رشد و توسعه فردی

معرفی 15 کتاب برتر زبان بدن

تقویت فن بیان و ارتباطاتمان از جمله مواردی هستند که همه ی ما انسان ها به دنبال آن هستیم، اما باید بدانیم که یکی از اصلی ترین و موثر ترین اجزای این مهارت ها، زبان بدن است.

  • معرفی 15 کتاب برتر زبان بدن

    ما در این مقاله برترین کتاب های زبان بدن را به شما معرفی کرده ایم تا بتوانید قدم های موثری در جهت پیشرفت خود بردارید.پس با تمام دقت و تمرکز این مقاله را مطالعه کنید.

    برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زبان بدن کلیک کنید.

     

     

    انتخاب و شروع تست های روانشناسی

    کتاب رمز گشایی از چهره راهنمایی برای تشخیص هیجانات از روی سرنخ های چهره اثر پل اکمن و والاس وی فریزن

    این کتاب شگفت انگیز بیانگر الگوی ها و اصول کلی احساسات است که نشان می‌دهد چگونه با تغییرات در پیشانی، ابروها، پلک‌ها، گونه‌ها، بینی، لب‌ها و چانه، احساساتی مثل: غافلگیری، ترس، خشم، نفرت، غم و شادی در چهره ما نمایش داده میشود.

    یعنی در واقع از چهره شما به صورت ویژه و با جزییات تمام رمزگشایی میکند، و باعث میشود که با شناخت دقیق این اصول، درک بهتری از احساسات مخاطبان خود داشته باشید، حتی در مواقعی که تمام سعی خود را میکنند که احساساتشان را پنهان کنند.

    1. فصول کتاب
    2. سخن آغازین
    3. چرا در درک حالات احساسی چهره، خطا پیش می‌آید؟
    4. تحقیق درباره‌ی حالات احساسی چهره
    5. غافلگیری
    6. ترس
    7. نفرت
    8. خشم
    9. شادی
    10. غم
    11. چهره‌های تمرینی
    12. فریب چهره‌ای
    13. بررسی حالات چهره‌ی خودتان
    14. سخن آخر

     

     

    زبان بدن و استفاده از آن برای شناخت و جذب دیگران اثر تری دی . کلارک

    خواندن این کتاب به شما کمک میکند تا زبان بدن خود و دیگران را دقیق و اصولی بشناسید و همچنین از آنها در جهت پیشبرد و پیشرفت اهداف و منافع خودتان استفاده کنید. و از سوی دیگر هم به احساسات، افکار، مقاصد و درونیات طرف مقابل خود پی ببرید.

    کلارک بیان میکند که توانایی ما انسانها در استفاده از زبان بدن به صورت مثبت و مؤثر و خواندن ذهن بقیه افراد از روی زبان بدنشان، ابزار بسیار و به شدت قدرتمندی است که انسانهای موفق را از افراد عادی و معمولی جدا میکند و باعث پیشرفتشان میشود.

    تصور کنید که با شناختن این مهارت بسیار قدرتمند و استفاده از آن چطور میتوانید در روابط شخصی و اجتماعی و شغلی خود به موفقیت‌های چشمگیر و شگفت انگیزی دست پیدا کنید.

     

    انجام تست عشق و ازدواج

     

    زبان بدن ( تن گفت): کشف افراد از روی ژست های رفتاری اثر هاروی سگلر

    این کتاب به شما نشان میدهد که چگونه زبان بدن افراد را به صورت درست و اصولی بخوانید و همان طور که انتظار میرود به آن پاسخ دهید، تا بهترین و موثرترین ارتباط را ایجاد و حفظ کنید.

    شما در این کتاب جذاب و قدرتمند میتوانید انواع حرکات و رفتارهای افراد، نظرات و اندیشه های آنها را متوجه شوید. چون شامل قدم ها و راهنمایی های کاملا عملی است که با استفاده از آن در زندگی و شغل خود پیشرفت چشمگیری میکنید.

    او بیان میکند که ما انسانها همواره و همیشه در حال برقراری ارتباط هستیم و این کار را با استفاده همزمان از کلام و بدن خود انجام می‌دهیم، اما گاهی پیش می‌آید که کلمات ما یک حرف میزند اما بدنمان چیزی دیگری میگوید و این جاست که مخاطب حرف ما را قبول نمیکند چون ما ناخودآگاه به زبان بدن اعتماد بیشتری داریم.

     

     

    کتاب صوتی بدن چگونه ذهن را تغییر میدهد؟ اثر امی کادی

    نویسنده عنوان میکند که ژست ها و حالت های بدن میتواند روی ذهن و رفتار ما انسانها تأثیر بسیار زیادی بگذارد، و در نتیجه دستاوردها و نتایج را کاملا تغییر دهد.

    او میگوید که تحقیقات نشان دادند که اگر ما در حدود زمان دو دقیقه ژست افراد قدرتمند را بگیریم، سطح تستوسترون خونمان و کورتیزول بدنمان به سرعت تغییر می‌کند و همچنین قدرت ریسک‌ پذیری ما هم بیشتر می‌شود، یعنی به انسانهایی نترس تبدیل میشویم.

    حتی شانس موفقیتمان هم بسیار بیشتر می‌شود. به همین دلیل مردم می‌توانند با تغییرات کوچکی که در خودشان ایجاد می‌کنند، به دست آوردهای بزرگی برسند.

    تست های شغلی

    وقتی که شما در یک رقابت‌ پیروز می‌شوید، بشدت حس ارزشمندی و قدرت می‌کنید، به همین علت هورمون های ویژه ایی در خونتان ترشح می‌شود که احساس تسلط شما را بر دیگران زیاد میکند.

    به همین دلیل زمانی که در رقابتی پیروز می‌شوید، بطور طبیعی و بدون ذره ایی فکر، دست‌ها رو بشکلV میگیرید، چانه خود را بالا می‌ دهید و به این صورت ژست قدرت می‌گیرید.

    اما برعکس آن، هنگامی که حس ناتوانی و بی ارزشی به انسان‌ها دست می‌دهد، سعی می‌کنند خودش را جمع و نامرئی کنند تا بتواند از خودش در برابر تهدیدات محافظت می‌کند به همین دلیل شانه های خود را جمع می‌کند و اضطراب خود را نشان میدهد.

    این مطلب را هم ببینید  تکنیک های زبان بدن در محیط کار کدامند؟

     

     

    کتاب صوتی زبان بدن برای مدیران اثر کارول کینزی گومن

    این کتاب، اثری کاملا ویژه در حوزه‌ی مدیریت و روانشناسی است. که به انسان ها کمک می‌کند تا حرکات مختلف بدن و حالت های چهره خود را متناسب با شرایط و موقعیت های متفاوت تغییر دهند.زیرا حرکات بدن آشکارکننده تمام آن چیزهایی است که در درون انسانها جریان دارد.

    گومن میگوید که زبان بدن موضوع بسیار مهمی در زمینه ی رفتار اجتماعی است که این روزها امر بسیار ارزشمندی برای مدیران، سخنرانان و سیاست‌مداران شده است.

    او میگوید که فرهنگ، جنسیت و تفاوت‌های هر جامعه می‌تواند بر زبان و حرکات بدن افراد آن جامعه هم تأثیر زیادی بگذارد.

    چون برخی از رفتارهای بدن اشاره به فرهنگ، آیین و دین خاصی دارند و پس بهتر است که آنها را کاملا بشناسیم، تا باعث ایجاد سوءتفاهم نشویم.

    این کتاب صوتی شامل ۱۴فصل است که میانگین زمان هر یک از فصول حدود ۵ دقیقه است به همین دلیل برای کسانی که زمان کافی برای مطالعه کتاب های پر حجم ندارند به شدت توصیه میشود.

    برای مطالعه 8 کتاب روانشناسی موفقیت کلیک کنید.

     

     

    زبان بدنت را از دیگران مخفی کن اثر رابرت فیپس

    این کتاب دارای تمرین ها و تکنیک هایی کاربردی است که مفهوم زبان بدن را کاملاً در ذهن شما مشخص میکند. و با خواندن آن تأثیر ناخودآگاهی و ناهشیاری که زبان بدن روی همه انسانها دارد متوجه میشوید.

    همچنین راه هایی برای تغییر و درست کردن زبان بدن خود در جهت به دست آوردن اعتماد به نفس بالا را یاد میگیرید.

    می‌خواهید متوجه شوید که چه کسی به شما دروغ می‌گوید یا چگونه ارتباط موثر و موفق برقرار کنید. پس این کتاب به صورت دقیق و کامل مطالعه کنید.

    چون فیپس در کتاب خود به شما یاد می‌دهد که چطور و چگونه از زبان ایما و اشاره در موقعیت‌های متفاوت استفاده کنید تا هم خودتان تاثیر گذار باشید و هم زبان بدن اطرافیان خود را درک کنید.

    به طور مثال بفهمید که یک نفر شیفته شما شده است؟ یا متوجه شوید که چه کسی در حال دروغ گفتن است؟ یا چطور می‌توانید علاقه دیگران را به دست آورید و در آن‌ها نفوذ داشته باشید؟ زمانی که زبان بدن را بشناسید به آسانی می‌توانید به این سؤال‌ها جواب دهید.

    1. فصول کتاب
    2. زبان مدرک
    3. علم زبان بدن
    4. زبان بدن‌ بزرگ‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید
    5. سلام و احوال پرسی
    6. جلسات
    7. انواع مختلف معارفه
    8. فروش و مذاکره
    9. پومودورو
    10. کنار هم گذاشتن همه این ها

     

     

    زبان اشاره کودک (زبان من) اثرمونتا براینت

    کتاب زبان اشاره کودکان میتواند به شما و فرزندتان در ابتدای راه، برای برقراری ارتباط قوی کمک شگفت انگیزی کند.

    اگر به تازگی بچه دار شدید یا به زودی زود قرار است که صاحب فرزند شوید، ممکن است که با خودتان بگویید برقرار کردن ارتباط از طریق حرکات و اشارات با فرزندمان کار آسانی است و اصلا نیازی به آموزش نیست. ولی بدانید که بدون آموزش راه به شدت سختی را در پیش خواهید داشت.

    براینت در کتاب خود، زبان اشاره ی کودکان را به صورت کاملا عملی و آسان آموزش داده است و تمام مسائلی و موضوعاتی را که برای شروع به آن‌ها نیاز دارید، در اختیارتان گذاشته است. و تمام علائمی که کودک از طریق آن‌ها می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند را بیان کرده است.

    همچنین 60 مورد از پر استفاده و پر کاربرد ترین علائم را همراه با تصویر آورده است که، شامل اطلاعات مربوط به رشد، روش‌های جلب ‌توجه و شعرهای مخصوص کودک است که به شدت مورد نیازتان قرار میگیرد.

    1. فصول کتاب
    2. زبان اشارۀ کودک
    3. زبان اشارۀ کودک چیست؟
    4. مزایا
    5. سؤالاتی که زیاد پرسیده می‌شوند
    6. از چه زمانی می‌توانید آغاز کنید؟
    7. چگونه به فرزندتان علامت دهید؟
    8. انتخاب اولین علائم
    9. علائم حیاتی
    10. روش‌های جلب‌ توجه
    11. واکنش مثبت
    12. علامت دادن اشتباهات
    13. علائم ابداعی
    14. اعمال محدودیت
    15. علائم ترکیبی
    16. موانع موجود
    17. گنجاندن افراد دلسوزِ کودک، خانواده و دوستان در برنامه
    18. آیا کودک بعد از حرف زدن هم به استفاده از علائم ادامه می‌دهد؟
    19. بزرگ‌ترین موهبت
    20. استفاده از علائم برای تفریح
    21. بازی و اشاره
    22. وقت قصه
    23. نغمه‌های کودکانه و علائم
    این مطلب را هم ببینید  تقویت زبان بدن در مصاحبه شغلی

     

     

    کتاب زبان بدن در کسب و کار اثر مارک بودن

    در این کتاب راه ها و تکنیک های قدرتمندی برای داشتن یک سخنرانی حرفه ای و عالی در جلسات، ترفند های برخورد با مشتریان، گفت و گوهای روزانه، انجام مصاحبه و حتی برای حضور در رسانه ها را هم به طور کامل بیان کرده است.

    شما با استفاده از این اصول زبان بدن میتوانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و مهارت هایی را برای به ایجاد ارتباط قوی و موثر با دیگران به دست می آورید.

    در این کتاب تکنیک های ویژه ایی ارائه شده که با تمرین این راه حل ها، وارد مرحله ی جدیدی از زندگی خود میشوید و حتی سطح مهارت شما به شدت بالا خواهد رفت.

    اگر شما زبان بدن را بلد باشید، می توانید با برقراری ارتباط صحیح با مشتریان، سطح فروش خود را به طرز فوق العاده ایی بالا ببرید.

     

     

    کتاب بدن سخن میگوید اثر جو ناوارو

    ناوارو در این کتاب بسیاری از مفاهیم غیر کلامی را برای ما رمزگشایی و معنا کرده است. و به صورت کاملا گسترده درباره ی رفتارها و کارهای فریب دهنده افراد مختلف توضیح داده و همچنین انواع حالات بدنی انسان در شرایط و وضعیت های مختلف را شرح داده است.

    بعضی از این حرکات فیزیکی شامل، طرز قرار گرفتن پاها و دست ها، نوع نشستن و خوابیدن و حتی طرز نگاه افراد و معنای آنها را بیان کرده است.

    چون معتقد است که اگر شما بتوانید فکر انسان ها را بخوانید و درستی حرفهایشان را تایید کنید، در آینده کمتر دچار مشکل در زندگی شغلی و شخصی و حتی اجتماعی خواهید شد و به موفقیت ها و پیشرفت های چشمگیری خواهید رسید.

     

     

    کتاب کوچک زبان بدن اثر ویجایا کومار

    این کتاب کوچک برای تمام افراد توصیه میشود چون به صورت خلاصه علائم غیر کلامی به طور مفید و مختصر توضیح داده است.

    پس اگر شما هم جزو افرادی هستید که به خواندن کتاب هایی کامل اما کوچک علاقه دارید، این کتاب میتواند انتخاب عالی برای شما باشد.

    نویسنده در این کتاب تمام تلاش خود را کرده است که معنای دقیق حالت ها و رفتارهای غیر کلامی را به زبان ساده و قابل فهم برای مخاطبین خود بیان کند.

    همچنین معنای و مفهوم حرکت های مختلف اندام های بدن، ارتباط و انتقال مفاهیم از طریق چشم، حرکات نشان دهنده حس مالکیت و یا عاشقانه، نحوه ی آداب معاشرت و حتی تاثیر فرهنگ انسان ها بر زبان بدن به صورت کامل توضیح داده است.

     

     

    زبان بدن کودکان اثر ریچارد ولفسون

    ولفسون در کتاب خود جنبه های متفاوت، مختلف و کاربردی زبان بدن یا همان ارتباطات غیر کلامی کودکان را بیان کرده است.که به صورت کاملا ویژه اشارات و پیام های اطفال را دقیقا از همان دوران نوزادی برای ما تفسیر میکند. و معنای هر کدام از آنها به تنهایی و در ارتباط با دیگر حرکات به طور کامل بررسی میکند.

    البته این کتاب به صورت کاملا ویژه در مورد تفسیر زبان بدن کودکان به منظور کشف و بازبینی و بازنگری، مشکلات و مسائل زندگی او است. و توصیه هایی درباره این که کودک خود را چگونه تشویق کنیم تا از زبان بدن خویش در تعاملات و ارتباطات خود با بچه‌های دیگر، به صورت مثبتی استفاده کند.

     

     

    زبان بدن دروغگوها اثر لیلیان گلاس

    کتاب زبان بدن دروغگوها هر آن چه را که برای کشف و شناسایی افراد دروغگو لازم دارید را به شما یاد خواهد داد و دقیقا شما را به یک دستگاه دروغ سنج حرفه ایی و سیار تبدیل خواهد شد.

    چون دروغ به صورت ناخودآگاه باعث می‌شود که ما انسان ها حرکات بدنی ویژه و به خصوصی را از خودمان نشان دهیم که گاهی با دقت و توجه کامل به آن حرکات و حالات میتوانید افراد دروغگو را شناسایی کنید.

    فریب‌ خوردن، دست انداخته شدن، گول خوردن یا فقط یک دروغ ساده شنیدن مطمئنا برای همه ما اتفاق افتاده است.

    اصلا فرقی نمیکند که انسان بسیار باهوشی باشید، یا این که چند ساله باشید؟ یا چقدر ثروت داشته باشید؟ چون تقریبا همه ما در زندگی به شیوه‌های مختلف حداقل یک‌ بار قربانی فرد دروغگو شده ایم که یا سعی داشته حقیقت را پنهان کند و یا اطلاعات غلط را به ما داده است.

    این مطلب را هم ببینید  شادی و بهره هوشی بالا

    اگر این تجربه بسیار ناخوشایند را داشته اید، آرام باشد و بدانید که شما تنها نیستید. زمانی که میفهمید مورد خیانت و دروغ قرار گرفته اید، احساسات قوی و ناخوشایند و ناراحت کننده ایی در شما ایجاد می‌شود، که شامل شوکه ‌شدن، دلشکسته شدن، غمگین شدن، افسرده شدن و خشمگین شدن است و حتی ممکن ت که این احساسات با هم شکل ایجاد شوند.

    در نهایت خود را سرزنش می کنید و دائم از خودتان میپرسید که چرا من نتوانستم متوجه خیانت طرف مقابل شوم؟ پس با این کتاب از تکرار آن احساس جلوگیری کنید.

    1. فصول کتاب
    2. دروغ چیست؟
    3. هزینه دروغ
    4. تکامل یک دروغ‌گو: چرا حیوانات، کودکان و افراد جوان دروغ می‌گویند
    5. هفت دلیل دروغ‌گویی در بزرگسالان
    6. دروغ‌گوهای سایبری
    7. تشخیص دروغ در انسان‌ها
    8. احساس درونی و زمینه ایی
    9. زبان بدن دروغ‌گوها
    10. زبان چهره دروغ‌گوها
    11. صدای دروغ‌گوها، زیر و بم صدا، شدت صدا، طنین صدا و آهنگ صدا
    12. محتوای گفتار آنها، فقط کلمات محتوای کلام را نشان نمی‌دهند
    13. چشمان دروغ‌گو، عشاقی که خیانت می‌کنند و فریب می‌دهند
    14. مشخصات خطرناک‌ترین دروغ‌گو، روان‌پریش یا جامعه‌ستیز

     

     

    زبان بدن عاشقانه اثر استفان کاین

    جالب است بدانید که این کتاب یک راهنما ویژه است که به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک متخصص در روابط عاشقانه با همسر و یا نامزد خود باشید و ارتباطتان را به سرعت ارتقا دهید.

    کاین عنوان میکند که زبان بدن و استفاده آن، بیشتر در میان مردان و روابط مردانه دیده میشود. به‌ خصوص زمانی که موضوع مربوط به روابط رمانتیک و عاشقانه باشد.

    به همین دلیل نکاتی را بیان میکند که در مردان زیاد دیده میشود و به ما این امکان را میدهد تا با دیدی متعادل و کاملا باز به مباحث عاشقانه و فضای آن در زبان بدن بپردازید.

    شما با خواندن دقیق این کتاب نه ‌تنها درباره نوع واکنش نشان دادن به جنس مخالف درک قویتر و بالاتری پیدا می‌کنید، بلکه در روبه رویی با کسی که خجالتی و ترسو است هم دقیقا میدانید که چه عکس العملی نشان دهید و چه محیطی را برای ارتباط با او ایجاد کنید. پس به درک و فهم عمیقی از خود و مخاطبتان می‌رسید.

     

     

    زبان بدن اثر آلن و باربارا پیز

    آلن پیز در کتاب بینظیر خود نشانه های غیرکلامی زبان را به طور کامل بررسی کرده است. همچنین او عنوان میکند که، اگرچه ذات همه ی انسان‌ها یکی است.

    اما قسمتی از زبان بدن به وسیله‌ی فرهنگ های جوامع تعیین می‌شود و ممکن است یک حالت و حرکت در کشور های متفاوت معانی متفاوت و مختلفی داشته باشد.

    او از این موضوع مطلع بود به همین دلیل بعضی از این تضاد‌ها را در کتاب خود با جزییات توضیح داده است. در این کتاب راز های حرکات متفاوت اعضای مختلف بدن را تفسیر میشود.

    شما میتوانید نشانه‌ها و ترفند های، قدرت و مهرورزی را به طور جامع یاد بگیرید.همچنین جالب است که بدانید، نشانه‌های شخصیتی افراد در چیدمان و طرز قرارگیری میز‌ها در ادارات را هم معنای خاصی دارد که در این کتاب ذکر شده است.

     

     

    زبان بدن اثر الیزابت کونکه

    کونکه با هدف آگاه کردن انسانها از زبان بدن خودشان و دیگران این کتاب را نوشته است.همچنین تمام تلاش خود را کرده که شما بتوانید تعبیر درستی از زبان بدن و حرکات چهره مخاطبان داشته باشید.

    او به زبانی ساده و قابل فهم نمونه‌ها و تمرین و تکنیک های ویژه ایی را ارائه کرده است تا از طریق آن‌ها مهارت‌های غیرکلامی خود را تقویت کنید و به بالاترین سطح برسانید.

    پس اگر به دنبال کتابی هستید که باعث بهبود و تقویت روابط شما میشود، این محصول کمک شگفت انگیزی برای شما است.

    1. فصول کتاب
    2. تعریف و توضیح زبان بدن
    3. نگاهی دقیق‌تر به حرکات غیر کلامی
    4. پیش به سوی اصل ماجرا
    5. حالات چهره
    6. چشم‌ها همه چیز را می‌گویند
    7. ارزیابی حالات بدن
    8. خود را مجهز کنید
    9. حقایقی در کف دستان شما
    10. نحوه‌ی ایستادن
    11. حقوق و قوانین قلمروی شخصی
    12. گذر از مرزهای فرهنگ
    13. ده روش برای درک افراد، بدون پرسیدن
    14. ده روش برای بهبود رابطه غیرکلامی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مهسا پیرمحمدی

    بِه رویاهای خود باور داشته باشید، آنها به دلیلی به شما داده شدند 👌💎

    نوشته های مشابه

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    دکمه بازگشت به بالا
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x