب کرده و می‌نویسد عادت با الگویی روانشناختی به نام «حلقه عادت» شروع می‌شود که سه فرآیند جداگانه دارد.
    کتاب قدرت عادت به سه بخش تقسیم شده است. بخش اول بر روی این موضوع تمرکز می‌کند که عادت‌ها چگونه در زندگی افراد ظاهر می‌شوند. دومین قسمت، عادت‌های شرکت‌ها و سازمان‌های موفق را بررسی می‌کند. قسمت سوم به عادت‌های جوامع می‌نگرد.

    در بخشی از کتاب قدرت عادت؛ چرایی کارهایی که انجام می‌دهیم، در زندگی و کسب‌و‌کار می‌خوانیم:
    دانشمندان مغز الکلی‌ها، سیگاری‌ها و افراد پرخور را مورد مطالعه قرار داده‌اند و اندازه گرفته‌اند که چگونه وقتی هوس کردن آن‌ها نهادینه می‌شود، عصب شناسی آن‌ها ساختارهای مغزشان و جریان مواد شیمیایی عصبی در داخل جمجمه‌شان تغییر می‌کند. دو محقق در دانشگاه میشیگان نوشته‌اند که بویژه عادت‌های قوی، واکنش‌های اعتیاد مانندی تولید می‌کنند، طوری که «خواستن به صورت تمایل وسواس گونه‌ای بروز می‌یابد» که می‌تواند «حتی با وجود مواجهه با بازدارنده‌هایی قوی نظیر از دست دادن اعتبار، شغل، خانه و خانواده» مغز ما را به انجام کارهای غیرارادی وادار کند.

    این مطلب را هم ببینید  معرفی کتاب قدرت عادت اثر چارلز دوهیگ
    [list_positive]
    • نویسنده: چارلز داهیگ
    • مترجم:طرسکی و ثابت قدم
    • تعداد صفحات : 332
    • سال چاپ : 1396
    • شابک : 6008738098
    [/list_positive]

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    حانیه رحیمی

    اگر فقط برای پول در آوردن کار کنید، آن را به دست نمی‌آورید! ولی اگر عاشق کاری باشید که انجام می‌دهید، موفقیت در دستان شماست.

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x